brmcgrath

brmcgrath

رتبه سایت خود را در گوگل و الکسا پیدا کنید

هر کدام از موتورهای جستجو شرکت طراحی وب سایت در مشهد (مانند گوگل و یاهو) طبق الگوریتم خود امتیازی را به صفحات سایت اختصاص می دهند. هر چه امتیاز وب سایت بالاتر باشد، نتایج جستجو بالاتر است، که به معنای بازدیدکنندگان بیشتر از صفحات جستجو است. اما چگونه می دانید که چگونه وب سایت خود را رتبه بندی کنید؟ برای تعیین رتبه و رتبه یک وب سایت در اینترنت از چه معیارهایی استفاده می شود؟
در این مقاله نحوه محاسبه رتبه سایت و روش های مختلف رتبه بندی صفحات وب را توضیح خواهیم داد و در مورد رتبه بندی سایت های مختلف صحبت خواهیم کرد.
رتبه بندی سایت و روش ارزیابی
اولین چیزی که این روزها به عنوان یک رتبه در وب ظاهر می شود، رتبه صفحه گوگل است. گوگل به صفحات و صفحات داخلی آنها بین 0 تا 10 امتیاز می دهد، هر چه امتیاز بالاتر باشد، صفحه مرتبط تر است. این رتبه بندی تقریباً یک یا دو بار در ماه توسط Google بررسی و تغییر می کند. برای مشاهده امتیاز PageRank صفحات مختلف هنگام باز کردن آن صفحه می توانید به سایت www.pagerank.net مراجعه کنید و آدرس صفحه مورد نظر خود را وارد کنید تا امتیاز آن را به شما نشان دهد.
محاسبه رتبه صفحه گوگل یک کار وقت گیر است و ضرر زیادی برای گوگل دارد. در 28 آوریل 2016، گوگل نمایش رتبه صفحه را برای عموم غیرفعال کرد. در این اطلاعیه، گوگل اعلام کرد که به دلیل استفاده نادرست از PageRank توسط برخی از وب‌مسترها و استفاده از آن به عنوان معیاری برای ارزیابی سایت‌ها و فروش مجدد داده‌ها به دیگران، دیگر نمایش عمومی PageRank فقط به عنوان یک ارزش معیار استفاده می‌شود. الگوریتم های آنها و وب مسترهای امروزی از قدرت به عنوان معیار ایمنی سایت استفاده می کنند که مقداری بین 0 تا 100 است و هر چه این عدد به 100 نزدیکتر باشد ایمنی و قدرت سایت بالاتر می رود. این معیار توسط شرکت MOZ ایجاد شده است و با اندازه گیری مجموعه ای از موارد مختلف در مورد یک وب سایت اندازه گیری می شود.
برای نمایش اعتبار یک سایت، می توانید از http://opensiteexplorer.com دیدن کنید و آدرس سایت خود را در کادر مربوطه وارد کنید یا نوار ابزار Moz را در مرورگر کروم خود نصب کنید.
اگر به عنوان یک وب مستر قصد سفارش دادن گزارش یا بک لینک به سایتی را دارید، بهتر است ابتدا اعتبار آن را بررسی کنید و ترجیحا از سایت هایی با اعتبار کمتر از 20 لینک دریافت نکنید زیرا لینک های بی کیفیت می توانند به وب سایت شما آسیب بزنند. رتبه بندی به یاد داشته باشید که معیار اصلی رتبه صفحه وب همچنان صفحه رتبه گوگل است و PA و DA تنها تخمینی از رتبه وب هستند و ممکن است با مقادیر Google مطابقت نداشته باشند.
به یاد داشته باشید که معیار پیج رنک گوگل بر این اساس تعریف می شود که لینک های صفحات وب دارای ارزش یکسانی نیستند و هر صفحه ای که رتبه پیچ بالاتری داشته باشد دارای ارزش بالاتری خواهد بود و جزئیات ارسال می شود. به صفحاتی که با آن ها پیوند داده شده است (بدون کاهش امتیاز) به همین دلیل است که برای یک وب سایت دریافت لینک های ورودی از وب سایت هایی با امتیاز بالا بسیار مهم است. هر چه امتیاز سایت شما بالاتر باشد، گوگل امتیاز بیشتری به سایت شما می دهد.
الکسا بر چه اساسی رتبه وب سایت را تعیین می کند؟
وب سایت الکسا (http://www.alexa.com) همچنین به وب سایت ها امتیاز می دهد و اطلاعات نسبتاً کاملی در مورد وب سایت ها ارائه می دهد. به آدرس =https://www.alexa.com/siteinfo?q بروید و آدرس وب سایت خود را وارد کنید. همانطور که می بینید، امتیاز و ترافیک شما را با تمام جزئیات به شما می دهد. این سایت همچنین مقایسه گرافیکی ترافیک 2 سایت را ارائه می دهد. لینک افراد دیگر به سایت شما: برای اینکه ببینید چند سایت به شما لینک داده اند، می توانید به سایت گوگل رفته و با افزودن عبارت: link to top of it آدرس سایت را در قسمت جستجو وارد کنید. به عنوان مثال: لینک: www.seo24.ir
به یاد داشته باشید که الکسا به شما اجازه می دهد تا وضعیت بازدید از وب سایت های مختلف را مشاهده کنید (حتی اگر مالک آن وب سایت نباشید) و بنابراین معیاری برای رتبه بندی وب سایت ها در نظر گرفته می شود. رتبه بندی الکسا بر اساس کاربرانی که نوار ابزار الکسا را ​​نصب کرده اند و رتبه بندی هستند محاسبه می شود. به همین دلیل، اطلاعات ارائه شده توسط الکسا کاملا قابل اعتماد نیستند. وب سایت های دیگری نیز وجود دارند که به ما امکان مقایسه وضعیت ترافیک اینترنت را می دهند، مانند Samankaltainen که دسترسی کاربران ایرانی به وب سایت هایشان را مسدود می کند.
سایت LeapMarket همچنین به شما این امکان را می دهد که سایت خود را با سایت های رقبای خود در چندین موتور جستجو به طور همزمان مقایسه کنید. شما می توانید آدرس وب سایت خود را در مقایسه با 3 وب سایت رقیب در این وب سایت مشاهده کنید. این سایت اطلاعاتی را از موتورهای جستجوی Yahoo، Google، MSN و Hotbot دریافت می کند و با ساختن نمودار مقایسه به شما در درک این اطلاعات کمک می کند.
یکی از دلایلی که سایت الکسا بسیار مهم شده است این است که اطلاعات جهانی به روز در مورد وضعیت بازدید از وب سایت و رتبه بندی جهانی و ملی وب سایت های خود در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید به راحتی وضعیت وب سایت خود را با هم مقایسه کنید. سایت با سایت های دیگر در نهایت، حتی اگر تصمیم به تبلیغ در یک وب سایت خاص دارید، سایت الکسا را ​​بررسی کنید تا ببینید آیا آن تبلیغ کارایی لازم را به شما می دهد یا خیر. البته لازم به ذکر است که رتبه بندی الکسا به صورت تخمینی ارائه می شود و 100% دقیق نیست.
رتبه وب سایت چگونه است؟
به یاد داشته باشید که وب سایت هایی مانند الکسا معیارهای خاص خود را برای یافتن وب سایت ها دارند، به عنوان مثال الکسا سایت های مختلفی را بر اساس تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد در روز و تعداد صفحات دریافت می کند. اما گوگل رتبه خود را بر اساس تعدادی از عوامل محاسبه شده در سایت و خارج از سایت بدست می آورد. Google Page Score یا PageRank بر اساس لینک های با کیفیت ارائه شده توسط یک وب سایت محاسبه می شود، اما بسیاری از عوامل دیگر نیز در رتبه بندی سایت گوگل نقش دارند. در تصویر زیر برخی از اقدامات بهینه سازی سایت موثر در بهبود رتبه را مشاهده می کنید که عبارتند از:
تحقیق و تحلیل مخاطبان و رقبا
توزیع و سئو در سایت
سئوی خارجی
مشاهده نتایج و گزارشات
انجام موارد فوق در نهایت باعث بهبود رتبه سایت می شود. در نظر داشته باشید که راه های مختلفی برای بهبود رتبه وب سایت در گوگل و بهبود رتبه وب سایت در الکسا وجود دارد که از آن جمله می توان به روش های صحیح و تئوری و روش های گمراه کننده و متقلبانه اشاره کرد. راه های اساسی برای بهبود ترافیک وب سایت و در نهایت امتیاز وب سایت، اولویت بندی تولید محتوای مفید برای کاربر و ایجاد یک تجربه کاربری مناسب در وب سایت است. کاربران وب سایت شما را به دیگران معرفی می کند و لینک های ورودی بیشتری دریافت می کند و همچنین بازدید از وب سایت شما را افزایش می دهد.
چگونه رتبه سایت خود را در گوگل کنترل کنیم؟
به یاد داشته باشید که رتبه بندی گوگل هر لحظه تغییر می کند و برای ردیابی رتبه بندی گوگل و کلمات کلیدی که برای وب سایت شما مهم هستند، می توانید از نرم افزاری استفاده کنید که این کار را برای شما انجام می دهد زیرا نتایج گوگل همیشه در حال تغییر هستند. و آنچه گوگل نتایج یا SERP می نامد. ، به معنی صفحات نتایج موتورهای جستجو همیشه در حال تغییر هستند زیرا الگوریتم های گوگل و رقبای شما نیز همیشه در حال تغییر هستند. بنابراین ما به ابزاری برای نظارت بر این تغییرات و گزارش رویدادهای ناگهانی نیاز داریم. زیرا اگر بخواهیم رتبه سایت را برای هر کلمه کلیدی بررسی کنیم، باید روزهای زیادی را برای آن صرف کنیم.
جمع بندی
یکی از بهترین این برنامه ها جت سئو است که به شما این امکان را می دهد که به صورت رایگان این کار را انجام دهید. نرم افزار جت سئو یک اپلیکیشن موبایل تحت سیستم عامل اندروید است که به طور خودکار رتبه سایت شما را رصد می کند و گزارش تغییرات رتبه بندی روزانه را ارائه می دهد. با استفاده از این نرم افزار می توانید تغییراتی را در رتبه سایت خود مشاهده کرده و جایگاه خود را ارتقا دهید. استفاده از جت سئو کمک زیادی به صرفه جویی در وقت شما می کند.

brmcgrath
brmcgrath

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋