brmcgrath

brmcgrath

تاثیر منفی تغییر هاست و دامنه بر سئو سایت

همه کسانی که می خواهند شرکت طراحی وب سایت در مشهد ترافیک ارگانیک به وب سایت خود را افزایش دهند، نتایج رتبه بندی جستجوی خود را بهبود بخشند و برند خود را برای مخاطبان خود بیشتر شناسایی کنند، اهمیت سئو را می دانند. باید گفت که اکثر برندها متوجه شده اند که سئو مسیر موفقیت در استراتژی برندسازی آنها خواهد بود.
در این میان ما مدیران سایت با چالش های زیادی روبرو هستیم زیرا موتورهای جستجو (به خصوص گوگل) دائما قوانین و الگوریتم های رتبه بندی خود را تغییر می دهند که یکی از این چالش ها تغییرات و تاثیر آنها بر سئوی وب سایت است. دامنه و تاثیر. چند وقت پیش وقتی با درخواست یکی از کارفرمایان مبنی بر تغییر دامنه و هاست مواجه شدم، متوجه شدم که مقاله سایت های فارسی به طور کامل به این موضوع اشاره نکرده است، به همین دلیل این مقاله را مطالعه کردم و سعی می کنم در مورد آن توضیح دهم. هر آنچه باید در مورد تغییر دامنه و هاست خود بدانید. اجازه دهید در مورد ماهیت این سرور برای سئو وب سایت به شما بگویم.
تاثیر تغییرات هاست بر سئو سایت
آیا تغییرات وب سایت بر سئو آن تأثیر می گذارد؟ به طور خلاصه، بله می توانید نتایج را ببینید و خطوط را تغییر دهید. تغییر هاست تاثیرات متفاوتی بر سئوی وب سایت شما دارد. اگرچه بسیاری از افراد بر این باورند که تغییر پایگاه داده تاثیری بر نتایج جستجوی شما نخواهد داشت، اما من دلایل روشنی را برای شما آورده ام که نشان می دهد وب سایت شما چگونه تحت تأثیر این تغییر قرار می گیرد.
مکان سرور شما بر سئو تاثیر می گذارد
گوگل از بدو تاسیس سعی کرده است نتایج جستجوی خود را تا حد امکان نزدیک به کاربر جستجوگر نمایش دهد و موقعیت مکانی کاربر یکی از دلایل اصلی این رابطه است. در نتیجه نشان دادن وب سایت های این کشور در رتبه بندی نتایج جستجو برای کاربران ساکن آلمان از اولویت بالایی برخوردار است.
در گذشته، گوگل روی پسوند دامنه شما برای مکان یابی یک سایت تمرکز می کرد. اما اکنون روی آدرس IP برای مکان یابی وب سایت ها تمرکز دارد. این امر کیفیت نتایج جستجوی محلی را تا حد زیادی بهبود بخشیده است. هنگام تغییر مکان هاست، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید موقعیت سرور است. اگر بازدیدکنندگان شما از کشور خاصی مانند ایران هستند، بهتر است هاست، سرور و زیرساخت آن در ایران باشد. در غیر این صورت، رتبه شما آسیب خواهد دید. اگر در حال انتقال هاست به هاست دیگری در همان کشور هستید، لازم نیست نگران این عامل باشید، اما موارد مهم دیگری نیز وجود دارد. پس با ما همراه باشید
کیفیت سرور می تواند بر سئوی شما تأثیر منفی بگذارد
وقتی هاست خود را عوض می کنید، باید از کیفیت سرور جدید مطمئن باشید. سرور مورد نظر چقدر آپتایم دارد و احتمال در دسترس نبودن آن اگر شرکت هاستینگ بخواهد سرور خود را با تعداد زیادی کاربر پر کند و شما یک سرور به اصطلاح اشتراکی داشته باشید، قطعا عملکرد سایت شما آسیب خواهد دید.
سرعت بارگذاری صفحه
وقتی صحبت از سئو و بهبود نتایج جستجوی گوگل می شود، سرعت بارگذاری صفحه بسیار مهم است. داشتن یک سرور با کیفیت و قدرتمند برای یک شرکت هاست و برند خوب الزامی است. مشکل این است که یک برند بودن به این معنی است که شما میزبان بسیاری از سایت ها و احتمالا سرورهای شلوغ هستید. همچنین اگر از سرور اشتراکی استفاده می کنید، بهتر است یک سرور مجزا در نظر بگیرید. داشتن سرور اشتراکی ایده خوبی نیست مگر اینکه کارفرما محدودیت بودجه داشته باشد. اگر بودجه کافی دارید در انتخاب هاست اختصاصی تردید نکنید، سرعت بالای سایت بر سرعت رشد شما در رتبه بندی جستجو تاثیر می گذارد.
قطع شدن سرور بر سئو تاثیر می گذارد
تغییر موقعیت سایت در صورتی که به درستی انجام نشود می تواند عواقب منفی بر سئوی سایت داشته باشد. معمولاً در طول مدت زمانی که طول می کشد تا دامنه شما به DNS جدید متصل شود، سایت شما در دسترس نخواهد بود، که قطعاً بر نتایج رتبه بندی شما تأثیر می گذارد. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل این است که به وب سایت خود اجازه دهید همانطور که در هاست قدیمی شما بود اجرا شود و فایل های سایت را به هاست جدید منتقل کنید، سپس درخواست تغییر DNS دامنه را بدهید. مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.
تغییر ساختار وب سایت قطعاً بر سئوی آن تأثیر می گذارد
دلیل دیگری که باید یک کپی از وب سایت خود را در یک موتور جدید ارسال کنید این است که گوگل و سایر موتورهای جستجو در هنگام بازدید از سایت شما با ساختار جدید روبرو نخواهند شد. به عنوان مثال، اگر سیستم مدیریت محتوای خود را تغییر داده اید و ساختار کدهای HTML، CSS یا JS شما دستخوش تغییرات اساسی شده است، ممکن است گوگل این تغییرات را یک وب سایت کاملا جدید در نظر بگیرد و بر سئوی وب سایت شما تأثیر منفی بگذارد.
اگر اصرار دارید به یک هاست جدید مهاجرت کنید، باید عواقب آن را بپذیرید. مهاجرت شما می تواند تاثیرات منفی زیادی بر سئوی سایت شما داشته باشد و بسته به انتخاب هاست جدید می تواند تاثیر مثبتی نیز داشته باشد.
جمع بندی
سیستم میزبانی و نام دامنه شما تنها دو مورد از صدها فاکتور SEO هستند که باید در نظر بگیرید. تمامی فاکتورهای سئو در سال 2019 را در مقاله ای جامع در اختیار شما وبمستران عزیز قرار داده ایم. همیشه رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و تمام تلاش خود را برای بهبود سایت خود انجام دهید. اگر می خواهید در نتایج برتر گوگل بدرخشید، به این نکات توجه کنید:
- مدیریت و طراحی وب سایت خود را بهبود دهید، نتایج مثبت رضایت کاربر هنگام ورود به وب سایت شما منجر به بازگشت آنها و افزایش تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری می شود.
- ساختار لینک های داخلی وب سایت را سازماندهی کنید تا کاربر به راحتی به هدف خود برسد.
– ساختار لینک سازی داخلی وب سایت شما باید به گونه ای باشد که به راحتی توسط ربات های گوگل ایندکس شده و در نتایج جستجو نمایش داده شود.
- هر کاربر از لحظه مراجعه به سایت باید با 3-4 کلیک به هدف خود برسد.
با احترام، هرگونه تغییر در ساختار، مکان یا محتوای سایت شما بر سئو سایت تاثیر می گذارد، رعایت تمام نکات در هنگام ایجاد این تغییرات مهم است.

brmcgrath
brmcgrath

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋