crypto.lover.irani

crypto.lover.irani

توسط ۱ نفر دنبال می شود

فارکس و ارز دیجیتال

 

شباهت های ارز دیجیتال و فارکس

قبل از اینکه به تفاوت بین ارزهای دیجیتال و فارکس بپردازیم، بیایید ببینیم که چرا این بازارها تفاوتی ندارند. بنابراین آیا می توانم ارز دیجیتال یا فارکس را انتخاب کنم؟

بازارهای فارکس و ارزهای دیجیتال با یکدیگر همگام هستند
مهمترین شباهت بین بازار ارزهای دیجیتال و فارکس این است که ارزش آنها نسبت به یکدیگر تغییر می کند. ممکن است برخی از شما به بیت کوین یا ریپل به عنوان ارز قانونی اعتقاد نداشته باشید، اما صرافی های فارکس اینطور نیستند.

هیئت تجارت شیکاگو (CBOE) نیز به قدری به ارز دیجیتال اعتقاد دارد که امکان معامله قراردادهای اختیاری مرتبط با آن را فراهم کرده است.

اگرچه این صرافی فقط از دسامبر 2017 تا مارس 2019 معاملات آتی ارزهای دیجیتال ارائه می‌کرد، اما صرافی تجاری شیکاگو (CME) در حال حاضر معاملات آتی بیت‌کوین را ارائه می‌کند.

معامله گران همچنین می توانند CFD ارزهای دیجیتال معتبر را در پلتفرم هایی مانند eToro معامله کنند، درست مانند CFD ها در جفت های فارکس.

از آنجایی که بازارهای ارز دیجیتال و فارکس نوسانات مشابهی دارند، سرمایه گذاری در هر دو را می توان یکسان در نظر گرفت. اگرچه برای تصمیم گیری عاقلانه در این دو بازار باید از استراتژی های مختلف استفاده کنید و شاخص های مختلف را مطالعه کنید، اما این دو ابزار مالی متقابل نیستند.

عدم تمرکز

نکته دیگری که هنگام انتخاب بین ارز دیجیتال و فارکس باید بدانید این است که آیا این دو متمرکز هستند یا خیر. اگر با ارزهای رمزنگاری شده آشنایی دارید، احتمالاً اصطلاح «عدم تمرکز» را شنیده اید.

این بدان معناست که مقررات خاصی بر بازار حاکم نیست. راز کوچک: برخلاف تصور رایج، بازار فارکس نیز غیرمتمرکز است.

اشتباه نکنید! Forex.com یک تنظیم کننده مرکزی فارکس نیست، فقط یک صرافی بسیار محبوب است.

تمرکززدایی به خودی خود به معنای بی ثباتی بازار نیست. در عوض، به این معنی است که هنگام سرمایه گذاری باید مراقب دارایی های خود باشید. این واقعیت بر کسی پوشیده نیست.

حرکات مشابه بازار

همان حرکات و رفتار اساسی پول موجود در فارکس در بازار ارزهای دیجیتال نیز حاکم است. در هر دو بازار، مفهوم عرضه و تقاضا نقش مهمی ایفا می کند: اگر خریداران یک ارز دیجیتال قدرت بیشتری نسبت به فروشندگان آن داشته باشند، قیمت آن ارز دیجیتال به طور کلی افزایش می یابد.

قدرت بیشتر فروشندگان نسبت به خریداران به این معنی است که بازار نزولی است و قیمت ارز دیجیتال در حال کاهش است. درست مثل بازار فارکس.

جذب فوری اخبار توسط بازار به این معنی است که بازارهای فیات و ارزهای دیجیتال فوراً به شوک‌های بازار واکنش نشان می‌دهند. به عنوان مثال، اگر نهنگی به ارزش 30 میلیون دلار بیت کوین را به ین ژاپن تبدیل کند، بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد، همانطور که صحبت از جنگ در کاخ سفید ارزش برخی از جفت های فارکس را تغییر می دهد.

تفاوت ارز دیجیتال و فارکس

تفاوت ها نقش عمده ای در انتخاب ارز دیجیتال یا فارکس داشتند. حالا به نظر شما تفاوت ارز دیجیتال و فارکس چیست؟

مرجع نظارت و نظارت

برخلاف بازار تنظیم‌شده فارکس، بازار ارزهای دیجیتال توسط نهادهای مرکزی تنظیم نمی‌شود (یا فقط تا حدی تنظیم می‌شود).

ارزهای دیجیتال بسیار متفاوت از ارزهای فیات هستند زیرا نمی‌توانند توسط هیچ نهاد مرکزی مانند بانک‌ها یا سازمان‌های دولتی بازتوزیع یا کنترل شوند.

این بدان معناست که هر چیزی که در یک تراکنش ارز دیجیتال انجام می‌شود، ناشناس باقی می‌ماند، مگر اینکه مالک کیف پول صراحتاً جزئیات کیف پول خود را به اشتراک بگذارد. این ویژگی، ارزهای دیجیتال را به کانالی مناسب برای انجام تراکنش‌ها بدون نگرانی در مورد شناسایی طرفین تبدیل کرده است.

ارزش بازار

ارز دیجیتال یکی دیگر از تفاوت های ارز دیجیتال و فارکس است. بازار فارکس بزرگترین بازار جهان از نظر حجم معاملات است. این بازار بزرگتر از بازار سهام، بازار ارزهای دیجیتال و حتی مجموع هر دو است.

روزانه حدود 200 میلیارد دلار در بازار ارز دیجیتال معامله می شود، در حالی که حجم معاملات در بازار فارکس به حدود 5 تریلیون دلار در روز می رسد.

سالمندان

بازار فارکس تاریخچه بسیار طولانی تری دارد و تریلیون ها دلار ارزش دارد و به همین دلیل با بازار ارزهای دیجیتال تفاوت دارد و شاید مهمترین نکته انتخاب بین دو روش ارز دیجیتال یا فارکس باشد.

در سوی دیگر بازار ارزهای دیجیتال، با معرفی بیت کوین در سال 2009 به عنوان یک روش جایگزین برای انجام تراکنش های بانکی بدون اتکای بیش از حد به موسسات متمرکز مانند بانک ها یا دولت ها ظاهر شد.

بازیگران

از لحاظ تاریخی، بازار فارکس تحت تسلط شرکت های بزرگ بوده است و معامله گران خرده فروشی تنها 5 درصد از کل حجم معاملات را تشکیل می دهند.

این سهم کوچک بیشتر شامل شرکت های کوچک و معامله گران عادی است که با کارگزاران یا بانک های بین المللی سروکار دارند.

بازیگران بازار ارزهای دیجیتال با بازار فارکس متفاوت هستند. در این بازار، سرمایه گذاران فردی نقش برجسته تری نسبت به سرمایه گذاران نهادی ایفا می کنند. با این حال، علاقه سازمانی به ارزهای دیجیتال با سرعت بالایی در حال رشد است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ مانند گلدمن ساکس و دیگران سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را آغاز کرده‌اند.

معاملات اهرمی

معاملات فارکس معمولا با اهرم انجام می شود. از آنجایی که این بازار نوسان زیادی ندارد، اکثر معامله گران از اهرم یا مارجین برای افزایش سود معاملات خود استفاده می کنند.

با کمک اهرم، معامله گران می توانند با سرمایه اندک وارد موقعیت های بزرگتر شوند.

از سوی دیگر، بازار ارزهای رمزپایه معمولاً اهرمی ندارد. اگرچه در حال حاضر صرافی های بیشتری امکان استفاده از اهرم و معاملات مارجین را فراهم می کنند. معامله گران می توانند معاملات اهرمی را در صرافی هایی مانند Binance، Bitmax و بسیاری از صرافی های بزرگ دیگر در جهان انجام دهند.

اگرچه اهرم ابزار مفیدی برای افزایش سود معاملاتی است، اما استفاده از اهرم بیش از حد در معاملات ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات بالای این بازار بسیار خطرناک است. از آنجایی که بازار کریپتوکارنسی خود یک بازار بی ثبات است، استفاده از اهرم های اضافی سرمایه افراد را در معرض خطر قرار می دهد.

صرافی ها

ده ها هزار کارگزار برای تجارت سنتی فارکس وجود دارد، از صرافی های خیابانی گرفته تا مراکز پرداخت کارت اعتباری محلی و بانک های کوچک که معمولاً با کارگزاران بزرگ سروکار دارند.

اگر تا به حال از صرافی محلی خود بازدید کرده اید و یک ارز را با ارز دیگری مبادله کرده اید، پس قبلاً در بازار فارکس معامله کرده اید.

کمیسیون معاملات

کارمزدهای معاملاتی در بازار فارکس تا حدودی کمتر از بازار ارزهای دیجیتال است. این موضوع نقش مهمی در معضل ارز دیجیتال یا فارکس خواهد داشت.

تفاوت اصلی بین این دو بازار این است که کارمزد معاملات در بازار ارزهای دیجیتال ثابت است، در حالی که کارمزد معاملات فارکس بسته به زمان معامله و کارگزار به صورت پویا تغییر می کند.

عوامل اصلی موثر بر قیمت

بازار فارکس بیشتر تحت تاثیر عوامل کلان اقتصادی مانند نرخ بهره، تورم و بیکاری است. از سوی دیگر، بازار ارزهای دیجیتال عمدتاً متاثر از متغیرهای اقتصاد خرد و همچنین محبوبیت ارزهای دیجیتال مختلف است.

مزایا و معایب بازار ارزهای دیجیتال

قبل از تصمیم به سرمایه گذاری در این بازار که به سرعت در حال تغییر است، مزایا و معایب زیر را در نظر بگیرید. با مراجعه به لیست زیر می توانید درک خوبی از مزایا و معایب تجارت در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید.

اگر احساس می کنید مزیت های سرمایه گذاری در این بازار بیشتر از معایب آن است، وارد این بازار شوید. در غیر این صورت بهتر است بازار با ثبات تری را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

کدام یک بهتر است؟ تجارت بیت کوین یا تجارت فارکس؟

بیت کوین اولین ارز دیجیتال طراحی شده در جهان است. اگر می خواهید یکی از ارزهای مجازی یا ارزهای موجود در فارکس را برای معامله انتخاب کنید، بستگی به نیاز شما دارد. شما باید ساعات بازار، نوسانات، نقدینگی، جفت ها و غیره را در نظر بگیرید.

بروکر فارکس چیست؟

crypto.lover.irani
crypto.lover.irani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋