Crypto Currency

Crypto Currency

اخبار و تحلیل های بروز دنیای ارزهای دیجیتال
توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

معرفی ارز کاردانو (ADA)

 

 

تاریخچه کاردانو

پروژه کاردانو در سال 2015 آغاز شد. با وجود اینکه در پایان سال 2017 سقف بازار این بلاکچین حدود 10 میلیارد دلار محاسبه شد، اما یک سال دیگر طول کشید تا تیم توسعه دهنده کاردانو به معرفی این بلاکچین برای عموم بپردازند و به پاسخ های مربوط به اینکه کاردانو چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد پاسخ دهند. در سال 2018 تیم توسعه دهنده بلاکچین کاردانو طی دوره عرضه اولیه (ICO) 63 میلیون دلار کسب نمود. 

ICO یا عرضه اولیه یک رمزارز روشی است که شرکت های توسعه دهنده ارزهای دیجیتال بوسیله آن اقدام به جمع آوری سرمایه می کنند تا بتوانند ایده و بلاکچین مورد نظر خود را توسعه دهند. بلاکچین کاردانو فقط در سه ماه اول ICO بیش از 6 میلیارد دلار جمع آوری نمود. 

 

کاردانو چگونه کار می کند؟

شاید ندانید مزایای استفاده از دو لایه جداگانه برای کاربران کاردانو چیست؟ اما این شیوه معماری بلاکچین مزایای فراوانی را به همراه دارد. به این ترتیب که لایه محاسباتی کاردانو انعطاف پذیرتر و کارآمدتر از سایر بلاکچین های مشابه می باشد.

منظور از انعطاف پذیر بودن این است که در بلاکچین کاردانو با توجه به کاربران نهایی می توان تغییرات کوچکی را در قوانین ایجاد نمود. به عنوان مثال بدلیل اینکه کشورهای مختلف مقررات خاص خود را دارند، کاربران کاردانو می توانند بسته به قوانین خود نحوه ذخیره و دسترسی به داده ها را تغییر دهند.

می خواهم با یک مثال واضح به شما کمک کنم تا کاملا بفهمید که دو لایه ی مختلف کاردانو چگونه کار می کند؟ فرض کنید آقای X  برای انجام تعمیراتی در منزل خود به خدمات یک برقکار نیاز دارد. او می تواند با استفاده از قرارداد هوشمند کاردانو که در لایه محاسبات ذخیره می شود، با برقکار قراردادی تنظیم کند که بمحض اینکه تعمیرات منزل تمام شد، بودجه توافق شده بصورت خودکار آزاد شود. پس از اتمام تعمیرات مبلغ توافق شده آزاد و با استفاده از لایه تسویه حساب به حساب برقکار واریز می شود.

 

چرا مقیاس پذیری کاردانو بیشتر از بلاکچین بیت کوین است؟

در صنعت ارزهای رمزنگاری شده مقیاس پذیری عامل بسیار مهمی در میزان کارآمد بودن بلاکچین می باشد. مقیاس پذیری پلتفرم تعیین می کند که بلاکچین چند تراکنش را در ثانیه می تواند انجام دهد. بلاکچین های اولیه مانند بیت کوین و اتریوم مشکلات بزرگی در مقیاس پذیری دارند، زیرا تعداد محدودی تراکنش را می توانند همزمان پردازش کنند. در واقع بیت کوین فقط 7 تراکنش در ثانیه را می تواند پردازش کند. اتریوم حداکثر 15 تراکنش را انجام می دهد. 

توان مقیاس پذیر کاردانو چیست؟ در آزمایشی که در اواخر سال 2017 انجام شد، مشخص شد کاردانو می تواند 257 تراکنش در ثانیه را انجام می دهد

 

مزایای استفاده از آدا چیست ؟

اصلی ترین مزیت بلاکچین کاردانو چیست؟ و ما چرا باید از به آینده این بلاکچین و رمز ارز مخصوص آن آدا امیدوار باشیم؟

  • کاردانو محدودیت مقیاس پذیری ندارد و هرچه تعداد افراد بیشتری از آن استفاده کنند، شبکه می تواند تراکنش های بیشتری را پردازش نماید.
  • کاردانو یک سیستم پرداخت جهانی است که هیچ دولت یا ارگانی نمی تواند آنرا کنترل و یا محدود کند.
  • این شبکه به افراد این امکان را می دهد که بتوانند قراردادهای هوشمند خود را بر بستر کاردانو اجرا کنند.
  • هک کردن این سیستم تقریبا غیرممکن است و اطلاعات ثبت شده بر بستر کاردانو کاملا محرمانه و ایمن باقی میمانند.
  • بنیانگذار کاردانو پروژه های موفقی مانند BitShares و Ethereum را در کارنامه خود دارد.
  • کاردانو اولین بلاکچین است که از چند لایه (لایه تسویه حساب و محاسبه) تشکیل شده است.
  • با رمزارز آدا تراکنش ها با سرعت زیاد و کارمزد کم صورت می پذیرند.
  • سیستم کاردانو سازگار با محیط زیست است. زیرا به برق بسیار کمتری نیاز دارد، به عبارت دیگر هزینه ای که برای حل معما باید پرداخت شود نیز کمتر است.

 

معایب بلاکچین کاردانو چیست؟

  • فعلا نمی توان به سوال خدمات کاردانو چیست؟ پاسخ روشن و واضحی داد. زیرا برخی از ویژگی هایی که برای کاردانو بیان می شود فعلا در حد ادعا هستند. بلاکچین کاردانو هنوز در حال توسعه است و قصد دارد در آینده این اهداف را محقق نماید!
  • برخی از بلاکچین های موجود مانند ریپل ، استلار لومن می توانند بیش از 1000 تراکنش را در ثانیه انجام دهند. در حالیکه حداکثر مقیاس پذیری برای کاردانو حدود 257 تراکنش در ثانیه می باشد.

.

آینده ارز دیجیتال کاردانو

هرگاه سخن از آینده یک ارز دیجیتال می شود، بررسی موارد مختلفی اهمیت پیدا می کند. ارز دیجیتال کاردانو با قیمتی در حدود 1.3 دلار در زمان نگارش این مطلب، نشان داده است شایستگی حضور در میان 10 ارز دیجیتال برتر را دارد. این ارز دیجیتال، تنها به تیم توسعه قدرتمندش بسنده نکرده و خلاقیت های بسیاری در ساختار شبکه اش به کار گرفته است. بنابراین می توان ارز دیجیتال کاردانو را، پروژه ای محسوب کرد که برای هرچیزی برنامه ریزی درستی کرده و در مسیر آن قدم برمی دارد. داشتن برنامه، به معنای داشتن آینده درخشان برای این ارز دیجیتال است.

Crypto Currency
Crypto Currency اخبار و تحلیل های بروز دنیای ارزهای دیجیتال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋