crypto.lover.irani

crypto.lover.irani

توسط ۱ نفر دنبال می شود

چگونه در متاورس سرمایه گذاری کنیم

 

سرمایه گذاری در متاورس با محبوبیت این رشته می تواند بسیار سودآور باشد. روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در متاورس وجود دارد. از خرید زمین های مجازی گرفته تا تجارت اقلام و ارزهای دیجیتال برای هر پروژه، می توانید از مزایای ورود به این حوزه بهره ببرید. در این مقاله به بررسی بهترین روش های سرمایه گذاری در متاورس می پردازیم.

درک مفهوم متاورس

متاورس به زبان ساده مفهوم جدیدی نیست. حدود 30 سال پیش، نویسنده ای از این کلمه در کتاب خود برای اشاره به دنیای مجازی سه بعدی متشکل از آواتارهای افراد واقعی استفاده کرد. متاورس در دنیای ارزهای دیجیتال و ارزهای دیجیتال جدید نیست و سال هاست که دنیای مجازی زیادی با تکیه بر فناوری بلاک چین و مفهوم توکن های غیر معادل (NFT) ایجاد شده است. اما این حوزه بعد از اینکه یکی از بزرگترین شرکت های دنیا یعنی فیس بوک تصمیم گرفت روی آن تمرکز کند بسیار داغ و محبوب شده است. به همین دلیل، سرمایه گذاری در متاورس می تواند سود زیادی به همراه داشته باشد.

بسیاری در مورد تبدیل شدن Metaverse به یک صنعت کامل از ارزهای دیجیتال صحبت می کنند و ارزش بازار آنها در سال های آینده به تریلیون ها دلار خواهد رسید. همانطور که گفتیم مفهوم فوق به هیچ وجه جدید نیست و سال هاست که پلتفرم های مرتبط با آن ایجاد شده است، اما این دغدغه یک شرکت خاص و بزرگ بود که توجه همه دنیا را به آن جلب کرد و سرمایه گذاری را در آن جلب کرد. متاورس; فیس بوک به عنوان شرکت مادر شبکه های اجتماعی اینستاگرام، فیس بوک و واتس اپ تصمیم گرفت نام خود را به Meta تغییر دهد تا بر حوزه Metaverse تمرکز کند و در آن سرمایه گذاری خصوصی کند.

برخی از مردم فکر می کنند که چیزی شبیه به واقعیت مجازی است، اما این دو با هم متفاوت هستند. متاورس فراتر از واقعیت مجازی است و در واقع هایپر ترکیبی از واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت است. ممکن است قبلاً تعریف متفاوتی داشته باشد (مخصوصاً از زمانی که این اصطلاح 30 سال پیش ابداع شد)، اما اکنون این مفهوم کاملاً به دنیای بلاک چین و رمزارز متصل است و با توکن‌های غیر فیزیکی (NFT) مرتبط است. به همین دلیل، یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری در متاورس، خرید ارزهای دیجیتال مرتبط با این حوزه است.

توصیف دقیق آن سخت است زیرا متاورس در خارج وجود ندارد. Metaverse تا حدی رویای آینده اینترنت و تا حدی روشی نوآورانه برای دگرگونی توسعه جهان های مجازی سه بعدی است. متاورس یک دنیای مجازی است که در آن کاربران می توانند به طور یکپارچه از مکانی به مکان دیگر حرکت کنند و بسیاری از کارها را آزادانه انجام دهند. اتکا به بلاک چین و NFT، متاورس را فراتر از واقعیت مجازی متفاوت می کند. برخلاف بازی‌های مجازی سه‌بعدی معمولی، در اینجا بازیکنان می‌توانند دارای اشیاء مختلفی باشند، از شخصیت‌ها و آواتارها گرفته تا زمین‌ها و خانه‌هایشان، که در VR امکان‌پذیر نیست. این مورد زمینه را برای روش عالی دیگری برای سرمایه گذاری در متاورس فراهم کرد که خرید و فروش دارایی در این دنیاها است.

متاورس به عنوان منطقه ای نامیده نشده است که پتانسیل جذب تریلیون ها دلار سرمایه گذاری بدون دلیل را داشته باشد. این مفهوم توسعه دهنده اینترنت نیست، اما در آینده ای دور به طور کامل جایگزین اینترنت خواهد شد. به گفته بسیاری از سرمایه گذاران، متاورس به نیروی محرکه ای برای ساخت نسل بعدی شرکت ها تبدیل خواهد شد، همان اتفاقی که چند دهه پیش با ظهور اینترنت و به ویژه فناوری وب در هسته آن رخ داد، به روشی متفاوت.
در چند دهه گذشته، فناوری اینترنت شیوه تعامل ما با جهان را متحول کرده و دسترسی نامحدودی به اطلاعات را برای ما فراهم کرده است. شرکت‌های فناوری می‌توانند محیط‌های مجازی را به لطف افزایش قدرت محاسباتی، اتصال قوی‌تر به اینترنت و سایر پیشرفت‌های فناوری مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین توسعه دهند. هدف این فضاها ارائه حس حضور به کاربران بدون خروج از محیط است. با هولوگرام‌های مشتق شده از سخت‌افزار واقعیت مجازی، شرکت‌هایی مانند متا قول می‌دهند که «تقریباً هر کاری را که می‌توانید تصور کنید» انجام دهید.

در این دنیای آینده‌نگر، افراد می‌توانند به عنوان آواتار در محیط‌های مجازی برای کار، بازی، خرید، ورزش، آموزش و تجربه دیجیتالی بیشتر فعالیت‌های زندگی واقعی، تله‌پورت کنند. کاربران همچنین می توانند آیتم های دنیای واقعی مانند خانه یا محل کار را کپی کنند.

این تمام چیزی است که متاورس وعده داده است. بر اساس این تعریف، متاورس یک دنیای دیجیتالی است که از فناوری هایی مانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، هوش مصنوعی، داده های بزرگ و چیزهایی که در آن افراد قادر به تعامل با یکدیگر هستند، به دست آمده است.

دو روش برای سرمایه گذاری در متاورس

دو روش کلی برای سرمایه گذاری در Metaverse وجود دارد. اولین و ساده ترین راه خرید ارزهای دیجیتال مرتبط با پروژه های این فضا است. روش دوم، خرید دارایی در دنیای متاورس، عمدتاً املاک و مستغلات است.

سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال متاورس

برخلاف آنچه برخی افراد فکر می کنند، هر بازی بلاک چین یا سه بعدی یک پروژه Metaverse نیست. در حال حاضر تعداد محدودی بازی Metaverse موجود است و بسیاری از آنها در حال توسعه هستند. پروژه های Metaverse به دو دسته تقسیم می شوند. برخی از آنها دنیای مجازی هستند و برخی دیگر بستری را برای ساخت چنین جهان هایی فراهم می کنند. خرید ارزهای دیجیتال مربوط به هر دو دسته پروژه می تواند بسیار سودآور باشد. اما باید بسیار مراقب باشید، زیرا بسیاری از کلاهبرداران، ارز دیجیتال خود را به عنوان Metaverse تبلیغ می کنند تا سرمایه گذاری را از مردم جذب کنند، در حالی که طبق تعریف پلت فرم آنها هیچ ارتباطی با این فضا ندارد.

از زمانی که فیس بوک نام خود را به متا تغییر داد، مهم ترین ارز رمزنگاری شده در متاورس صدها درصد رشد کرده است. با وجود رشد بالا، همچنان پتانسیل افزایش قیمت را دارند و گزینه خوبی برای سرمایه گذاری در متاورس محسوب می شوند. اما به طور کلی بهتر است قبل از هر اقدامی تحقیقات لازم برای تعیین بهترین سکه های متاورس انجام شود. امکان خرید و فروش بیشتر آنها در صرافی بیت 24 وجود دارد.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و زمین های متاورس

همانطور که گفتیم، متاورس با ارائه توانایی کنترل و مالکیت دارایی های مختلف، عمدتاً زمین و املاک، با واقعیت مجازی متفاوت است. شاید تا چند سال پیش، خرید و فروش فضاهای مجازی بسیار احمقانه بود. اما امروز وضعیت متفاوت است و ما شاهد سرمایه‌گذاری‌های چند میلیون دلاری در دارایی‌های مرتبط با جهان‌های متاورس محبوب مانند Decentraland و The Sandbox هستیم. اما دقیقاً زمین در متاورس چیست و چرا سرمایه گذاران تا این حد به آن علاقه دارند؟

در دنیای واقعی، املاک و مستغلات یکی از محبوب ترین و امن ترین کلاس های دارایی است. یک نوع از آنها اکنون در دنیای مجازی وجود دارد و خرید و فروش می شود. همانطور که ممکن است در کشور دیگری علاوه بر خرید زمین یا خانه در کشور خود همین کار را انجام دهید، رویه مشابهی در دنیای متاورس نیز امکان پذیر است.

قطعات زمین مجازی در متاورس به شکل توکن های غیر فیزیکی (NFT) وجود دارد و از طریق NFT، خریداران می توانند مالک آنها باشند. Decentraland Metaverse و Sandbox در این نوع سرمایه گذاری پیشگام هستند. با ارزهای دیجیتال انحصاری آنها، سکه MANA و سکه SAND، می توانید زمین را در داخل خریداری کنید.

از سوی دیگر، خرید مستقیم زمین و املاک با هدف فروش آنها به قیمت های بالاتر در آینده تنها راه سرمایه گذاری در این دو معیار نیست. سرمایه گذاران می توانند دارایی های خود را به عنوان مثال با میزبانی رویدادها یا جشن ها کسب درآمد کنند. به عنوان مثال، اسنوپ داگ، رپر بسیار محبوب آمریکایی و عاشق ارزهای دیجیتال، اخیراً میزبان یک مهمانی در پلتفرم NFT Sandbox با هدف بازسازی عمارت خود در دنیای واقعی بود. شرکت‌کنندگان برای ورود به رویداد باید بلیت‌هایی را به صورت NFT خریداری می‌کردند. راه دیگر ساختن خانه در زمین و فروش آنها به قیمت های بالاتر است.

خرید سهام شرکت های فعال در زمینه متاورس

با توجه به این واقعیت که بسیاری از شرکت های آمریکایی فهرست شده یا در حال حاضر در فضای متاورس فعال هستند یا به دنبال سرمایه گذاری در این زمینه هستند، فرصت خوبی برای بسیاری از خریداران خرده فروشی برای ورود به این صنعت وجود دارد.

در ماه ژانویه، مایکروسافت با اعلام تلاش برای گسترش متاورس و خرید Activision Blizzard به قیمت 68.7 میلیارد دلار، دنیای فناوری را شوکه کرد، که بزرگترین خرید در تاریخ بازی محسوب می شود. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت گفت:

امروزه بازی پویاترین و جذاب ترین مقوله سرگرمی در تمامی پلتفرم ها است و نقش مهمی در توسعه پلتفرم های متاورس خواهد داشت.
از دیگر شرکت های فهرست شده می توان به انویدیا، شرکت تولید کننده کارت گرافیک اشاره کرد که می تواند فرصت های خوبی را از مزایای رشد متاورس بدست آورد. Autodesk و Unity Software از جمله شرکت های نرم افزاری هستند که امکان ساخت مدل های سه بعدی را برای معماران و طراحان فراهم کرده اند.

بنابراین اگر در آمریکا زندگی می کنید می توان گفت که با رشد متاورس می توان ارزش سهام شرکت های فعال در این زمینه را افزایش داد و فرصت سرمایه گذاری خوبی برای افراد است.

سودآوری سرمایه گذاری در متاورس

شایان ذکر است که دنیای مجازی چیز جدیدی نیست. شرکت هایی مانند Nintendo، Decentraland، Sandbox و Roblox سال هاست که فضای مجازی را اداره و مدیریت می کنند. این شرکت ها میلیون ها کاربر را جذب کرده اند. با این حال، آوردن این جوامع ناهمگن به یک متاورس واحد، برای شرکت های بزرگ فناوری کار بسیار دشواری است و در صورت بروز اشتباه و شکست، سرمایه قابل توجهی از دست خواهد رفت.

طبق تخمین های شرکت سرمایه گذاری Grayscale، درآمد حاصل از بازی های مجازی می تواند تا سال 2025 از مرز 400 میلیارد دلار از 180 میلیارد دلار امروز عبور کند که رشدی 122 درصدی دارد. تحلیلگران Grayscale در یک گزارش تحقیقاتی نوشتند: "زندگی اجتماعی و بازی ما در حال همگرایی است و یک اقتصاد کالاهای مصرفی مجازی بزرگ و پرسرعت ایجاد می کند."

تولیدکنندگان محتوا و سایر شرکت کنندگان از ارزهای دیجیتال برای تجارت محصولات مجازی در اقتصاد متاورس استفاده خواهند کرد. این پارادایم جدید به کاربران این امکان را می دهد که دارایی های دیجیتال خود را در قالب NFT ایجاد کنند، آنها را با دیگران در بازی ها مبادله کنند و آنها را به سایر تجربیات دیجیتالی منتقل کنند و یک اقتصاد اینترنتی کاملاً آزاد و کاملاً جدید ایجاد کنند که می تواند در جهان مورد استفاده قرار گیرد. .

بسیاری از شرکت های بزرگ نیز در حال ورود به این عرصه هستند. سال گذشته، گالری هنری ساتبی اعلام کرد که فروش NFT به 100 میلیون دلار رسیده است و یک گالری مجازی جدید در متاورس Dicentral به نام Sotheby's Metaverse راه اندازی کرد که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد آثار هنری دیجیتال موجود را مشاهده کنند. در اقدامی مشابه، نایک نیز در دسامبر 2021 (AZZER 1400) با راه‌اندازی یک شرکت تولیدکننده کفش‌های ورزشی مجازی به نام RTFKT، گسترش حضور دیجیتالی خود را اعلام کرد. برندهای پوشاک مانند Givenchy، Gucci، Dolce & Gabbana و Adidas همگی رویدادهای مد خود را در Metaverse برگزار کرده‌اند. هنرمندان پاپ آمریکایی مانند آریانا گرانده و لیل نس ایکس نیز کنسرت های مجازی در متاورس برگزار کرده اند و میلیون ها طرفدار را از سراسر جهان به این فضا جذب کرده اند.

اقتصاد Metaverse همچنین شاهد سرمایه گذاری جدید در املاک و مستغلات بوده است. برخی از سرمایه‌گذاران حتی میلیون‌ها دلار برای خرید زمین مجازی دیجیتال در پلت‌فرم‌های متافورس مانند Sandbox پرداخت کرده‌اند، به این امید که با افراد مشهوری مانند اسنوپ داگ زندگی کنند.

crypto.lover.irani
crypto.lover.irani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋