مازراتی کواتروپورته هیچوقت در مدل شوتینگبریک تولید نشد، اما تکنمونهی این خودرو توسط یکی از خریداران در بریتانیا ساخته شده است.
یک فرد انگلیسی یک دستگاه مازراتی کواتروپورته ۲۰۱۶ خود را از یک خودرو سدان تبدیل به یک نسخهی شوتینگ بریک کرده است. مازراتی کواتروپورته هیچ وقت با بدنهی شوتینگ بریک به تولید نرسید اما Carrozeria Touring حدود یک دههی پیش نسل قبلی کواتروپورته را به صورت شوتینگ بریک تولید کرده بود. چندسال پیش یکی از طرفداران مازراتی در انگلیس تصمیم گرفت تا کواتروپورته شوتینگ بریک مخصوص خود را تولید کند و خودرویی که در تصاویر میبینید نتیجهی این تلاش است.
از آنجایی که هیچ نمونهی مشابه این مازراتی کواتروپورته از خط تولید مازراتی خارج نشده است، مالک این خودرو تصمیم گرفت تا با برخی تولید کنندگان خودروهای سفارشی در بریتانیا وارد مذاکره شود. بیشتر این شرکتها هزینهای در حدود ۲۵۰ هزار دلار را برای این کار درخواست میکردند که این قیمت تازه باید به قیمت یک کواتروپورته نیز اضافه میشد.
مالک خودرو تمایل چندانی به هزینه کردن این رقم برای تبدیل کواتروپورته به شوتینگ بریک نداشت و به همین دلیل به فردی به نام آدام ریدینگ مراجعه کرد که قبلا سابقه بازسازی خودروهای جگوار E تایپ، انواع محصولات استون مارتین، لانچیا، بریستول و فراری را دارد.
ریدینگ این پروژه را قبول و کار را با اعمال تغییرات در نیمهی عقب این سدان ایتالیایی شروع کرد. وی ابتدا بیشتر بخشهای سقف را برید و بدنهی جدیدی برای کواتروپورته طراحی کرد. کار وی آنقدر دقیق انجام شده که انگار مازراتی سازندهی این خودرو بوده است.
یکی از بزرگترین چالشها در تولید این خودرو در صندوق عقب جدید بود که به صورت الکترونیکی است و لازم بود تا به سیستم کامپیوتری پیچیدهی مازراتی متصل شود. در کل ساخت این خودرو ۱۵۰۰ ساعت زمان برده است.
هنوز مشخص نیست که دلیل مالک خودرو برای فروش چیست ولی اعلام شده که کارکرد این خودرو تنها ۱۴ هزار و ۲۳ کیلومتر است. این مدل از پیشرانهی ۳ لیتری V6 توربودیزل استاندارد مازراتی به قدرت ۲۷۱ اسب بخار استفاده میکند. هنوز مالک خودرو قیمتی احتمالی برای این کواتروپورتهی شوتینگ بریک را نیز اعلام نکرده است.
پاسخ ها