crypto.lover.irani

crypto.lover.irani

توسط ۱ نفر دنبال می شود

متاورس - واقعیت فراتر از فانتزی

در حدود یک سال گذشته در مورد متاورس بسیار گفته و نوشته شده است. در واقع، به نظر می رسد که هرکسی تصور متفاوتی از چیستی و معنای آن برای زندگی ما دارد.

نظرات مختلف زیادی در مورد این موضوع وجود دارد که تیم کوک، مدیر عامل اپل اخیراً گفته است که یکی از دلایلی که شخصاً فکر نمی کند این اتفاق بزرگ بعدی باشد این است که هیچ کس با آنچه واقعاً هست موافق نیست!

مارک زاکربرگ فکر می کند همه چیز مربوط به واقعیت مجازی (VR)، هدفون هایی است که شرکتش می فروشد، و نوعی نسخه سه بعدی فیسبوک است که همه ما به عنوان آواتار کارتونی ظاهر می شویم.

از سوی دیگر، طرفداران مدل وب 3 معتقدند که تمرکززدایی و پلتفرم های مبتنی بر بلاک چین مانند Decentraland و Sandbox آینده هستند.

شاید جایی در میانه این دو دیدگاه احتمالاً موفق ترین پارادایم تمام دوران نهفته است. پلتفرم های مبتنی بر بازی های ویدیویی مانند Roblox و Fortnite مدت ها قبل از به وجود آمدن اصطلاح متاورس ساخته شده اند، اما بسیاری از ویژگی های ضروری این مدل را ارائه می دهند. این شامل محیط های پایدار و توانایی اتخاذ یک هویت ثابت (آواتار) می شود که کاربران بین بازی، معاشرت و خرید حرکت می کنند.

نظر من، همانطور که قبلاً نوشتم، این است که دقیق ترین چیزی که در حال حاضر می توانیم در مورد متاورس بگوییم این است که سطح بعدی اینترنت است. همانطور که پیداست، این نقطه شروعی بود که تحلیلگران در شرکت مشاوره جهانی آرتور دی لیتل در حالی که قصد داشتند ماهیت تغییر فراتر از تصور را تعریف کنند، انجام دادند.

 

Blue Shift

Meige به من می گوید که پس از صحبت با صدها متخصص فناوری، آنها دریافته اند که برنامه های کاربردی برای ایده های متاورس به طور کلی در یکی از سه دسته قرار می گیرند - متاورس مصرف کننده، متاورس مصرف کننده، یا متاورس صنعتی.

یکی از نمونه های یک برنامه کاربردی مصرف کننده که در واقعیت امروزی وجود دارد و امکاناتی را که Metaverse می تواند فردا قفل کند را نشان می دهد، یک تجربه واقعیت مجازی است که به کاربران اجازه می دهد از هرم خوفو مصر باستان بازدید کنند.

او گفت: "من واقعاً شگفت زده شدم" - "من می توانم با راهنمای مجازی خودمان به روشی بسیار واقع گرایانه از هرم بازدید کنم، اما همچنین دیدگاه هایی را که اگر آنجا بودید نمی توانید انجام دهید. در داخل، ببینید چگونه همه اتاق ها به هم وصل شده اند. این یک تجربه فوق العاده است."

در سمت شرکت، او از تحسین خود برای شرکت هایی صحبت کرد که از اتاق های جلسه و محیط های واقعیت مجازی برای انجام آموزش کارمندان و فعالیت های داخلی استفاده می کنند. سازمان های آینده نگر متوجه می شوند که این نوع پیاده سازی به آن ها اجازه می دهد تا با اصول استقرار محیط های واقعیت مجازی بدون نگرانی در مورد اینکه چگونه بر ادراک مشتریان یا عموم مردم تأثیر می گذارد، مقابله کنند.

موارد استفاده از این قبیل نشان دهنده «واقعیت مجازی» امروزی است. این دیدگاهی عملی است که به جای تصور آنچه ممکن است روزی ممکن شود، بر آنچه فراتر از زمان حال است تمرکز می کند. به عبارت دیگر، از نوع ایده های تکنو اتوپیایی و رویایی که اهل فن دوست دارند در مورد آن صحبت کنند، اجتناب می کند، اما، همانطور که تیم کوک اشاره می کند، این ایده ها همیشه مناسب مردم عادی نیستند. خنده دار است که همه فکر نمی کنند این ایده که قرار است بیشتر و بیشتر از زندگی خود را در واقعیت مجازی بگذرانیم، لزوماً چیز خوبی است!

میگ در ادامه پیشنهاد می کند که حتی در صنایع، کاربردهای واقعی (برخلاف داستان های تخیلی) تجربیات متاورس را می توان به این سه دسته تقسیم کرد.

به عنوان مثال، در مراقبت های بهداشتی، برنامه های کاربردی مصرف کننده شامل مشاوره از راه دور، تشخیص و درمان است. سپس کاربردهای سازمانی مانند محیط های متاورس وجود دارد که در آن جراحان می توانند در روش ها آموزش ببینند یا استفاده از ابزارها و فرآیندهای جدید را بیاموزند. در نهایت، کاربردهای صنعتی وجود دارد. این شامل شبیه سازی های دیجیتالی دوگانه، مانند قلب انسان مجازی است که می تواند برای آزمایش داروها و درمان ها به منظور جمع آوری داده ها بدون به خطر انداختن بیماران زنده استفاده شود.

 

پروتو متاورس

گزارش Arthur D. Little این واقعیت را شناسایی می کند که امروزه بیشتر پلتفرم هایی که قبلاً به آن اشاره کردیم، مانند Meta Horizons، Decentraland یا Roblox - به عنوان "پرتوهای Metaverse" شناخته می شوند. این به این دلیل است که آنها از یکدیگر جدا شده اند و کاملاً غوطه ور نیستند. اگرچه این به ما کمک می کند تا بفهمیم تحول ممکن است روزی چگونه به نظر برسد، گام بعدی واقعی در تکامل اینترنت - هر آنچه که در نهایت طول بکشد - هنوز خیلی فاصله دارد. ما در مورد آن زمانی که وارد می شود خواهیم دانست، زیرا احتمالاً به اندازه جریان اصلی اینترنت (شبکه جهانی وب) یا اینترنت تلفن همراه یک دهه بعد تحول آفرین خواهد بود.

مگ می گوید: «استفاده ها و مدل های تجاری جدید در همه بخش ها، بدون استثنا، پدیدار شده اند.

با این حال، امروز ما می توانیم بخش هایی را ببینیم که تمایل بیشتری به امتحان کردن چیزها دارند... به عنوان مثال، تجارت لوکس.

این خط استدلال، و همچنین انبوهی از ایده های دیگر در این گزارش، نشان می دهد که هیچ چیز را نمی توان در پیش بینی اینکه تغییر شکل ممکن است در زمانی که به نقطه ای می رسد که شروع به تأثیرگذاری بر همه ما می کند، بدیهی انگاشت. ارواح مانند شبکه جهانی وب، اینترنت موبایل و رسانه های اجتماعی، یک چیز مسلم این است که وقتی این اتفاق بیفتد، برای هر کسی بزرگتر از آن خواهد بود که نادیده بگیرد.

همانطور که مگ می گوید، «در حالی که ما هنوز تقریباً یک دهه با انتشار کامل و همه جانبه Metaverse فاصله داریم، در حال حاضر فرصت های بزرگی وجود دارد. سوال این است که چگونه آن را درک کنیم؟"

برای اینکه بدانید متاورس چیست کلیک کنید.

برای دیدن آموزش کامل صرافی کراکن کلیک کنید.

 

crypto.lover.irani
crypto.lover.irani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋