choobin

choobin

نئوپان چیست؟

نئوپان از تراشه‌های چوب ساخته می‌شود. این تراشه‌های چوب می‌تواند حاصل از اره کشی‌های کارخانه‌ها باشد که به اصطلاح به آن‌ها خاک اره می‌گریند. این خاک‌های اره بعد از این که یکدست کردند و رطوبت آن‌هارا گرفتند را با رزین و یا چسب‌های دیگر مخلوط می‌کنند و فشرده می‌کنند و نئوپان را می‌سازند. ورق‌هایی که بعد از این فرآیند حاصل می‌شوند بعد از سرد شدن و سمباده خوردن قابل استفاده هستند.

فرآورده‌های چوبی فراوانی ساخته و تولید می‌شود که کارایی‌های متفاوت و مختلفی دارند. یکی از این فرآورده‌ها که دارای کاربرد‌های فراوان است نئوپان نام دارد. که ما در این جا به معرفی این محصول می‌پردازیم. به عبارتی نئوپان به عنوان محصول بازیافتی چوب شناخته می‌شود زیرا از ضایعات چوب‌هایی که برای مصارف گوناگون فرآوری و برش داده می‌شوند تولید می‌شوند. در برخی موارد به این تخته برای ضد آب و یا ضد حریق کردن آن‌ها به آن‌ها موادی را اضافه می‌کنند. برخی از این مواد مانند وکس‌ها، رنگ، عوامل مرطوب کننده و غیره هستند.

ویژگی‌های نئوپان چیست ؟

  • این محصول نسب به سایر چوب‌ها از قیمت پایین تری برخوردار است.
  • استفاده از آن در کاری که استحکام و شکل چوب اهمیت زیادی ندارد رواج دارد و می‌توان آن را جایگزین چوب‌های دیگر کرد.
  • وزن پایین و سبکی این محصول کار با آن را نیز راحت تر کرده است.
  • این محصول را می‌توان به صورت ورق‌های گسترده عرضه کرد و روی آن را با مواد مختلف مانند ورق‌های ملامینه تزیین کرد.

انواع نئوپان

نئوپان حاصل از پرس صفحه ای: این نوع از نئوپان جهت ذرات مرتب می‌شود و به صورت تخته‌های یکدست یک لایه و تخته چند لایه و یا حتی بدون لایه تولید می‌شوند.

نئوپان حاصل از پرس قالبی: تفاوت این نئوپان با نمونه اولی در شکل صفحه پرس می‌باشد. صفحه پرس قالبی در اشکال انحنا دار، پروفیل دار، برجسته و فرورفته هستند و در نتیجه تخته‌هایی با شکل‌های مختلف را تولید می‌کنند.

نئوپان حاصل از پرس غلتکی: در این روش خورده‌های چوب و چسب از بین غلتک‌ها رد داده می‌شوند و در ضخامت‌های معین تولید می‌شوند.

شما می‌توانید انواع نئوپان تولید ایران را با قیمت مناسب از چوب آنلاین خریداری کنید.

منبع: نوت بوک ترایب

choobin
choobin

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋