بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

بهترین راهنما برای انتخاب کفش های فوتبالی عالی برای شما



راهنمای خرید کفش فوتبالی, نکات خرید کفش فوتبالی, خرید کفش چمن فوتبالی

 کفش فوتبالی مناسب 

 

راهنمای خرید کفش فوتبال؛ همه نکات مهم برای انتخاب و خرید

برای خرید کفش فوتبالی مناسب لازم است ابتدا در خصوص انواع آن اطلاعات کسب کنید. آگاهی نسبت به اجزای مختلف کفش و استاندارد بودن آن نیز لازم و حائز اهمیت است. در این مقاله قصد داریم به صفر تا صد مراحل انتخاب کفش فوتبالی بپردازیم.

مراحل خرید کفش فوتبال برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای

برای خرید کفش فوتبالی مناسب، لازم است به این ۵ مرحله مهم توجه داشته باشید:

 

• تحقیق کنید 

در ابتدا و قبل از خرید کفش لازم است در خصوص برند های مختلف و ویژگی هر کدام به صورت کامل تحقیق کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

 

 

خرید کفش فوتبالی, کفش فوتبالی, کفش فوتبالی جدید, مدل کفش فوتبالی

مراحل خرید کفش فوتبالی 

 

• نوع زمین بازی را مشخص کنید

نوع کفشی که شما انتخاب می کنید، وابسته به زمین بازی شما است. پس قبل از خرید کفش ابتدا نوع و جنس زمین بازی خود را در نظر گرفته و سپس با توجه به آن کفش مورد نظر خود را خریداری نمایید.

 

• تعیین کنید دقیقاً چه احساسی می‌خواهید با پوشیدن کفش داشته باشید؛

 

• رویه و زیره آن را انتخاب کنید؛

انتخاب رویه و زیره مناسب از مهمترین اصول خرید کفش فوتبالی استاندارد به حساب می آید.

 

• بودجه‌تان را در نظر بگیرید.

همواره با توجه به میزان بودجه ای که برای خرید در اختیار دارید، بهترین و مناسب ترین کفش را انتخاب کنید.

 

قبل از خرید همواره به این نکته توجه داشته باشید که چیزی به عنوان بهترین کفش فوتبالی وجود ندارد. در واقع هر بازیکن با توجه به ترجیحات شخصی که دارد، اقدام به خرید کفش مورد نظرش می کند. مثلاً ممکن است کفشی که شما با آن احساس راحتی نمی کنید و قصد خرید آن را ندارید، برای شخص دیگری بهترین انتخاب باشد. بنابراین هدف ما در این مقاله این است که به شما کمک کنیم تا کفش مناسب و استاندارد را طبق شرایط خودتان تهیه نمایید.

 

یکی از نکات طلایی که لازم است در زمان خرید کفش به آن توجه داشته باشید، این است که خرید کفش را به صورت حضوری انجام دهید و حتی الامکان از خرید کفش به شکل آنلاین و اینترنتی اجتناب کنید. البته می توانید از نظرات کاربران در شبکه اجتماعی و نقد برندهای مختلف در جهت آگاهی خود بهره ببرید. اما همان ‌طور که گفتیم خرید کفش به شکل انلاین کار عاقلانه ای نیست.

 

خرید کفش چمن فوتبالی, خرید کفش فوتبالی ارزان, خرید کفش فوتبالی پسرانه

راهنمای خرید کفش فوتبالی

 

اجزای مختلف کفش فوتبال

گفتیم که یکی از مهم‌ترین عواملی که در هنگام خرید کفش فوتبال باید به آن توجه کنید، نوع زمین بازی است. اگر کفشی را بخرید که مناسب زمینی که در آن بازی می‌کنید نباشد، ممکن است باعث آسیب و یا نقص عملکرد شما شود. همچنین ممکن است به دلیل کفش نامناسب نتوانید همپای سایر هم تیمی های خود بدوید.

 

کفش فوتبال یا همان استوک دارای هفت قسمت مختلف است که شامل زیره، رویه، کفی، لایه میانی، پنجه، پاشنه و استوک می‎باشد که در ادامه به بررسی هر یک از این قسمت‎ها خواهیم پرداخت.

 

- زیره کفش فوتبال : زیره‎ ی کفش فوتبال تشکیل شده از بخش‎های داخل، میانی و بیرونی است که این بخش ها به طور مستقیم با زمین فوتبال در تماس هستند و انتخاب آنها با توجه به نوع زمین بازی انجام می شود.

 

- رویه کفش فوتبال :رویه کفش فوتبال اغلب از چرم طبیعی و یا مصنوعی استفاده می کنند این بخش، قسمت میانی کفش را به اضافه قسمت رویه تشکیل می دهد.

 

- کفی کفش فوتبال :کفی کفش‎های فوتبال معمولاً از جنس «پد» هستند که به منظور راحتی کف پا و همچنین محافظت از قوزک پای بازیکنان به شکلی در کفش ها قرار گرفته می شود که قابلیت جدا سازی داشته باشد.

 

خرید کفش فوتبالی پسرانه, خرید کفش فوتبالی, کفش فوتبالی

خرید کفش چمن فوتبالی

 

- لایه میانی کفش فوتبال: این لایه در زیر کفی کفش نصب می‎شود و وظیفه‎ی آن حمایت از کف پاها در مقابل ضربه و فشارهای وارده حاصل از استارت‎های سریع بازیکنان را برعهده دارد.

 

- پنجه کفش فوتبال : بخش جلوی رویه کفش فوتبال را پنجه می‏گویند که مهمترین بخش از کفش فوتبال می‎باشد زیرا بیشتر ضربات محکمی که بازیکنان به توپ وارد می‎کنند توسط این ناحیه وارد می‎شود. در اغلب استوک‏ها این بخش را با استفاده از تکنولوژی برای افزایش مقاومت، کنترل بهتر توپ توسط بازیکن و همچنین بالابردن قدرت شوت، به زیره کفش می‎دوزند.

 

- پاشنه کفش فوتبال:بخش انتهایی کفش فوتبال، پاشنه نامیده می‏شود. این قسمت مانع از وارد آمدن فشار به پاشنه و کف پای بازیکنان می‎شود.

 

- استوک (میخ) کفش فوتبال : در کف کفش‎های فوتبال میخ‎هایی تعبیه شده است که در تماس مستقیم با سطح زمین بازی هستند که در اغلب موارد مخروطی شکل هستند. این میخ‎ها استوک نامیده می‎شوند. استوک‎ها دارای سه نوع فلزی، لاستیکی و پلاستیکی هستند و به منظور ایجاد اصطکاک با سطح زمین در قسمت زیرین کفش نصب شده‎اند تا بازیکنان بتوانند به راحتی و به سرعت استارت بزنند.

 

نکات خرید کفش فوتبالی

انتخاب نوع: نخستین و ابتدایی ترین نکته ای که در خصوص خرید کفش فوتبال باید به آن توجه داشته باشید، اندازه و نوع استوک به کار رفته در قسمت زیره کفش است که در اصل این مورد تعیین کننده مناسب بودن یا نبودن آن برای استفاده بر روی انواع زمین های چمن طبیعی، مصنوعی، خاکی و غیره است. ناگفته نماند که بسیاری از کفش های فوتبال امروزه قابلیت تعویض استوک را دارند که این مسئله برای بازیکنان حرفه ای بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 

سایز مناسب: پس از اینکه متوجه شدید چه نوع کفشی برای خود تهیه کنید، نوبت به پیدا کردن سایز مناسب کفش برای شما می رسد. فوتبال ورزشی است که نوع کفش و راحتی پا در آن بسیار حائز اهمیت و حتی سرنوشت ساز است.

 

بنابراین لازم است به سراغ خرید کفش فوتبالی بروید که نه از سایز پایتان بزرگتر باشد و نه کوچکتر، بلکه کاملاً فیت و اندازه پای شما باشد. بسیاری از متخصصان پیشنهاد می کنند زمان خرید کفشتان را به ساعات آخر روز که پاهایتان میزانی ورم کردگی دارند، موکول کنید. همچنین بهتر است در هنگام خرید همان جورابی را بپوشید که به هنگام فوتبال بازی کردن خود استفاده می کنید.

 

خرید کفش فوتبالی, کفش فوتبالی, کفش فوتبالی جدید

نکات خرید کفش فوتبالی مناسب

 

وزن ایده آل: گفته می شود اصلی ترین عاملموثر در وزن یک کفش ورزشی یا غیر ورزشی، جنس و نوع موادی است که در ساختار آن به مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان یک ورزشکار لازم است شما همواره به وزن کفش خود توجه داشته باشید!

 

سعی کنید همیشه کفش هایی را انتخاب کنید که نه برایتان سنگین باشند و نه خیلی سبک؛ البته لازم به ذکر است بسیاری از کفش های موجود در بازار که وزن سبکی دارند، از نوع فیک و تقلبی هستند.

 

جنس رویه: رویه کفش از مواد متنوعی  تهیه می شود. رویه کفش شما باید علاوه بر ظاهری مناسب، کیفیت خوب و حالتی تنفس پذیر داشته باشد. 

 

جنس کفی: منظور ما از کفی در واقع کفی داخل کفش است نه کفی خارجی یا زیره آن! برای این منظور پیشنهاد می شود از کفی هایی استفاده کنید که راحت و نرم باشد و در طول استفاده باعث آذار کف پای شما نشود. 

 

جنس لایه: از دیگر نکات مهم هنگام خرید کفش فوتبال توجه به جنس لایه میانی کفش است که لازم است از نرمی و میزان انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشد تا در هنگام دویدن و پرش ها در طول بازی، کمترین میزان فشار را متوجه پای شما کند و مانع از خستگی پا شود. برای اینکه از میزان انعطاف پذیری کفش ورزشی خود اطمینان حاصل کنید، توصیه می کنیم دوطرف کفش را گرفته و به صورت هم‌زمان به پایین یا بالا هدایت کنید.

 

نکات خرید کفش فوتبالی, خرید کفش چمن فوتبالی, خرید کفش فوتبالی ارزان

عکس از کفش فوتبالی

 

مشخصات استوک: فاکتور مهم بعدی در خصوص انتخاب و خرید کفش فوتبال توجه به اندازه و شکل میخ های به کار رفته در قسمت زیرین کفش است. در اصطلاح فوتبالی  به این میخ ها  استوک گفته می شود. امروزه کفشهایی در بازار موجود هستند که از استوک های مدل ثابت یا استوک هایی با قابلیت تعویض برخوردار هستند.

 

شکل استوک ها نیز معمولا به صورت تیغه ای، مخروطی و یا ترکیبی از این دو است. علاقه مندان به فوتبال و سایر رشته های ورزشی توجه داشته باشند که اندازه و تعداد استوک های تعبیه شده در زیر کفش، شرط استفاده از آن برای استفاده در موقعیت های متفاوت است.

 

گردآوری:بخش ورزشی

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋