بیتا هاشمیان

بیتا هاشمیان

شاعر و نویسنده... اهل ایران... زندگی هندسه ساده ی تکرار نفست هاست.
توسط ۱ نفر دنبال می شود

ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه چیست؟ + مزایا، مراحل، دوام و هزینه

ماموپلاستی یا جراحی ترمیمی پستان، جراحی پلاستیک جهت اصلاح سایز یا ترمیم افتادگی پستان و نیز پس از ماستکتومی در زنان انجام می‌شود و معمولاً جهت زیبایی پستان انجام می‌گیرد. در طول عمل کوچک کردن سینه، چربی، بافت غدد و پوست از سینه برداشته شده و سپس بافت سینه تغییر شکل داده می‌شود و به این ترتیب وضعیت قرارگیری سر سینه اصلاح می‌گردد.

برترین‌ها: در حالی که بسیاری از زنان به دنبال راهی برای بزرگ کردن سایز سینه‌های خود از طریق راه‌های مختلف مانند پروتز سینه و یا رفع افتادگی آن از طریق لیفت سینه می‌باشند، برخی از بانوان از داشتن سینه‌های بزرگ خود رنج می‌برند و به دنبال روشی برای کوچک کردن آن‌ها هستند. ماموپلاستی همان جراحی مورد نظر این افراد است. البته جراحی ماموپلاستی به طور کلی برای تغییر سایز سینه انجام می‌شود و می‌تواند به صورت افزایشی نیز انجام شود. در طول عمل کوچک کردن سینه یا همان ماموپلاستی، چربی، بافت غدد و پوست از سینه برداشته شده و سپس بافت سینه تغییر شکل داده می‌شود و به این ترتیب وضعیت قرارگیری سر سینه اصلاح می‌گردد.

ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه چیست؟ + مزایا، مراحل، ماندگاری و هزینه

برای مشاهده نمونه جراحی‌ها بدون نیاز به فیلترشکن کلیک کنید.

برای مشاوره و نوبت دهی کلیک کنید.

ماموپلاستی چیست؟

ماموپلاستی یا جراحی ترمیمی سینه یکی از انواع جراحی‌ها پلاستیک است که با هدف تغییر فرم سینه‌ها یا اصلاح سایز آن‌ها انجا می‌شود. این جراحی به طور معمول بین بانوان طرفداران بیشترر دارد اما آقایان نیز می‌توانند در مواردی از آن استفاده نمایند.برای آشنایی بیشتر با ماموپلاستی تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

انواع ماموپلاستی

آشنایی با انواع روش‌های ماموپلاستی شناخت شما از این جراحی را بالاتر می‌برد. در ادامه به معرفی برخی از انواع ماموپلاستی پرداخته‌ایم تا نگا شما را به این عمل شفاف‌تر سازیم:

ماموپلاستی کاهشی

در تعریفی ساده از ماموپلاستی کاهشی باید گفت این جراحی در جهت اصلاح فرم سینه با برداشتن بافت از آن انجام می‌گیرد. این عمل می‌تواند برای آقایان نیز مورد استفاده قرار گیرد و در جهت کوچک کردن سینه‌ها به آن‌ها کمک کند.

ماموپلاستی افزایشی

ماموپلاستی افزایشی همانطور که از اسمش پیداست  با افزایش سایز سینه جهت بهبود ظاهر آن انجام می‌گیرد. پروتز سینه یا تزریق چربی به سینه از جمله انواع روش‌های ماموپلاستی افزایشی هستند که در بهبود سایز موثر هستند.

چه افرادی عمل ماموپلاستی (کوچک کردن سینه) انجام می دهند؟

همانطور که پیش‌تر ذکر شد عمل ماموپلاستی برای آقایان نیز کاربردی می‌باشد. بسیاری از آقایان به دلیل دلایل ژنتیکی و یا اضافه وزن دچار افتادگی سینه می‌شوند. انجام عمل ماموپلاستی راهکار مناسبی برای درمان این افتادگی برای آقایان است. البته بسیاری از بانوان نیز از سایز برزگ سینه‌های خود رنج می‌برند. عمل ماموپلاستی روشی برای اصلاح سایز سینه به حالت طبیعی است.

ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه چیست؟ + مزایا، مراحل، ماندگاری و هزینه

مزایای ماموپلاستی

برخی از مزایای ماموپلاستی عبارتند از:

  • افزایش اعتماد به نفس
  • اصلاح فرم سینه‌ها
  • تناسب اندام
  • زیبایی بیشتر
  • تقارن سینه‌ها
  • درمان افتادگی سینه‌ها

اقدامات لازم قبل از جراحی ماموپلاستی

برای داشتن عملی موفق‌تر و آسان بهتر است اقدامات زیر را قبل از جراحی ماموپلاستی انجام دهید:

  • جلسات مشاوره قبل از عمل را جدی بگیرید
  • معاینات پزشکی قبل از عمل را به طور کامل انجام دهید
  • شب قبل از عمل استحمام کنید
  • مصرف داروهایی مانند آسپرین، داروهای ضد التهاب و ویتامین E  را قطع کنید
  • از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودادری کنید

عمل جراحی ماموپلاستی چه مراحلی دارد؟

جراحی کوچک کردن سینه در بافت‌های موجود بر روی پستان شما با برداشت چربی اضافی، بافت غده‌ای و پوست انجام می‌گیرد. در بیشتر اوقات، چربی اضافی ممکن است به جای اینکه با روش‌های برش که در زیر توضیح داده می‌شود برداشته شود، با لیپوساکشن برداشته می‌شود. اگر سایز پستان به خاطر بافت چربی و پوست اضافی بزرگ باشد، تاثیری ندارد چراکه لیپوساکشن خود برای فرآیند کوچک کردن پستان انجام می‌گیرد. تکنیکی که برای کوچک کردن سایز پستان استفاده می‌شود می‌تواند به وسیله شرایط فردی، ساختار پستان ها، اینکه تا چه اندازه پستان کوچک شود، اولویت‌های شخصی تان و پیشنهاد جراح مشخص شود.

گام اول: بیهوشی

دارو‌ها برای راحتی شما حین عمل کوچک کردن سینه تهیه شده اند. این انتخاب‌ها شامل تسکین وریدی و بیهوشی عمومی می‌باشد. دکتر شما بهترین انتخاب را به شما پیشنهاد می‌کند.

گام دوم: برش بافت

مراحل برش بافت شامل سه مرحله اصلی می شود:

1. برش یک الگوی دایره‌ای اطراف دور پستان‌ها

نکته مهم: خط‌های بافت برش داده شده، به صورت خراش‌های دائمی و قابل مشاهده باقی می‌مانند، اگرچه معمولا به خوبی در زیر مایو یا سوتین پنهان می‌شود.

2. برش یک الگو به شکل سوراخ کلید یا به شکل راکت در اطراف دور پستان و عمود به پایین به سمت قسمت پایینی پستان

3. برش یک بافت الگو به شکل T برعکس یا سپر

گام سوم: برداشتن بافت و تغییر موقعیت

بعد از این که بافت ساخته شد، نوک پستان تغییر موقعیت می‌دهد. در صورت لزوم، قسمت دور نوک پستان به همراه پوست‌های اضافی اطراف آن برداشته می‌شود. زمانی که بافت پستان در حال کوچک شدن است، لایه زیرین برداشته شده و پستان شکل داده می‌شود. گاهی اوقات برای پستان‌های خیلی بزرگ نوسانی، نوک پستان و دور آن ممکن است برداشته شده و به قسمت بالاتر آورده شود.

گام چهارم: بستن بافت‌ها

این بافت‌ها کنار هم قرار گرفته اند تا یک پستان کوچک‌تر را شکل دهند. به منظور ساخت پستان جدید بخیه‌ها در زیر بافت‌های پستان قرار گرفته اند. بخیه ها، پوست چسبنده و چسب مخصوص جراحی پوست را می‌بندند. خط‌های روی بافت پستان دائمی هستند، اما در بیشتر موارد کم رنگ شده و می‌توانند به طور چشم گیری بهبود یابند.

گام پنجم: مشاهده نتایج

نتایج عمل جراحی کوچک کردن پستان سریعا قابل مشاهده است. در طول زمان تورم‌های بعد از جراحی بهبود می‌یابند و خط‌های بافت محو خواهند شد. رضایت شما از ظاهر جدیدتان باید ادامه یابد تا به بهبودی تان کمک کند.

خطرات و عوارض احتمالی ماموپلاستی

  • خطرات بیهوشی عمومی
  • عفونت
  • خونریزی
  • اسکار جراحی
  • واکنش به دارو
  • عدم تقارن در پستان
  • بی حسی در ناحیه پستان
  • هماتوم یا سروما (تجمع خون یا مایعات در زیر پوست بر اثر عمل که نیاز به استخراج دارد)
  • آسیب رسیدن به بافت‌ و ساختارهای عمقی

مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی

  • داشتن احساس سنگینی و گیجی بعد از جراحی سینه طبیعی است و به دلیل تاثیر داروی بیهوشی می باشد که در این شرایط بهتر است به مدت ۲۴ ساعت فردی همراه شما باشد.
  • در روز های ابتدایی با مشورت جراح فوق تخصص پلاستیک می توانید راه رفتن را شروع کنید چرا که با راه رفتن بهبودی تان سریع تر حاصل می شود.
  • از دارو هایی که جراح پلاستیک برای شما تجویز کرده است در زمان معین استفاده کنید.
  • رژیم غذایی خود را با نوشیدن مایعات شروع کنید.
  • سعی کنید در این دوران مصرف سدیم را به حداقل ممکن برسانید.
  • توجه داشته باشید که مصرف آناناس به روند بهبودی تان کمک بسیاری می کند.
  • به مدت یک ماه از مصرف دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی پرهیز کنید.
  • از سوتین طبی که جراح پلاستیک تجویز نموده است استفاده نمایید این سوتین مخصوص دوران پس از جراحی سینه است و استفاده از آن مهم و تاثیر گذار است.
  • بعد از دو روز می توانید استحمام نماید.
  • باید جای زخم های ناشی از جراحی سینه خشک نگه داشته شود و چنانچه احساس خشکی در پوست سینه داشتید می توانید از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید به طوری که وارد زخم ها نشود.

هزینه ماموپلاستی چقدر است؟

برای تخمین هزینه ماموپلاستی  باید گفت هزینه عمل به دستمزد پزشک، هزینه‌های دارویی،‌ هزینه بیمارستان یا کلینیک، سایز سینه‌ها و میزان چربی و بافتی که باید خارج شود، نیاز یا عدم نیاز به عمل‌های مکمل در کنار ماموپلاستی و... بستگی دارد. پس رقم دقیق آن نیازمند معاینه توسط پزشک است.

ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه چیست؟ + مزایا، مراحل، ماندگاری و هزینه

سؤالات متداول

 آیا عمل ماموپلاستی خطرناک است؟

بر خلاف تصور بسیاری از افراد عمل ماموپلاستی  نه تنها باعث سرطان پستان نخواهد شد و به تشخیص زودهنگام آن نیز کمک خواهد کرد.

آیا جراحی کوچک کردن سینه، بازگشت دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت میزان ماندگاری عمل کوچک کردن سینه به شرایط بدن بیمار بستگی دارد اما به طور کلی می‌توان گفت میزان ماندگاری این عمل بالاست و احتمال بازگشت آن بسیار کم است.

طرز صحیح خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی به چه صورت است؟

به مدت ۴ تا ۶ هفته پس از عمل، نحوه خوابیدن بهتر است به پشت و روی کمر باشد و اطراف بدن را با بالش پرکرد که مانع از غلت زدن یا تغییر حالت خواب در هنگام خواب شود.

آیا بعد ازعمل استفاده از سوتین ماموپلاستی در هنگام خواب ضروری است؟

به گفته بسیاری از پزشکان باید سوتین طبی خود را حدود 6 هفته پس از جراحی بپوشید (حتی هنگام خواب). پس از آن ممکن است طبق توصیه پزشک خود بتوانید بدون سوتین بخوابید

آیا بعد از عمل، جای زخم و محل بخیه باقی خواهد ماند؟

جای زخم و محل بخیه حدود یک ماه بعد از عمل باقی خواهد ماند اما بعد از اتمام دوره نقاهت اثار جراحی به مرور کمتر شده و از بین می‌روند.

دکتر عطاالله حیدری  - فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

  • جراحی زیبایی شکم (ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن)
  • ژنیکوماستی (جراحی سینه در آقایان)
  • جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی اولیه و ثانویه)
  • جراحی زیبایی پستان (ماموپلاستی، پروتز پستان، تزریق چربی به پستان)
  • پیکرتراشی و لیپوساکشن نواحی مختلف بدن
  • جراحی افتادگی پلک (پتوز)

برای مشاوره و نوبت دهی کلیک کنید.

ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه چیست؟ + مزایا، مراحل، ماندگاری و هزینه

همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۲۰۳۳۰۹۳۰۷

۰۹۲۰۳۴۷۵۴۵۴

ولیعصر

۰۲۱-۸۶۰۸۱۷۶۹

برای مشاهده نمونه جراحی‌ها بدون نیاز به فیلترشکن کلیک کنید.

ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه چیست؟ + مزایا، مراحل، ماندگاری و هزینهماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه چیست؟ + مزایا، مراحل، ماندگاری و هزینه

نمونه‌های جراحی لاغری دکتر عطاالله حیدری را از اینستاگرام ببینید.

@Lipomatic__iran

ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه چیست؟ + مزایا، مراحل، ماندگاری و هزینهماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه چیست؟ + مزایا، مراحل، ماندگاری و هزینه

آدرس 1: خیابان ولیعصر، نرسیده به  توانیر، نبش بلوار بخشندگان، ساختمان مدیکوسنتر، طبقه سوم، واحد 304

آدرس 2: محدوده زعفرانیه

 

بیتا هاشمیان
بیتا هاشمیان شاعر و نویسنده... اهل ایران... زندگی هندسه ساده ی تکرار نفست هاست.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋