crypto.lover.irani

crypto.lover.irani

توسط ۱ نفر دنبال می شود

ساخت nft در متاورس

 

آموزش ساخت NFT

NFT ها توکن های خصوصی هستند که در آنها هر توکن منحصر به فرد است. به همین دلیل، سطح عملکرد این توکن ها با توکن های معمولی متفاوت است. به عنوان مثال، توکن های NFT در شبکه اتریوم با استاندارد "ERC-721" تولید می شوند. در حالی که توکن های قابل تعویض بر اساس استاندارد "ERC-20" تولید می شوند. دو راه اصلی برای ساخت NFT وجود دارد.

تولید NFT با استفاده از برنامه نویسی قرارداد هوشمند (قرارداد هوشمند): اگر توانایی برنامه ریزی قرارداد هوشمند در شبکه ارز دیجیتال مورد نظر خود را دارید، می توانید با استفاده از استاندارد مربوط به ایجاد NFT، سکه های NFT خود را ایجاد کنید. این در سال های اولیه مفهوم NFT مورد استفاده قرار گرفت و هنوز هم برای توسعه دهندگان جذاب است.
ایجاد NFT توسط پلتفرم های طراحی شده برای ایجاد NFT: این پلتفرم ها قراردادهای هوشمند در شبکه های بلاک چین هستند که توانایی ایجاد NFT های جدید را به روشی ساده و آسان برای کاربران ایجاد کرده اند. در این پلتفرم ها، کاربران نیازی به دانش برنامه نویسی ندارند و درست مانند ثبت نام در یک سایت معمولی با انتخاب متغیرهای مورد نیاز و آپلود یک فایل، NFT خود را ایجاد می کنند.
البته برای اکثر هنرمندان و کسانی که به دنبال ساخت NFT هستند، روش دوم مناسب تر است. در ادامه مقاله به آموزش ساخت NFT در مهمترین پلتفرم های ساخت NFT می پردازیم و سپس به بررسی شبکه های مختلف بلاکچینی که در این زمینه فعال هستند می پردازیم.

آموزش ساخت NFT در OpenSea

OpenSea اولین بازار تجاری عمومی NFT است که در اواخر سال 2017 در پلتفرم شبکه اتریوم ایجاد شد. این پلتفرم به کاربران خود امکان ایجاد و فروش توکن های غیرقابل تعویض را ارائه می دهد. در حال حاضر این پلتفرم بیش از 600 هزار کاربر و بیش از 80 میلیون NFT ثبت شده دارد و حجم بازار آن به بیش از 10 میلیارد دلار رسیده است. این پلتفرم بزرگترین پلتفرم ساخت، خرید و فروش NFT می باشد، به همین دلیل در این قسمت نحوه ساخت NFT در آن را به شما آموزش می دهیم.

مرحله اول: انتخاب و ایجاد کیف پول

برای شروع آموزش NFT، ابتدا به وب سایت این پلتفرم "opensea.io" مراجعه کنید. در صفحه اول سایت، گزینه “Generate” را انتخاب کنید تا ایجاد NFT شروع شود. با انتخاب این گزینه به صفحه اتصال کیف پول به سایت هدایت می شوید.
این پلتفرم از کیف پول دیجیتال مربوط به این شبکه پشتیبانی می کند زیرا بر روی پلتفرم اتریوم ساخته شده است. با انتخاب گزینه "نمایش گزینه های بیشتر" که در تصویر بالا قابل مشاهده است، سایر کیف پول های قابل استفاده نیز نمایش داده می شوند. کیف پول های "Trust" و "OperaTouch" فقط برای نسخه موبایل پلتفرم Opensea قابل استفاده هستند، در حالی که کیف پول های دیگر هم روی وب و هم در موبایل کار می کنند. بهترین کیف پول رمزنگاری در میان آنها Metamask است که توسط تعداد زیادی از کاربران نیز استفاده می شود.

با انتخاب کیف پول مورد نظر سایت شما را به سایت دانلود کیف پول ارجاع می دهد. در این آموزش از کیف پول متامسک برای این کار استفاده می کنیم. Metamask Wallet به عنوان افزونه برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس اضافه شده است. در واقع این کیف یک اپلیکیشن وب 3 است که دنیای بلاک چین را به دنیای واقعی متصل می کند.
در این صفحه با انتخاب یکی از گزینه های «اندروید»، «IOS» و «Chrome» می توانید اپلیکیشن اندروید و آیفون یا مرورگر مورد نظر را برای دانلود انتخاب کنید. برای این آموزش، از آنجایی که از مرورگر برای اتصال به پلتفرم استفاده می‌کنیم، گزینه «Chrome» را انتخاب کرده و روی «Install MetaMask for Chrome» کلیک می‌کنیم تا به بخش دانلود در افزونه مرورگر کیف پول Metamask هدایت شویم.
با انتخاب گزینه «افزودن به کروم» یک منوی کشویی باز می شود که باید گزینه «افزودن پسوند» را انتخاب کنید. پس از آن، کیف پول دانلود شده و به عنوان افزونه به مرورگر اضافه می شود. بعد از این مرحله نوبت به ساخت کیف پول می رسد. پس از نصب، کیف پول Metamask در گوشه سمت راست مرورگر در قسمت "افزونه ها" قابل مشاهده است. با کلیک بر روی آن، بخش ایجاد کیف پول در مرورگر باز می شود.
دو حالت کیف پول وجود دارد. اگر قبلا یک کیف پول متامسک برای خود ساخته اید و کلید خصوصی آن را دارید، از گزینه سمت چپ برای اتصال به کیف پول خود استفاده کنید، در غیر این صورت با انتخاب گزینه ایجاد کیف پول، کیف پول متامسک جدیدی بسازید. فرض ما در این قسمت مورد دوم است، اما اگر قبلاً کیف پول دارید، پس از انتخاب «Import wallet» و تأیید شرایط لازم برای کیف پول، وارد صفحه بازیابی کیف پول و درج عبارت رمزگذاری می شوید. برای افزودن کیف پول خود به Metamask یک عبارت بازیابی 12 کلمه ای را به همراه رمز دلخواه خود در قسمت های ذکر شده قرار دهید.

برای ایجاد یک کیف پول جدید، پس از انتخاب «ایجاد کیف پول» به صفحه قوانین می‌رسیم که در آنجا با استفاده از گزینه «موافقم» قوانین را تأیید می‌کنیم. در صفحه جدید از ما خواسته می شود که رمز مورد نظر (بیش از 8 کاراکتر) را برای کیف پول وارد کرده و پس از پذیرفتن شرایط، روی گزینه "ایجاد" کلیک کنید.
پس از این مرحله، آموزش تصویری کیف پول و نکات امنیتی آن ارائه می شود. اگر با کیف پول ارزهای دیجیتال و مسائل امنیتی آن آشنایی ندارید، توصیه می شود این ویدیو را به طور کامل تماشا کنید و سپس گزینه Next را انتخاب کنید. در صفحه باز شده عبارت Recover your wallet نمایش داده می شود. با کلیک بر روی رشته قفل شده می توانید این عبارت حاوی دوازده کلمه انگلیسی را مشاهده و کپی کنید. در سمت چپ صفحه و در پایین که با یک مستطیل مشکی در تصویر زیر مشخص شده است، امکان دانلود مانیفست بازیابی به صورت فایل متنی وجود دارد.

پس از تایپ عبارت بازیابی، گزینه Next را انتخاب کرده و وارد صفحه جدید شوید. در صفحه جدید، برای اطمینان از املای صحیح عبارت بازیابی، کلمات خارج از نظم قرار می گیرند تا شما به ترتیب انتخاب کنید. پس از انتخاب کلمات صحیح و کلیک بر روی گزینه تایید، کیف پول شما ساخته می شود و پیام تبریک برای شما ارسال می شود. در این قسمت مرحله ساخت نمونه کارها به پایان می رسد. این مرحله تقریباً در تمام پلتفرم های NFT وجود دارد و بنابراین به شدت آموزش داده می شود.

حال اگر به سایت OpenSea برگردید و کیف پول Metamask را انتخاب کنید پسوند آن در سمت راست آپدیت باز می شود و با انتخاب و تایید اکانت کیف پول را به سایت متصل خواهید کرد. کیف پول های دیگری نیز طی فرآیندی مشابه ایجاد می شوند و با آموزش نصب Metamask قادر خواهید بود به راحتی حساب های جدید ایجاد کنید.

مرحله 2: اطلاعات افکت NFT را وارد کنید

قسمت اصلی آموزش ساخت NFT مربوط به ورود اطلاعات محصول می باشد. پس از اتصال کیف پول به پلتفرم Opensea، فرآیند ایجاد NFT آغاز می شود. در قسمت اول صفحه باز شده برای ایجاد NFT باید فایل NFT را آپلود کنید. در پلتفرم Opensea می‌توانید عکس‌ها، موسیقی، ویدیوها و مدل‌های سه‌بعدی را در فرمت‌های مختلف (JPG، PNG، GIF، SVG، MP4، WEBM، MP3، WAV، OGG، GLB، GLTF) و با حجم کمتر از 100 مگابایت آپلود کنید. پس از آپلود فایل، نامی برای آن انتخاب می کنید. پر کردن این دو بخش ضروری است و بدون آنها NFT نمی تواند کار کند.
همانطور که می بینید، ما از یک طراحی سرگرمی که در Paint کشیده شده است برای آزمایش فرآیند تولید NFT استفاده می کنیم. به طور طبیعی، NFT شما باید بسیار زیباتر از این تصویر به نظر برسد تا بفروشد. نام این تصویر را "مار گرسنه" بگذارید و برای وارد کردن سایر اطلاعات NFT بروید. در اینجا سه بخش اختیاری به شرح زیر است.

External Link: در این قسمت می توانید یک لینک خاص را برای اطلاعات بیشتر به NFT مورد نظر متصل کنید. برای مثال اگر NFT شما تصویری در شیب کوه معروف است، می توانید لینک مربوط به توضیحات آن کوه در ویکی پدیا را در آن قسمت قرار دهید.
توضیحات: در این قسمت می توانید در مورد ابزارهای مورد استفاده، ایده طراحی و هر آنچه که مربوط به آن است توضیحاتی را به مخاطب ارائه دهید. همانطور که این توضیحات جذاب هستند، می توانند به شما در فروش NFT کمک کنند.
گروه: این بخش مربوط به گروه است. اگر می خواهید کار خود را با چند کار دیگر در یک گروه گروه بندی کنید، می توانید از این قسمت استفاده کنید.
در ادامه این بخش، اگر دوباره به پایین اسکرول کنید، با یک سری ویژگی های خاص NFT مواجه خواهید شد. «سطوح»، «ویژگی‌ها» و «آمار» سه ویژگی خاص هستند که به ترتیب برای افزودن ویژگی‌های «متن مانند جنسیت»، «رتبه مانند سرعت سه از پنج» و «عدد مطلق مانند وزن» ایجاد شده‌اند. با انتخاب گزینه "+" در کنار هر یک از این ویژگی ها می توانید ویژگی های مورد نظر خود را به NFT اضافه کنید. در حال حاضر، هر یک از این بخش‌ها تنها از یک ویژگی پشتیبانی می‌کنند و افزودن آن‌ها اساساً به NFT کمک نمی‌کند.

علاوه بر این سه عنصر، دو ویژگی «محتوای بازشدنی» و «محتوای صریح و حساس» را نیز می‌توان برای NFT مشخص کرد. با انتخاب ویژگی اول، قسمت نوشتن ایجاد می شود که در آن نامه ای به خریدار اثر می نویسید. این مقاله به هیچ وجه به دیگران نشان داده نخواهد شد. مزیت دوم آثاری که در آن اطلاعات حساس و مناسب همه نیست و با انتخاب این اثر به وضوح به همه نشان داده نمی شود. آخرین قسمت این صفحه در مورد تعیین تعداد نسخه های کار و شبکه بلاکچینی است که از آن ایجاد شده اند. طبیعتاً هر چه تعداد آثار کمتر باشد ارزش آنها بیشتر است. شما باید بتوانید بین تعداد نسخه های اثر و قیمت هر کدام تعادل برقرار کنید. برای انتخاب شبکه بلاک چین، تنها دو گزینه دارید: اتریوم و پلیگون که به دلیل هزینه کمتر، انتخاب بهتری است.

بخش "تجمیع فراداده" نیز برای ذخیره اطلاعات تجاری در پروژه های ذخیره سازی غیرمتمرکز است. ویژگی مثبت پلتفرم Opensea این است که در ابتدا با سیستم تعیین شده “Lazy Minting” نیازی به پرداخت هزینه های شبکه نیست و این هزینه ها تنها در صورت فروش توکن ها یا انتقال به آدرس جدید دریافت می شود. با انتخاب گزینه “Create”، ایجاد NFT در پلتفرم باز تکمیل می شود.

متاورس به زبان ساده چیست؟

crypto.lover.irani
crypto.lover.irani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋