بیامو i8 در طول ۶ سال حدود ۲۰هزار دستگاه فروش داشت و یکی از موفقترین خودروهای اسپرت هیبرید است.
خودروی اسپرت هیبریدی i8 برای اولینبار در سال ۲۰۱۴ در واحد صنعتی لایپزیگ بیامو، روی خط تولید قرار گرفت و قرار است ماه آینده تولید آن پایان یابد. طبق اعلام این شرکت، محصول i8 بهعنوان موفقترین خودروی اسپرت تاریخ با پیشرانه الکتریکی، یاد خواهد شد. این خودرو با برچسب قیمتی حدود ۱۵۰هزار دلار، طی دوران عرضهی خود، ۲۰هزار دستگاه فروش داشته است.
بیامو i8 بههمراه برادر کوچکترش i3، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال ۲۰۱۳ رونمایی شدند. این دو محصول راه را برای عرضهی سایر خودروهای پلاگین هیبریدی بیامو باز کردند؛ از مدلهای جمعوجور و متوسط گرفته تا محصولات بزرگ، خودروهای سری X و سدانهای لوکس. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۳، تعداد محصولات الکتریکی خود را به ۲۵ مدل برساند. نیمی از این محصولات تمام برقی و بدون پیشرانه احتراق داخلی خواهند بود.
از افتخارات بیامو i8، میتوان به نقش آن بهعنوان خودروی ایمنی مسابقات فرمول E اشاره کرد. همچنین؛ این محصول جایزهی برترین فناوری پلاگین هیبریدی را از سال ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۹ از آن خود کرده است. در کنار اینها، i8 همواره خودروی منتخب نشریات معروفی از جمله Top Gear و Auto, Motor und Sport بوده است.
کارخانه لایپزیگ بیامو، اکنون در حال تولید ۲۰۰ مدل خاص از i8 با نام Ultimate Sophisto Edition است و در زمینه فروش، از بسیاری از خودروهای افسانهای این شرکت پیشی گرفته است. بهعنوان مثال، خودروهای کلاسیکی همچون M1 و Z8 رودستر، بهترتیب ۳۹۹ و ۵۰۰۰ دستگاه از آنها تولید شد. بهعلاوه، سهم i8 در بازار جهانی این کلاس از خودروها به ۵۰ درصد میرسد که تا ماه آینده این رکورد پابرجا خواهد ماند.
مدلهای دست دوم بیامو i8 رودستر در بازار جهانی کمیاب نیستند. نمونههای کمکارکرد بیامو i8، حدود ۶۵ الی ۷۰ هزار دلار قیمتگذاری شدهاند درحالیکه مدلهایی با کارکرد کمتر از ۱۰۰۰ کیلومتر، بیش از صدهزار دلار ارزش دارند.
پاسخ ها