ahmadreza

ahmadreza

ahmadreza
توسط ۱ نفر دنبال می شود

مبدل برق خودرو چیست؟ (راهنمای خرید)

اگر از آن دسته افرادی هستید که از دورهمی های خانوادگی و کمپینگ در شب لذت می برید، احتمالاً به اهمیت داشتن برق پی برده اید که چقدر می تواند مهم و مفید باشد. زیرا بیشتر وسایلی که در محیط بیرون از خانه باید داشته باشید با برق کار می کنند.

بنابراین اگر می خواهید با استفاده از باتری خودرو از دستگاه هایی استفاده کنید که با برق شهری کار می کنند، به مبدل برق خودرو نیاز دارید تا برق 12 ولتی خودرو را به برق شهری که 110 و 220 ولت دارد تبدیل کند.

اینورتر خودرو با توجه به توان خروجی و توان مصرفی کاربران انواع مختلفی دارد و انواع مختلفی دارد که هر کدام با قیمت مشخصی در بازار عرضه می شوند. این شرایط می تواند انتخاب را برای شما سخت کند.

اما اصلا نگران نباشید با مطالعه این مقاله می توانید در کمترین زمان انواع مبدل برق خودرو را بشناسید و نکات مهمی را که در خرید مبدل برق خودرو باید در نظر بگیرید را بدانید.

مبدل برق خودرو چیست؟

 

مبدل یا ترانسفورماتور برق خودرو وسیله ای است که باعث افزایش ولتاژ می شود، به طوری که ولتاژ 12 ولت DC باتری خودرو را می توان با استفاده از خازن و سایر وسایل الکترونیکی به برق شهری تبدیل کرد. سوئیچ 110-220 ولت Ac. همچنین بسته به نوع مبدل، وات خروجی و آمپر دستگاه متفاوت است.

خیر؛ همانطور که می دانید در صورت استفاده از مبدل کم مصرف برای تغذیه یک یا چند دستگاه با خروجی بالا، احتمال انفجار باتری شما افزایش می یابد.

خوب، سوئیچ شما آسیب جدی خواهد دید. استفاده از نوع مبدل با توجه به تعداد وات و آمپر مصرفی و تجهیزات مورد استفاده توصیه می شود. انتخاب کنید و بخرید.

در مناطقی که به برق شهری نیاز داریم اما نداریم، به طور گسترده استفاده می شود. به عنوان مثال: یک نوازنده برای استفاده از بلندگو در قبرستانی که امکان استفاده از برق وجود ندارد.

برای استفاده از این دستگاه نیاز دارد. همچنین کسانی که شب ها در دل طبیعت می خوابند، از روشن کردن یک یا چند لامپ برای روشن کردن محیط اطراف و شارژ باتری گوشی، دوربین، لپ تاپ و سایر وسایل الکترونیکی استفاده می کنند.

نکات مهم و کاربردی هنگام خرید مبدل برق خودرو:

قیمت مبدل برق خودرو

در واقع می توان گفت که قیمت نقش مهمی در تصمیم گیری شما دارد. قبل از انجام هر کاری، بدانید که برای خرید یک جایگزین چقدر می پردازید. پس از تعیین بودجه، اکثر مواردی که در محدوده قیمت شما نیستند، به طور خودکار حذف می شوند.

نوع مبدل برق خودرو

مبدل ها انواع مختلفی دارند مبدل با توان کم، متوسط ​​و زیاد که در قسمت های قبل به خوبی توضیح داده شد. شما می توانید بر اساس تجهیزاتی که می خواهید استفاده کنید، مدل جایگزین خود را انتخاب و خریداری کنید.

نوع آپشن مبدل برق خودرو

به گزینه های آداپتور توجه کنید، آداپتور ممکن است گزینه هایی مانند پورت USB برای شارژ دستگاه های الکترونیکی مختلف و چراغ اضطراری برای روشن کردن منطقه شما داشته باشد. برخی از آنها یک یا چند چراغ دارند، بنابراین نیازی به داشتن سه راهی برای شما نیست.

 

اندازه سیم مبدل برق خودرو

اندازه کابل دستگاه برای اتصال به باتری را می توانید با توجه به فاصله خودرو تا محل استفاده از مبدل تعیین کنید. اگر فاصله خودرو تا مکانی که از آن استفاده می کنید کم است، بهتر است از خرید وسیله ای با سیم های بلند اتصال خودداری کنید، زیرا هنگام تا شدن و باز شدن ممکن است گیج شوند و شما را ناراحت کنند.

گارانتی مبدل برق خودرو

دستگاهی که خریداری می کنید باید دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد. داشتن گارانتی دلیل بزرگی برای دستگاه است. شرکتی که کیفیت محصول خود را تضمین نمی کند نمی تواند آن را تضمین کند. زیرا باعث نابودی شرکت می شود.

توان مصرفی مبدل برق خودرو

قدرت اینورترها در سرتاسر دنیا بر حسب وات اندازه گیری می شود. کل وات تمام دستگاه هایی را که به اینورتر وصل خواهید کرد را با هم اضافه کنید، بسته به عددی که می گیرید، می توانید اینورتر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

شدت جریان مبدل برق خودرو

چیزی مهمتر از وات را باید در نظر گرفت، یعنی تعداد آمپر، برای وسایل پرمصرف مانند یخچال، جاروبرقی و ... تعداد آمپر مصرفی زیاد است. در هر صورت باید آمپر تمام لوازم خود را محاسبه کنید و بر این اساس دستگاه خود را خریداری کنید.

در ادامه بخوانید

ahmadreza
ahmadreza ahmadreza

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋