بیتا هاشمیان

بیتا هاشمیان

شاعر و نویسنده... اهل ایران... زندگی هندسه ساده ی تکرار نفست هاست.
توسط ۲ نفر دنبال می شود

داستان زندگی مرد «حادثه جو» در کتابفروشی ها

کتاب حادثه جو اثر مزدک علی‌نظری منتشر شد.

برترین‌ها: کتاب حادثه جو اثر مزدک علی‌نظری منتشر شد.

قصه زندگی مرد «حادثه‌جو» در کتاب‌فروشی‌ها

این کتاب حاصل گفتگوی مزدک علی‌نظری، نویسنده و روزنامه‌نگار، با امین‌اقا فرزانه، یکی از معروف‌ترین لات‌های قدیمی تهران، است.

حادثه‌جو در قالب مصاحبه‌ای تنگاتنگ و نفس‌گیر که در ۱۳ آبان ۱۳۹۴ شروع شده، به روایت زندگی پُر فراز و نشیب امین فرزانه می‌پردازد؛ از دوران کودکی او در حصیرآباد تهران تا محله‌ی ۱۳ آبان، از درگیری‌ها و سال‌های زندان، تا تلاش‌های او برای پیمودن مسیری در جهت صلح و آشتی.

 امین فرزانه در بخشی از کتاب شرح می‌دهد که در این سال‌ها چگونه لقب «امین کله» را به «امین آقا» تغییر داده و از جایگاه و نقشی که در میان مردم جنوب شهر دارد، صحبت می‌کند. اصغر ایزدی‌جیران، مردم‌شناس و دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه تبریز در پیش‌گفتار این کتاب در فهم فرهنگ لاتی و درس‌هایی که می‌توان از آن آموخت، نوشته است: «لاتی‌گری و مشتی‌گری نمونه‌هایی از اخلاق فتوت و جوانمردی هستند که امین‌آقا و هم‌مسلک‌هایش تلاشی برای زنده کردن آن کرده بودند. نه دعوا و بزن‌بهادربودن، بل نوکری مردم را کردن، نه صدمه رساندن، بلکه طلب بخشش کردن. اینها درس‌های اخلاقی یک مرام و آیین رو به زوال است برای ما جوان‌های امروز در ایران.» «حادثه‌جو» نوشته مزدک علی نظری در ۱۴۴صفحه و ۱۰فصل، به قیمت ۱۹۰ هزارتومان، از سوی نشر وزن دنیا منتشر شده است.

قصه زندگی مرد «حادثه‌جو» در کتاب‌فروشی‌ها

بیتا هاشمیان
بیتا هاشمیان شاعر و نویسنده... اهل ایران... زندگی هندسه ساده ی تکرار نفست هاست.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋