cooltherepair.ir

cooltherepair.ir

انواع فیلتر آبسردکن + نکات بهداشتی صافی آب

یک فیلتر آب خوب می‌تواند بو و طعم آب لوله کشی شما را بهبود بخشد و حتی از شما در برابر آلاینده‌های مضر مانند فلوراید، فلزات سنگین و افزودنی‌هایی مانند کلر محافظت کند. با این حال، مانند بسیاری از موارد، انواع مختلفی از فیلترهای آب وجود دارد که تلاش برای تصمیم گیری دقیق ممکن است گیج کننده باشد.

 

انواع فیلتر آب آبسردکن

فیلتر آب کاراف: برخی از خنک کننده‌های آب کارافی کند هستند، مستعد گرفتگی هستند و می‌توانند عمر فیلتر کوتاهی داشته باشند. کاراف‌ها برای استفاده یک نفر یا دو نفر هم خوب هستند اما قطعا برای استفاده خانواده مناسب نیستند.

فیلتر آب نصب شده در شیر آب: نصب فیلتر شیر آب آسان است و انتخاب خوبی برای فیلتر کردن آب آشامیدنی و پخت و پز است، برخی از آن‌ها همچنین امکان جابجایی بین آب فیلتر شده و فیلتر نشده را فراهم می‌کند. متأسفانه جریان آب را کاهش می‌دهند و روی همه شیرها قابل نصب نیستند.

فیلتر آب رومیزی: یک فیلتر رومیزی به شما امکان می‌دهد مقادیر زیادی آب را بدون تغییر لوله‌کشی فیلتر کنید، و احتمال مسدود شدن آن کمتر است، اما می‌تواند روی پیشخوان از نظر ظاهری اندکی به هم ریخته شود.

فیلتر آب زیر سینک: فیلتر آب زیر سینک ظرفشویی می‌تواند مقدار زیادی آب را فیلتر کند و به راحتی از شیر آب خارج می‌شود. فیلترهای آب زیر سینک ممکن است نیاز به اصلاحات حرفه‌ای لوله کشی داشته باشند و یک خروجی برای آبسردکن از طریق سینک یا پیشخوان ایجاد کنند.

فیلتر آب اسمز معکوس: یک فیلتر آب اسمز معکوس (RO) می‌تواند طیف وسیعی از آلاینده‌ها از جمله ذرات جامد در محلول را حذف کند، اما می‌تواند بسیار کند باشد و فضای زیادی را اشغال کند. فیلترهای RO هنوز هم فاضلاب زیادی تولید می‌کنند و باید به طور مرتب ضدعفونی شوند و غشا و فیلترها باید مرتباً تعویض شوند.

فیلتر آبسردکن یخچال: فیلترهای آبسردکن یخچال می‌توانند بسیاری از آلاینده‌ها مانند فیلترهای پیشخوان یا زیر سینک را کاهش دهند، اما بدیهی است که این فیلترها فقط در یخچال‌های دارای آبسردکن و یخ ساز موجود هستند، از طرف دیگر، این فیلتر برای یک خانواده پرجمعیت جواب نمی‌دهد.

 

اگر به دنبال آب آشامیدنی خالص و بدون آلودگی هستید، بهتر است روی یک آبسردکن با فیلتر خوب سرمایه گذاری کنید که بتواند آب آشامیدنی خنک را در شبانه روز تصفیه کند. حتی اگر از آبسردکن دارای آب گرم استفاده می‌کنید، برای لذیذتر کردن طعم چای باید فیلتر آب متناسب انتخاب کنید.

فیلتر آبسردکن چقدر ایمن است؟

هنگام در نظر گرفتن گزینه‌ای برای نحوه مصرف آب به صورت روزانه، اکثر مردم مجبور به انتخاب آب لوله کشی می‌شوند. این در حالی است که بسیاری از مردم همیشه توانایی خرید آب معدنی را ندارند. با این حال، به نظر می‌رسد یک سیستم فیلتراسیون یک گزینه عالی برای بهبود کیفیت آب باشد. این نه تنها هر گونه مواد شیمیایی یا ناخالصی اضافی را از آب پاک می‌کند، بلکه به محیط زیست نیز کمک می‌کند، زیرا استفاده از آب بطری تنها به آلودگی پلاستیکی که یکی از بزرگترین بلایای زیست محیطی در جهان است می‌افزاید. از سوی دیگر، با توجه به اینکه همیشه نمی‌توان به آب لوله کشی اعتماد کرد و ثابت شده است که برای سلامتی ما ایده آل نیست، دانشمندان نگاه دقیق‌تری به سیستم‌های تصفیه آب یخچالی در کنار سیستم‌های فیلتراسیون غیر یخچالی انداخته‌اند.

بررسی سلامت فیلتر آبسردکن یخچال

نوشیدن آب فیلتر شده در یخچال اغلب به عنوان محافظت بیشتر در برابر آب و وضعیت فعلی جهان توصیف می‌شود. آب تصفیه شده از یخچال در واقع یک گزینه بسیار مطمئن برای آب آشامیدنی است، اما در همه شرایط این موضوع صادق نیست. به عنوان مثال اگر فیلتر آب به درستی تمیز نشود، احتمال رشد قارچ در آب وجود دارد. ما حتی می‌توانیم برخی از آن‌ها را با چشم غیر مسلح ببینیم، اما برخی دیگر را ممکن است نتوانیم ببینیم. این موضوع ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که فیلتر آب یخچال خود را عوض نکنیم.

خطرات عدم تعویض فیلتر آب

اگر شما یک فرد سهل انگار هستید، پس نمی‌توانید از آب تصفیه شده در خانه خود استفاده کنید. اگر آب کهنه شود، احتمالاً ذرات ناخواسته، مواد شیمیایی و باکتری‌ها را می بلعید. این زمانی اتفاق می‌افتد که فیلترهای آب به طور مرتب تعویض نمی‌شوند. رسوبات و ذرات جامد نیز می‌توانند ایجاد شوند تا به یک مشکل بزرگ در داخل یخچال شما تبدیل شوند. در مواردی که تعویض و تجدید فیلتر آب نادیده گرفته شود، ممکن است باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در آب از جمله کلی فرم‌ها ایجاد شوند. همچنین مواردی مانند انتروکوک یا کولیفاژ و E-coli که همگی میکروب‌های باکتریایی محسوب می‌شوند، در مدفوع یافت می‌شوند که باعث گرفتگی عضلات، اسهال، سردرد و حالت تهوع می‌شوند. پس همین حالا برای تعویض فیلتر آب از تعمیرات در محل آبسردکن بهره‌مند شوید.

cooltherepair.ir
cooltherepair.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋