امیر

امیر

عزیزی

راهنمای خرید مانیتور خودرو های ایرانی و خارجی

بهترین مانیتور ماشین چیست؟ موضوع این مقاله معرفی بهترین برندها و مدل های مانیتور خودرو ایرانی و خارجی می باشد و انتخاب بهترین برند مانیتور خودرو در بین انواع مختلف موجود در بازار یکی از بزرگترین دغدغه ها می باشد.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، تقاضا برای استفاده از کار، زندگی و سرگرمی در خودروها افزایش یافته است. اما از آنجایی که اکثر خودروهای ایرانی مانیتور ندارند، باید مانیتور تصویری خود را خریداری کنید.

در این راهنمای خرید، انواع مانیتورهای خودرو را که برای خودروی شما مناسب هستند، بررسی خواهیم کرد. اگر می خواهید بدون نیاز به استفاده از تلفن ماشین خود به تماس های خود پاسخ دهید یا از قدرت خواندن نقشه بدون تماس تلفنی استفاده کنید، با ما همراه باشید.

راهنمای خرید اینترنتی مانیتور خودرو های ایرانی و خارجی

 

اندازه صفحه نمایش

اندازه های مختلف مانیتور خودرو در بازار وجود دارد. به طور کلی دو نوع مانیتور خودرو وجود دارد:

نمایشگر آنالوگ و دیجیتال. صفحه نمایش های آنالوگ 240×240 یا 480×240 پیکسل هستند، اما صفحه نمایش های دیجیتال 800×480 پیکسل یا بیشتر هستند.

انتخاب در این زمینه به سلیقه مشتری بستگی دارد. لازم به ذکر است که در انتخاب مانیتور باید به تعداد پیکسل در هر اینچ، روشنایی یا تاریکی صفحه و میزان نور توجه کرد و بهترین حالت را انتخاب کرد.

سیستم عامل را مانیتور کنید

برای شروع خرید مانیتور خودرو بهتر است بدانید که سیستم عامل های مورد استفاده در ساخت مانیتور سیستم عامل های کامپیوتر ویندوز و ... سیستم عامل های اندروید مانند گوشی های اندروید می باشد.

سیستم عامل ویندوز

مانیتورهای ویندوز از نسخه قدیمی سیستم عامل Windows CE استفاده می کنند. این نوع مانیتورها قابلیت های محدودی دارند و نمی توانید برنامه مورد نظر و مفید را روی آن ها نصب کنید. به همین دلیل از سخت افزار ضعیفی استفاده می کنند که فقط برای اجرای برنامه های پیش فرض دستگاه طراحی شده است.

توصیه می شود از صفحه نمایش ویندوز فقط برای رادیو، پخش موسیقی، تماس های بلوتوث و ردیاب های آفلاین استفاده کنید که به منابع سخت افزاری زیادی نیاز ندارند.

دوستان عزیزی که در حال مطالعه راهنمای خرید مانیتور خودرو هستید، اگر قصد خرید این نوع مانیتور را دارید، باید بدانید که فقط می توانید فیلم ها را با فرمت های رایج مانند mp4 و ... پخش کنید و نباید انتظار پخش این مانیتورها را داشته باشید. ویدیوهای با کیفیت بالا

عدم پشتیبانی از فلش USB با ظرفیت بالا، محدودیت ورودی و خروجی آنالوگ و استفاده از صفحه نمایش با وضوح پایین از دیگر نقاط ضعف نمایشگر سیستم عامل ویندوز است.

سیستم عامل اندروید

اگر قصد خرید مانیتور حرفه ای برای خودروی خود را دارید پیشنهاد ما خرید اینترنتی مانیتور سیستم عامل اندروید است چرا که ویژگی های سیستم عامل اندروید و محبوبیت این سیستم در بین مردم باعث توسعه و تولید خودروی پیشرفته شده است. نمایشگرهایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند.

از نکات مثبت این مانیتورها می توان به عملکرد آنها به عنوان یک تلفن همراه اندرویدی اشاره کرد که دارای امکانات کاملی است که می توان از آن برای مواردی مانند:

  • امکان نصب و استفاده از ردیاب های آفلاین و آنلاین مانند بلد و نیشان
  • امکان پخش فرمت های مختلف موسیقی و ویدئو
  • امکان نصب برنامه های اندروید
  • امکان اتصال به وای فای و اینترنت

اما با این نوع نمایشگر، آنچه اهمیت دارد، قابلیت های سخت افزاری نمایشگر ماشین اندرویدی است، بنابراین تحت تاثیر برنامه های ضعیف و طولانی مدت قرار نمی گیرد.

خروجی ها و ورودی ها را کنترل کنید


اگر می خواهید خودروی خود را به انواع تجهیزات صوتی حرفه ای مجهز کنید، قبل از خرید مانیتور خوب فکر کنید تا در آینده با مشکل پشتیبانی ناکافی مانیتور مواجه نشوید. ورودی و خروجی مانیتور استاندارد کامل به شرح زیر است

  • قابلیت خروجی تصویر برای اتصال به نمایشگر هدآپ راننده و دانش آموز
  • ورودی گیرنده ویدئویی دیجیتال برای تماشای تلویزیون در ماشین
  • خروجی صدا برای اتصال به پخش کننده و آمپلی فایر ماشین
  • ورودی تصویر دوربین برای نمای جلو و عقب
  • خروجی برای اتصال به میان رده و ساب ووفر
  • Micro SD و پورت usb برای قرار دادن نقشه

دستگاه های موجود در بازار همانطور که در بالا ذکر شد دارای ورودی و خروجی صوتی و تصویری هستند اما دستگاه های مختلفی دیده شده است که دارای ورودی و خروجی استاندارد نیستند.

 

کیفیت مانیتور ماشین

تفاوت قیمت در انواع مانیتور خودروهای موجود در بازار تا حدودی به دلیل تفاوت کیفیت مانیتورهای مورد استفاده در دستگاه ها می باشد. از اندازه صفحه نمایش، وضوح رنگ، تعداد پیکسل های صفحه نمایش گرفته تا کشور سازنده LCD، همه چیز بر کیفیت و قیمت دستگاه تأثیر می گذارد.

همچنین زاویه دید صفحه نمایش بسیار مهم است تا مسافران داخل خودرو بتوانند بدون تغییر رنگ و کیفیت تصویر، صفحه نمایش را از زوایای مختلف ببینند.

در حال حاضر این ویژگی استاندارد IPS نام دارد که بالاترین سطح IPS 2.5D یعنی 2.5D است که تفاوت زیادی با IPS یک بعدی دارد، بنابراین در انتخاب صفحه نمایش مناسب باید دقت کنید.

گارانتی معتبر و کیفیت

در موارد فوق مهم ترین نکته برند تجهیزات و کیفیت تجهیزات است. متأسفانه مشاهده شده است که نمایشگرهای مختلف (که گاهی اوقات در نمایندگی های معتبر به نمایشگر خودرو نیز می گویند) کیفیت لازم را ندارند و مشخصات روی بسته بندی ارائه شده توسط فروشنده با مشخصات واقعی مطابقت ندارد. مشخصات دستگاه. پول شما را هدر می دهد.

از طرفی برخی از تجهیزات مختلف به دلیل استفاده از قطعات بی کیفیت و نبود سیستم خنک کننده مناسب، آسیب دیده و در مدت زمان کوتاهی قابل تعمیر نیستند و قطعات آنها به راحتی قابل تعویض نیستند، پس باید در نظر داشته باشید. تعویض دستگاه

بنابراین اگر قصد خرید مانیتور باکیفیت با قیمت کمی بالاتر را دارید، پیشنهاد می شود از برندهای معتبر و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش در بازار ایران استفاده کنید.

قدرت سخت افزاری عالی

مهم ترین نکته در انتخاب سیستم صوتی و تصویری برای خودرو، سخت افزار و عملکرد دستگاه است. اجرای برنامه های سنگین یا اجرای چند برنامه به طور همزمان نیاز به سخت افزار قدرتمندی دارد. مهم ترین فاکتوری که در خرید سیستم تصویربرداری خودرو باید در نظر گرفت، مقادیر و مشخصات پردازنده (پردازنده)، رم و حافظه داخلی دستگاه است.

در نظر داشته باشید که اگر هنگام خرید مانیتور به قدرت سخت افزاری این دستگاه توجه نکنید، هنگام کار و اجرای همزمان چندین برنامه دچار مشکل خواهید شد.

علاوه بر پخش موسیقی و فیلم، یکی از مهم ترین عملکردهای مانیتورهای پیشرفته خودرو، امکان اتصال به ماهواره های GPS برای استفاده از سیستم ناوبری و امکان اتصال به اینترنت از طریق شبکه وای فای است.

در ترافیک شلوغ امروزی استفاده از سیستم های ناوبری آنلاین و آفلاین بسیار کاربردی است که می تواند سرعت رسیدن به مقصد را افزایش داده و استهلاک خودرو و مصرف سوخت را کاهش دهد.

پشتیبانی از حافظه با ظرفیت های مختلف

شاید هنوز فکر کنید که دوران سی دی و دی وی دی به پایان رسیده است. اما برخی از افراد همچنان ترجیح می دهند از این نوع درایو حافظه استفاده کنند. زیرا اگر به شهرهای سنتی سفر کنید اغلب با این مشکلات مواجه می شوید و سی دی های جدیدترین موسیقی محلی در همه جا موجود است.

مانیتور خودرو یک حافظه داخلی نیز دارد که می توانید نرم افزارهای مختلفی را در آن نصب کنید. همچنین می توانید از طریق درگاه USB از فلش مموری استفاده کنید. پورتی مانند AUX نیز می تواند به شما کمک کند موسیقی را از ضبط ماشین خود پخش کنید.

بیک نیک

امیر
امیر عزیزی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋