تنها چند روز از معرفی رسمی تویوتا GR 86 مدل ۲۰۲۲ میگذرد. با این حال، گرافیستها در همین مدت کوتاه، به فکر اجرای خلاقیتهای خود بر روی این خودرو افتادهاند. اکنون در بازار خودرو، جای خالی نسخه شوتینگ بریک GR 86 را کاملا میتوان احساس کرد، که اینکار توسط طراحان آزاد و مستقل انجام و به تویوتا پیشنهاد شده است.
قبل از آنکه بیشتر بخواهیم پیشروی کنیم، بگذارید چند چیز روشن شود. اولا که این صرفا یک رندر گرافیکی است و هرگز وجود خارجی ندارد. این رندر توسط تیم خوب X-Tomi Design طراحی شده که در سالهای اخیر، رندرهای بسیار جذابی از آنها دیدهایم.
دوما که چرخش از یک کوپه اسپرت به یک هاچ بک شوتینگ بریک، قطعا میتواند برای بسیاری از ما جالب باشد. برای رسیدن به این فرم طراحی، سقف، ستون عقب و بسیاری از قطعات از نو طراحی شده اند. این طرح در نگاه اول بسیار جذاب به نظر میآید، اما برای ما طرح چندان غریبی هم نیست، چرا که همه می دانیم قبلا آن را کی و کجا دیده بودیم!
همان طور که حدس زدید، ستون و شیشه عقب از هاچ بک داغ و جوان پسند تویوتا، یعنی GR یاریس قرض گرفته شده اند. اما پوزه خودرو کاملا با یاریس متفاوت است و به همین مدل جدید GR 86 تعلق دارد. کاپوت بلندتر آن هم نسبت به GR یاریس، میتواند پتانسیل نصب پیشرانه بزرگتر ۲.۴ لیتری و گیربکس ۶ دنده را در این هاچ بک شوتینگ بریک، ایجاد کند. از ستون A به سمت عقب، تقریبا باید گفت که طراحی خودرو تحت تاثیر یاریس قرار گرفته است.
این هاچ بک جذاب میتواند برای کنترل وزن خود، به پیشرانه ۳ سیلندر توربو شارژ مجهز شود که به سامانه چهار چرخ محرک نیز، اتصال مییابد. هر چند که عرضه آن به صورت دیفرانسیل عقب با گیربکس دستی هم قطعا با استقبال جوانان همراه خواهد بود.
به هر حال، به این زودیها خبری از GR 86 شوتینگ برک نیست، چرا که این خودرو فعلا در حد یک ایده قرار دارد. از طرفی، تویوتا در حال حاضر، تمام تمرکز خود را بر روی GR یاریس گذاشته است و بعید به نظر میرسد که دلش بخواهد برای او، رقیب تراشی کند. شاید این ایده برای سوبارو جذابتر باشد! چرا که BRZ شوتینگ بریک میتواند تکانی اساسی به سبد گرد و خاک گرفته محصولات این شرکت بدهد.
پاسخ ها