crypto.lover.irani

crypto.lover.irani

توسط ۱ نفر دنبال می شود

بروکر فارکس

 

بروکر فارکس در واقع یک ارائه دهنده خدمات مالی است که ورود معامله گران را به بستری برای فروش و فروش ارزهای خارجی به عنوان واسطه تسهیل می کند. فارکس یک میانبر برای ارزهای خارجی است. معاملات در این بازار همیشه بین جفت ارزهای مختلف انجام می شود.

بروکر فارکس بستری برای انجام معاملات است که به عنوان کوچکترین اپراتور در بازار مالی فارکس شناخته می شود. در واقع اگر بانک‌های بزرگ را در سطح کل قرار دهیم، شرکت‌های تجاری در دسته دوم، دولت‌ها و بانک‌های مرکزی در دسته سوم و در پایین‌ترین سطح در این بازار، دلال یا دلال قرار می‌گیرند.

بازار فارکس با حجم معاملات روزانه بیش از 6 میلیارد دلار، بزرگترین بازار مالی با بالاترین نقدینگی در جهان است. با توجه به فرصت های رشد فزاینده و استفاده از اهرم و حاشیه سود کم، پیشرفت در این بازار محسوس بود و توانست در جذب سرمایه گذاران موفق عمل کند. در این مقاله بروکر یا بروکر فارکس چیست؟ او چه کار می کند؟ پرداخت خواهیم کرد.

منظور از کارگزاری فارکس چیست؟

همان طور که اشاره کردیم، واسطه یک شرکت تجاری فعال در حوزه خدمات مالی است که معامله گران می توانند معاملات خود را بر روی شاخص ها و نمادهای معاملاتی مختلف انجام دهند. میانجیگری علاوه بر ارائه قابلیت معامله در نمادهای مختلف معاملاتی، خدمات دیگری از جمله ارائه مشاوره مالی، سرمایه گذاری و برنامه های آموزشی را نیز ارائه می کند. همچنین در این بازار معامله گران می توانند به معاملات انحصاری دست یابند.

در میانجی گری فارکس، شما حق دسترسی به معاملات ارزی و اهرم مالی برای معامله در آن را خواهید داشت. در واقع کارگزار فارکس یک کارگزار بین شما و سیستم بین بانکی است. اصطلاح بین بانکی به شبکه ای از بانک ها اطلاق می شود که با یکدیگر وارد تجارت می شوند.

کارگزاران با ارائه طیف وسیعی از ابزارها و شاخص های معاملاتی به مشتریان خود کمک می کنند تا از استراتژی های مختلف در معاملات خود استفاده کنند. در عین حال برخی از بروکرها در این زمینه شهرت بیشتری دارند و این به دلیل ارائه گزینه های سفارشی سازی بیشتر، ابزارها و شاخص های مختلف، پشتیبانی از طیف گسترده ای از سپرده ها و ابرها و خدمات پشتیبانی بهتر است.

قبل از ورود به بازار فارکس، باید از انتخاب یک کارگزار قابل اعتماد اطمینان حاصل کنید. اغلب، باز کردن یک حساب بانکی مانند افتتاح حساب در یک واسطه است. کل مراحل ثبت نام چند روز طول می کشد و شما باید مدارک هویتی خود را ارائه دهید و مراحل تایید هویت را برای ثبت نام بگذرانید.

اگر به عنوان یک معامله گر مبتدی وارد معاملات فارکس شده اید، بهتر است بدانید که کارگزاران فارکس اکانت های آزمایشی به نام اکانت های تجربی را ارائه می دهند که از طریق آنها می توانید در یک محیط مجازی و غیر واقعی معامله کنید و تجربه کسب کنید. سپس آماده معامله با پول واقعی در یک بازار واقعی است.

اهرم مالی در معاملات فارکس

با هر نوع حساب کاربری می توانید به اهرام دسترسی داشته باشید. مقدار لوریج از 10: 1 تا 100: 1 متغیر است. به عنوان مثال، اهرم مالی 10: 1 به این معنی است که شما به ازای هر 1 دلار در حساب خود 10 دلار برای معامله دارید.

استفاده از اهرم مزایا و معایبی دارد. به این دلیل که می تواند سود معدنی را برای شما به ارمغان بیاورد و ممکن است با استفاده از آن ضرر بیشتری داشته باشید.
انتخاب واسطه اولین قدم برای ورود به بازار فارکس است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارگزاران و بازار فارکس، بهتر است دسته بندی کارگزاران فارکس را بشناسید. دو دسته اصلی از کارگزاران فارکس وجود دارد که عبارتند از:

Dealing Desk، یک واسطه با یک دفتر تجاری، به DD خلاصه شده است.
Dealing Desk به کارگزارانی اطلاق می شود که طرف کلیه معاملات انجام شده توسط بازرگانان و بازرگانانی هستند که با خود واسطه وارد معاملات می شوند. در وساطت با یک دفتر معاملاتی، عرض و قیمت توسط کارگزار تعیین می شود. این دلالان با قیمت های بالاتر می فروشند و با قیمت های پایین تری خرید می کنند، بنابراین در هنگام حرکت بازار از هر دو طرف سود می برند. سفارش های ارسالی در این نوع کارگزاری اغلب از مجموعه نقدینگی حذف نمی شود و این امر به ثبات آن منجر می شود.

در این میان ممکن است برخی تصور کنند که حکم این شرایط ممکن است منجر به تعارض منافع شود، اما تاجر می تواند از پذیرش این شرایط خودداری کند. معمولاً در میانجیگری با یک دفتر معاملاتی، تفاوت امتیاز ثابت در نظر گرفته می شود.

No Dealing Desk که یک کارگزار بدون دفتر معاملاتی است و به NDD کوتاه شده است.
No Dealing Desk واسطه ای است که به عنوان رابط بین خریداران و فروشندگان عمل می کند و به عبارت دیگر پلی برای اتصال معامله گران به یکدیگر است. در این نوع واسطه ها، معامله گران می توانند مستقیماً به بازار بانکی دسترسی داشته باشند.

بازار فارکس چگونه کار می کند؟

فارکس را می توان یک زمینه نسبتاً جدید برای سرمایه گذاران و معامله گران بازار مالی در نظر گرفت. در عین حال، اخبار و رویدادها می توانند بر قیمت دارایی ها تأثیر بگذارند و ممکن است تأثیر کاملاً متفاوتی بر قیمت ارز داشته باشند. بنابراین، بسیاری از شرکت های کارگزاری برای اتخاذ استراتژی های موفق و جبران کمبود دانش خود در این بازار، بخش های آموزشی و تحقیقاتی ایجاد کرده اند تا تجار با کمک آنها بتوانند به سرعت اطلاعات خود را به دست آورند. به روز رسانی کنید و کسب و کار خود را آگاهانه و هوشمندانه انجام دهید.

همانطور که می دانیم فارکس مانند هر بازار دیگری متشکل از خریداران و فروشندگانی است که یک محصول را خرید و فروش می کنند. موضوع مبادله در این بازار ارزهای خارجی است. در این مجموعه، دلالان در قالب خرده فروشانی که خدمات ارائه می دهند، برجسته هستند. ممکن است ذهن شما نیز درگیر این موضوع باشد که شرکت های کارگزاری در این بین چگونه درآمدزایی می کنند؟ منبع درآمد آنها چیست؟

کارگزاران در بازار فارکس از دو طریق کسب درآمد می کنند. تف اولین چیزی است که تفاوت بین پیشنهاد و قیمت واقعی را نشان می دهد. به عنوان مثال، در واحد پول URA / USD، قیمت جفت دلار آمریکا 120010 و قیمت واقعی 120022 است و فاصله بین این دو قیمت 0.00012 و به اصطلاح 1.2 امتیاز است. هنگامی که مشتری به درخواست خود مرکزی را باز می کند و سپس آن را در زمان پیشنهاد می بندد، کارگزار مبلغی به نام اسپری برای این معامله دریافت می کند.

در حالت دوم، کارگزاران برای هر تراکنش در ازای ارائه یک رابط برنامه خاص، کارمزد اضافی دریافت می کنند.

تامین کنندگان نقدینگی کارگزاران فارکس چه کسانی هستند؟

کسانی که وظیفه نجات بازار را بر عهده دارند، تامین کنندگان نقدینگی نامیده می شوند. این افراد به عنوان بازارسازان نیز شناخته می شوند. تامین کننده نقدینگی بسیاری از معامله گران و کارگزاران را به یکدیگر متصل می کند و با معامله برخی از وجوه، بازار مشترکی ایجاد می کند. یقیناً افزایش نقدینگی در بازار به نفع همه فعالان خواهد بود زیرا منجر به کاهش قیمت و هزینه معاملات می شود.

این بانک ها و مؤسسات مالی بزرگ هستند که اغلب نقش تأمین کننده نقدینگی را ایفا می کنند. Credit Suisse، UBS، Citibank، Bank of America و غیره در میان بازارسازان بزرگسال، در سطح جهانی شناخته شده اند.
قبل از اینکه میانجیگری بتواند عملیات خود را از سر بگیرد، برای دستیابی به سه عنصر اصلی نیاز به سرمایه گذاری دارد. این سه عنصر شامل یک پلت فرم معاملاتی، یک دفتر عقب پیشرفته و یک رابط مالی برای ایجاد یک سیستم ارتباطی بانکی است.

پلت فرم معاملات فارکس در واقع همان محیطی است که جلسات معاملات روزانه در آن برگزار می شود و اطلاعات بلافاصله به روز می شوند. صفحه اول این پلتفرم شامل قیمت ها، نمودارها، اخبار، اطلاعات به روز و پیشنهادات قیمت از سوی معامله گران و سرمایه گذاران برجسته است.

ابزارهای تحلیلی، سرورهای تجاری، حساب های کاربری، سرورهای خبری و ... نیز در سامانه دفاتر پشتیبانی و تنظیمات مورد نیاز آنها پوشش داده شده است. برای میانجی گری مالی، می توان آن را آسان برای استفاده، اجتناب ناپذیر و قادر به دستیابی به طیف گسترده ای از ابزارهای تحلیلی و آموزشی در نظر گرفت، مزیت رقابتی عمده ای است و موفقیت آن را تضمین می کند.

نحوه قیمت گذاری کارگزاران فارکس

این وضعیت حکایت از موضوع دریافت قیمت های بازار فارکس از بازارسازان دارد. میانجی گری برای دریافت مظنه نیاز به رابط بین بانک ها دارد. برای این منظور، پروتکل های برنامه رابط کاربری (API) باید توسط تامین کننده نقدینگی و یکی از شرکت های بزرگ فعال در بازار بانکی استفاده شود.

در بیشتر موارد، یک شرکت کارگزاری معتبر، شبکه ای با بیش از یک بازارساز ایجاد می کند که می تواند حداکثر چهار شرکت را شامل شود. این را می توان یک مزیت در نظر گرفت و اجرای سفارشات انعطاف پذیری را به همراه دارد. زیرا ممکن است قیمت های ارائه شده توسط بانک های مختلف تا حدودی متفاوت باشد. در این میان، شرکت‌های کارگزاری کوچک اغلب به دلیل استفاده از بازارساز فاقد انعطاف‌پذیری هستند و این باعث می‌شود که آنها به قیمت پیشنهادی بازارساز وابسته باشند.

با این حال، واقعاً مهم نیست که کارگزاری که انتخاب کرده‌اید از یک یا چند بازارساز استفاده کند، زیرا شما فقط با بخشی از بازار بانک‌ها تعامل خواهید داشت.

متاورس به زبان ساده چیست؟

crypto.lover.irani
crypto.lover.irani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋