بیتا هاشمیان

بیتا هاشمیان

شاعر و نویسنده... اهل ایران... زندگی هندسه ساده ی تکرار نفست هاست.
توسط ۱ نفر دنبال می شود

آمار نگران کننده پرسپولیس در عربستان

پرسپولیس به عنوان قهرمان ایران در سال های اخیر، عملکرد خوبی در آسیا مقابل تیم های عربستانی نداشته است.

فوتبال ۳۶۰: رقابت‌های باشگاهی فوتبال آسیا در این فصل با فرمت جدیدی آغاز خواهد شد. پرسپولیس که موفق‌ترین تیم ایران در فرمت قبلی لیگ قهرمانان آسیا بود، در اولین بازی خود در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا، کار دشواری در پیش دارد و میهمان الاهلی عربستان است. این مسابقه روز دوشنبه ۲۶ شهریور از ساعت ۲۱:۳۰ (به وقت تهران) در شهر جده آغاز خواهد شد.

پرسپولیس برابر الاهلی عربستان خاطرات خوبی دارد. سرخ‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷، بازگشتی به یادماندنی برابر این تیم داشتند و با غلبه بر این تیم برای نخستین‌بار به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند. پرسپولیس در ۴ تقابل با الاهلی به ۲ پیروزی، یک تساوی و یک شکست رسیده و هیچ‌وقت کلین‌شیت نداشته است.

آمار نگران کننده پرسپولیس در عربستان

تقابل نمایندگان ایران و عربستان سال‌ها در زمین بی‌طرف برگزار می‌شد تا اینکه از فصل گذشته این طلسم شکسته شد. پرسپولیس در کشور عربستان به هیچ‌وجه آمار خوبی ندارد و در تمام رقابت‌های آسیایی (جام در جام آسیا، جام باشگاه‌های آسیا و لیگ قهرمانان) در ۱۰ حضور در این کشور برنده نشده و تنها ۲ گل زده است. حاصل کار پرسپولیس در عربستان، ۶ تساوی و ۴ باخت بوده است. پرسپولیس در ۶ حضور آخر در عربستان به طور متوسط ۲.۱۷ گل دریافت کرده است.

پرسپولیس برابر منتخب جهان

از دوره گذشته تیم‌های عربستانی با جذب ستاره‌های صاحب‌نام فوتبال دنیا، فصل جدیدی را در فوتبال آسیا آغاز کردند. الاهلی هم از جمله تیم‌هایی محسوب می‌شود که بازیکنان صاحب‌نام دنیای فوتبال را به خدمت گرفته است. روبرتو فیرمینیو و ریاض محرز که سابقه قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را دارند از جمله شاخص‌ترین بازیکنان الاهلی هستند. ایوان تونی، مهاجم سرشناس انگلیس در یورو ۲۰۲۴ و ادواردو مندی دروازه‌بان تیم ملی سنگال از جمله دیگر چهره‌های صاحب‌نام الاهلی هستند.

روز‌های متفاوت پرسپولیس و الاهلی

پرسپولیس و الاهلی یک وجه مشترک دارند؛ هر دو تیم ۲ بار به نایب‌قهرمانی جام باشگاه‌ها و لیگ قهرمانان آسیا رسیده‌اند. پرسپولیس البته یک قهرمانی جام در جام آسیا هم در کارنامه دارد. الاهلی سال‌ها است که از روز‌های اوج‌اش فاصله گرفته و از آخرین قهرمانی این تیم در عربستان، ۸ فصل می‌گذرد و حتی در مقطعی این تیم به سطح دوم فوتبال باشگاهی این کشور هم سقوط کرد. پرسپولیس برخلاف الاهلی در این ۸ فصل، عصر طلایی خود را پشت سر گذاشت و ۷ بار به قهرمانی لیگ برتر ایران دست یافته است. پرسپولیس به عنوان قهرمان ایران، سهمیه لیگ نخبگان آسیا را کسب کرده و الاهلی با قرار گرفتن در رده سوم لیگ برتر عربستان جواز حضور در این مسابقات را به‌دست آورده است. هر ۲ تیم در فصل جدید لیگ‌های داخلی ۳ بازی انجام داده‌اند. پرسپولیس در این ۳ بازی موفق به کسب ۵ امتیاز شده و الاهلی هم با ۴ امتیاز در رده نهم جدول ۱۸ تیمی لیگ عربستان حضور دارد.

بیتا هاشمیان
بیتا هاشمیان شاعر و نویسنده... اهل ایران... زندگی هندسه ساده ی تکرار نفست هاست.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋