بیمه گر

بیمه گر

بيمه گر خريد آنلاين بيمه، به راحتي انواع بيمه شخص ثالث، بيمه بدنه، بيمه آتش سوزي، بيمه باربري را بر اساس نياز خود سفارش دهيد و به رايگان درب منزل تحويل بگيريد.

خسارت تصادف با ماشین مدل بالا چگونه محاسبه می‌شود

 

خودرو نا متعارف چیست؟ به چه خودرویی نامتعارف گفته می‌شود؟ نحوه محاسبه خسارت خودرو نا متعارف چگونه است؟ در این مقاله از بیمه گر  قصد داریم به سوالات در مورد خودرو نا متعارف پاسخ بدهیم.

اغلب ما بر این باوریم که اگر با خودروهای گران‌قیمتی مثل پورشه، بنز و بی.ام.و تصادف کنیم بیچاره می‌شویم! یا با خود میگوییم که باید خودرو را بزاریم و برویم .

تصور این موضوع که ممکن است بعضی از قطعات این خودروها مثل چراغ، آیینه و یا گل‌گیر آنها از کل قیمت خودروی ما گران‌تر باشد، تصادف با آنها را ترسناک‌تر هم می‌کند.

این سوال پیش می‌آید که آیا تعریفی برای خودروی متعارف در قانون بیمه شخص ثالث در نظر گرفته شده است؟ یا هر میزان خسارت که به این خودروها وارد شود به عهده‌ی راننده مقصر خواهد بود؟

جواب این است که در قانون جدید بیمه شخص ثالث و با تصویب قانون خودروی متعارف ، برای پرداخت خسارت مالی خودروهای گران‌قیمت معیار و شرایطی در نظر گرفته شده است.

منظور از خودروی نامتعارف یا خودروی لوکس چیست؟

براساس قانون هر ماشینی که ارزش و قیمت آن بیشتر از ۵۰ درصد یا نیمی از نرخ دیه تعیین شده برای ماه‌های حرام آن سال باشد ماشین لوکس یا خودروی نامتعارف محسوب می‌شود.

کدام ماشین ها خودروی متعارف محسوب می شوند؟

بر همین اساس ماشین‌هایی با قیمت کمتر از ۵۰ درصد نرخ دیه ماه‌های حرام هر سال خودروی متعارف دسته‌بندی می‌شوند.

یعنی همه ماشین‌هایی که کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارند خودروی متعارف در سال ۱۴۰۱ هستند و ماشین‌های گران‌تر از ۴۰۰ میلیون تومان خودروی نامتعارف ۱۴۰۱ محسوب می‌شوند.

در واقع تمام ماشین‌های گران‌تر از ۴۰۰ میلیون تومان در لیست خودروهای نامتعارف قرار می‌گیرند.

برای دریافت اطلاعات بیشر در این باره کلیک کنید

بیمه گر
بیمه گر بيمه گر خريد آنلاين بيمه، به راحتي انواع بيمه شخص ثالث، بيمه بدنه، بيمه آتش سوزي، بيمه باربري را بر اساس نياز خود سفارش دهيد و به رايگان درب منزل تحويل بگيريد.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋