choobin

choobin

چطور ام دی اف را ضد آب کنیم؟

 

بیشترین استفاده از ام دی اف برای کابینت آشپزخانه است. اگر مثل من زیاد با آشپزخانه ارتباط دارید، ممکن است یک چیز شما را آزار دهد که در نتیجه کابینت متورم، خیس و شکسته شود. به نظر شما چه کاری می توان انجام داد؟ ما نمی توانیم دائماً نگران یا ناراحت باشیم. خبر خوب این است که تولیدکنندگان در این زمینه نیز به فکر این مشکل هستند و به دنبال راه حلی برای آن هستند. در این مقاله می خواهیم به چند روش ضد آب بودن ام دی اف بپردازیم. من اینطور فکر نمی کنم.

آیا ام دی اف ضد آب است؟

همانطور که گفتم ام دی اف یکی از پرکاربردترین مواد برای ساخت کابینت است. ام دی اف ها نوعی چوب مصنوعی هستند که از مخلوط خرده چوب و رزین، تحت فشار و حرارت ساخته می شوند. یکی از معایب ام دی اف ضد آب نبودن آن است. و از آنجایی که آب و رطوبت در آشپزخانه اجتناب ناپذیر است، عایق رطوبتی ام دی اف بسیار مهم است. ام دی اف از بسیاری جهات ضد آب است. اما این روش ها چندان چندوجهی نیستند.

چگونه ام دی اف را ضد آب کنیم؟

در مجموع پنج روش کلی برای ضد اب کردن ام دی اف وجود داره که سه تای اون کاربرد بیشتری داره.

1. استفاده از روکش ضد آب

ضد آب از آنجایی که یک تخته نئوپان در حال ریختن و آب نیست، روکش می شود. یکی از روکش های ام دی اف ضد آب روکش pvc و دیگری ملامینه است. پی وی سی یک پلاستیک فشرده با سطح صاف و بدون ترک (غشاء با روکش PVC) قابل برش است. سه نوع مواد اولیه، روکش و سه لایه وجود دارد. ام دی اف بعد از پوشش تقریباً در برابر رطوبت مقاوم است اما باز هم مراقب باشید زیرا اگر روکش آسیب ببیند رطوبت به ام دی اف می رسد و منفجر می شود. قبلا در مقاله ای جداگانه در مورد امکان تعمیر کابینت متورم صحبت کرده ایم.

2. ورق ضد آب

ممکن است پوشش پس از مدتی بشکند و رطوبت به MDF نفوذ کند. بنابراین، این روش کاملاً ایمن نیست. یکی از بهترین راه های ضد آب ام دی اف، استفاده از برزنت نانو است. برای این منظور از نانو پلی اتیلن برای ضد آب و سنتز اکسید تیتانیوم برای محافظت در برابر قارچ ها و باکتری ها استفاده می شود. نانو پلی اتیلن در واقع یک ماده پلیمری مایع است. مواد داخل یک تخته ام دی اف ریخته می شود که لایه نازکی از پلاستیک روی سطح ایجاد می کند. اجرای این لایه بر روی ام دی اف آن را کاملا ضد آب و در برابر رطوبت مقاوم می کند. از دیگر مزایای این روکش این است که علاوه بر ضد آب بودن ام دی اف، در برابر خط و خش، حرارت و سایش نیز مقاوم است. همانطور که انتظار می رفت، ضد آب بودن نه تنها کیفیت این ام دی اف ها را بهبود می بخشد، بلکه قیمت آنها را نیز افزایش می دهد. به نظر من این افزایش قیمت به صرفه است چون عمر کمد را افزایش می دهد.

3. استفاده از اسپری ضد آب

 الان اگر ام دی اف بخریم که در زمان خرید از ورق های ضد آب نانو استفاده نمی کند. تموم شد؟ باید بگویم نگران نباشید می توانید کابینت ها یا سایر ام دی اف های وابسته به رطوبت را با پاشیدن آب نانو ضد آب کنید. با سلام خیلی راحت ابتدا محل را تمیز کنید تا گرد و غبار نباشد سپس با آب نانو اسپری کنید. حالا صبر کنید تا کاملا خشک شود و خیالتان راحت باشد.

4. آب بندی با ژل و کرم

از این روش هم در تمرین و هم در حین کار استفاده می شود. کیفیت این نوع حفاظ آب چندان بالا نیست اما پس از بستن به این صورت نیازی به استفاده از قفس آکواریوم و ... نمی باشد. تمام نوارهای ام دی اف را داخل ژل یا کرم بریزید و ام دی اف را در جای خشک قرار دهید. یکی از محله های پرکاربرد ام دی اف است. قبل از قرار دادن سوراخ در بالای تخته، قسمت بالایی آن بریده شد. به این ترتیب همه سفرها بی آب هستند و می توانیم آن را حس کنیم.

5. رنگ کردن

رنگ هایی در بازار وجود دارد که ضد آب بوده و با ایجاد لایه ای روی تخته آن را در برابر رطوبت مقاوم می کند. شما باید این کار را در دو مرحله انجام دهید. اولین مرحله استفاده از پرایمر با استفاده از غلتک روی پرایمر است. سپس چند ساعت بگذارید تا خشک شود. در مرحله دوم تمام قسمت های مدیاپن را رنگ ضد آب بزنید. حداقل سه روز طول می کشد تا رنگ در محیط خشک شود. سه روز بعد ام دی اف ما در برابر رطوبت مقاوم است.

منبع: چوب آنلاین

choobin
choobin

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋