کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

سايپا و مپنا نخستین خودرو برقی ایرانی را تولید خواهند کرد

سايپا و مپنا نخستین خودرو برقی ایرانی را تولید خواهند کرد

تفاهم‌نامه همکاری "توسعه و تولید خودرو الکتریکی" با هدف طراحی، توسعه، تأمین قطعات و تولید خودرو الکتریکی به امضاي عباس علی‌آبادی و سیدجواد سلیمانی مدیران عامل گروه مپنا و گروه خودروسازی سایپا رسيد.

گروه مپنا با نام کامل مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران، شامل گروهی از شرکت‌های مهندسی و دانش‌بنیان است که در زمینه ساخت نیروگاه‌ها، زیرساخت‌های صنعتی، صنایع نفت و گاز، حفاری و ترابری ریلی فعالیت می‌کنند. مپنا در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و امروزه علاوه بر موفقیت در کسب سهم مشارکت ۵۰ درصدى در توسعه ظرفیت نیروگاهى کشور و مشارکت مؤثر در توسعه پروژه‌هاى نفت و گاز، حمل‌و‌نقل ریلى و سلامت، توانسته است با تکیه بر کیفیت و قیمت رقابتى محصولات و خدمات خود در بازارهاى بین‌المللی حضور یابد. گروه مپنا سازنده طیف گسترده‌اى از محصولات صنعتى از جمله توربین‌هاى گاز و بخار، تجهیزات جانبی توربین، پره توربین، توربین بادى، بویلرهاى متعارف و بازیاب حرارت، ژنراتورهاى حرارتى و آبى، سامانه‌هاى حفاظت و کنترل، لوکوموتیوهاى مسافرى و بارى و توربوکمپرسور و ارائه کننده آرایه وسیعى از خدمات تعمیر و نگهدارى در کلاس جهانى است.

 براساس مفاد تفاهم‌نامه، شرکت‌های سایپا و مپنا اقدام به مشارکت و همکاری در خصوص طراحی، نمونه‌سازی، تست، تجاری‌سازی و تولید خودروهای جدید با پلتفرم الکتریکی خواهند کرد. در این مراسم، عباس علی‌آبادی مدیرعامل گروه مپنا در حاشیه بازدید از مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا، با اشاره به توانمندی‌های دانش‌بنیان گروه مپنا در عرصه صنعت، همچنین برنامه‌ریزی‌ها و پيشرفت‌ها و دستاوردهاي سایپا در زمينه توسعه محصول و طراحي خودروهای جدیدگفت:

با امضای تفاهم‌نامه همکاری، مجموعه مپنا با همكاري گروه خودروسازي سايپا، پروژه مشترك توليد نخستین خودرو برقی ایرانی را آغاز كردند.

 برای اولین‌بار از نزدیک شاهد برنامه‌ریزی ها و پیشرفت‌ها و موفقیت‌های سایپا برای تولید خودروهای جدید کیفی بودم و به متخصصان این مجموعه تبریک می‌گویم كه در آینده محصولاتي زیبا و باكيفيت مناسب برای عرضه به بازار در دست طراحي و تولید دارند.

آینده‌ی این شرکت با ورود محصولات جدید خودروی برقی به بازار متفاوت خواهد بود. سايپا روند رو به پیشرفت صنعت خودرو جهان در زمينه برقی‌سازی حمل‌ونقل را به‌خوبی درک كرده است. گروه مپنا نیز از مدت‌ها پيش برنامه ايجاد زيرساخت برای خودروهاي برقی را دنبال كرده و قصد دارد با مشاركت سايپا نخستين خودرو برقی را در كشور طراحي و عرضه كند.  در زمينه ايجاد پلتفرم‌های برقی اقداماتی را آغاز كرده‌ايم كه با سايپا به اشتراك خواهيم گذاشت. تلاش مي‌كنيم محصولات برقی در شأن مردم توليد كنيم تا هم منافع اقتصادی سرشاري نصيب كشور شود و هم به ذينفعان دو مجموعه سود برساند.

 تولید خودروهای برقی در زمينه ميزان آلايندگی زيست‌محيطی و نیز مقدار انرژی مصرفی مورد نياز، برای مردم به صرفه و برای كشور بسیار سودمند خواهد بود، همچنین کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی را در پی خواهد داشت. با ايجاد پيوند و مشاركت ميان دو مجموعه، از دانش و توانمندی‌های دو طرف و نیز فناوري‌هاي نوين موجود در كشور استفاده خواهيم كرد.

 تیمی توانمند متشکل از متخصصان هر دو گروه تشکیل خواهیم داد تا محصولی باکیفیت و در سطح استانداردهای روز بین‌المللی تولید کنیم.

 

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋