بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

11 نشانه سایت های تقلبی که باید بدانید!



چگونگی شناخت سایت های تقلبی, نشانه سایت های تقلبی, طریقه تشخیص سایت تقلبی

گوگل ابزاری ارائه می کند که می توانید با آن وبسایت های تقلبی را شناسایی کنید

 

۱۱ روش شناسایی و تشخیص جعلی بودن سایت ها

امروزه با افزایش ناگهانی تعداد وبسایت ها به خصوص سایت های فروشگاهی و آنلاین شاپ و گستردگی بازار ، احتمالا برای شما هم پیش آمده است که می خواهید از یک سایت ناشناس خرید کنید ولی نمی دانید چطور می توان متوجه شد که این وبسایت فعالیت قانونی دارد یا نه. در ادامه قصد داریم 11 نشانه برای تشخیص سایت های تقلبی به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

دامنه های مشابه با وبسایت های معتبر 

بسیاری از سایت های جعلی سعی دارند با استفاده از نام مشابه سایت (در اصطلاح دامنه) کاربران را فریب دهند. این یک روش عالی برای کلاه برداران است زیرا اغلب مردم به دامنه سایت دقت زیادی نمی کنند و فقط ظاهر وبسایت ها را در نظر می گیرند. دامنه های مشابه می توانند به این شکل نمایش داده شوند : 

 

غلط املایی

ممکن است هنگامی که در حال خرید از یک وبسایت هستید متوجه شوید که آدرس سایت در نگاه اول شبیه به دامنه سایت اصلی است ولی هنگامی که با دقت بیشتری به آن نگاه می کنید متوجه می شوید که با یک ترفند غلط املایی ، دامنه جعلی است زیرا دامنه اصلی توسط یک نفر دیگر ثبت شده و امکان خرید و ثبت مجدد وجود ندارد. برای مثال کلاهبرداران در ادرس سایت خود به جای حرف O از عدد 0 استفاده می کنند.

 

TLD ها یا پسوندهای مختلف

توجه داشته باشید دو دامنه amazon.com و amazon.net کاملا با یکدیگر متفاوتند و این امکان وجود دارد که توسط 2 شخص ثبت شده که در این صورت شخص دوم کلاه بردار خواهد بود. برای اینکه قربانی این شیوه کلاه برداری نشوید ابتدا ادرس اصلی سایت معتبر را پیدا کرده و سپس با آن تطبیق دهید. دقت داشته باشید این امکان وجود دارد که دامنه .net نیز توسط امازون خریداری شده باشد. اگر چنین حالتی وجود داشته باشد به محض اینکه amazon.net را وارد می کنید به amazon.com منتقل خواهید شد.

 

زیر دامنه ها یا ساب دامین های مشابه

یکی دیگر از ترفند های وبسایت های جعلی که از نام دامنه سایت معتبر استفاده می کنند استفاده از زیر دامنه است. توجه داشته باشید زیر دامنه می تواند دقیقا مطابق با دامنه اصلی سایت معتبر باشد. برای مثال ممکن است وبسایتی با این دامنه مشاهده کنید : amazon.example.com ، در این دامنه ممکن است اینگونه برداشت کنید که این سایت متعلق به امازون می باشد. در صورتی که دامنه اصلی سایت example.com می باشد و ارتباطی به amazon.com ندارد.

 

URL وبسایت 

علاوه بر اینکه باید به دامنه وبسایت توجه داشته باشید URL یا ادرس صفحات را نیز در نظر بگیرید. معمولا وبسایت هایی که فعالیت اسپم و غیر قانونی دارند URL هایی به این شکل دارند : example.com/k4-5j-9nw3

به یاد داشته باشید URL های کوتاه شده به معنی وبسایت غیرقانونی نیست بلکه اگر روی URL کلیک کردید سپس وارد صفحه شدید اما باز هم URL حاوی کاراکتر های غیر مرتبط بود ان زمان باید بیشتر مراقب باشید.

 

گواهی ssl

 

چگونه باید یک سایت تقلبی را تشخیص داد, بازدید سایت تقلبی, نشانه ی سایت های تقلبی چیست

برای چک کردن گواهی نامه SSL به علامت قفل قبل از URL توجه کنید

 

به عبارت ساده SSL گواهی نامه ای است که اطلاعات رد و بدل شده بین شما و سرور سایت را رمزگذاری می کند. زمانی که این اتفاق می افتد هکر ها و مدیران سایت امکان استخراج اطلاعات شما را نخواهند داشت. به همین دلیل وبسایتی که SSL داشته باشد امنیت بیشتری برای کاربرانش فراهم کرده است.

 

اگرچه SSL یک گواهی نامه معمولی به شمار می رود که همه وبسایت ها امکان دریافت آن را خواهند داشت اما چیزی که باید بدانید این است که زمانی که قصد دارید اطلاعات مهمی در وبسایت ثبت کنید SSL را مشاهده کنید. برای مثال هنگامی که می خواهید اطلاعات کارت بانکی را برای خرید وارد کنید دقت داشته باشید سایت SSL داشته باشد در غیر این صورت اطلاعات شما برای هکرها و مدیران به راحتی قابل مشاهده خواهد بود.

 

برای اینکه تشخیص دهید یک وبسایت گواهی ssl دارد یا نه کافیست بر روی دامنه آن کلیک کنید در صورتی که قبل از دامنه https:// را مشاهده کردید یعنی وبسایت ایمن بوده و در غیر این صورت عبارت http:// را مشاهده خواهید. همچنین در کنار URL یا دامنه مرورگرهایی نظیر کروم در صورتی که سایت امین باشد علامت قفل را نشان خواهند داد.

 

عدم وجود اطلاعات تماس برای وبسایت

هر وبسایت قانونی اطلاعات تماس دارد چه وبسایت فروشگاهی باشد چه مجله اینترنتی یا وبلاگ و وبسایت خبری. اگر متوجه شدید که یک سایت اطلاعات تماس ندارد آنگاه باید بیشتر مراقب باشد زیرا وبسایت های قانونی ترسی از افشای اطلاعات تماس خود ندارند.

 

در حالت ایده آل صفحه تماس هر وبسایتی باشد شامل تلفن تماس ، ایمیل و حتی ادرس فیزیکی باشد. وجود فرم تماس به تنهایی به خصوص برای وبسایت های فروشگاهی کافی نیست و باید به ان مشکوک شوید.

 

حتی وبسایت های وبلاگی هم باید در کنار اطلاعات تماس ، اطلاعات شخص نویسنده را درج کنند. اینکه وبسایت های جعلی از اطلاعات جعلی استفاده کنند دور از انتظار نیست اما اکثر سایت های هرزنامه و غیرقانونی زحمت اضافه کردن آن را نمی کشند.

 

تبلیغات اسپم

 

سایت های تقلبی چگونه شناسایی می شوند, سایت تشخیص سایت های تقلبی, سایت های تقلبی

اغلب وبسایت های متقلب برای کسب درامد از تبلیغات اسپم استفاده می کنند

 

معمولا سایت های غیرقانونی به خصوص وبلاگ های اسپم برای اینکه هزینه های سایت را کسب کنند از تبلیغات زیاد و اسپم استفاده می کنند. معمولا این نوع تبلیغات وسوسه انگیز بوده یا اینکه حالتی وجود دارد که شما را مجبور به کلیک بر روی اگهی می کند.

اغلب وبسایت های وبلاگی برای کسب درامد از تبلیغات زیاد استفاده می کنند با این وجود اکتفا کردن به این مورد نمی تواند تضمین کند وبسایت غیر قانونی است.

 

صفحات سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده وجود ندارد!

تمامی فروشگاه های انلاین برای اینکه فعالیت قانونی داشته باشند مجبورند این دو صفحه یعنی سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده را به صورت کامل و دقیق ایجاد کرده باشند. این کار برای دریافت مجوز ها اجباری است.

 

اگرچه این امکان نیز وجود دارد که وبسایت های غیرقانونی این صفحات را نیز جعل کنند اما به احتمال زیاد محتوای کپی شده ، ناقص و سرشار از غلط املایی مشاهده خواهید کرد. با این وجود پیشنهاد می کنیم در صورتی که نمی توانید به یک وبسایت اطمینان کنید این صفحه را با دقت مطالعه کنید.

 

لینک های اسپم و دکمه های دانلود

بدیهی است که وبسایتی که به سایت های مخرب و یا هرزنامه پیوند می دهند غیر قابل اعتماد هستند. در برخی موارد مدیران این نوع وبسایت ها از دکمه های دانلود جعلی در وبسایت استفاده می کنند تا اپلیکیشن یا برنامه ای مخرب را دانلود کنید. 

اگر دچار این اشتباه شدید هرچه سریع تر برنامه دانلود شده را حذف کنید.

 

غلط های املایی و گرامری 

بسیاری از وبسایت های هرزنامه برای اینکه هزینه ای بابت تولید محتوا پرداخت نکنند از برنامه و ها و نرم افزار هایی استفاده  می کنند که به صورت خودکار محتوای تولید می کنند. اغلب این محتوا ها به دلیل اینکه توسط یک ربات نوشته شده اند دارای غلط های گرامری و املایی زیاد هستند که با یکبار خواندن ان ها می توانید به راحتی متوجه آن شوید.

 

مجوزها و مهرهای اعتماد 

 

چگونه باید یک سایت تقلبی را تشخیص داد, بازدید سایت تقلبی, نشانه ی سایت های تقلبی چیست

اینماد یکی از مجوز هایی است که وبسایت های معتبر ایرانی آن را اخذ می کنند

 

همه وبسایت هایی که به صورت قانونی فعالیت می کنند ملزم هستند برخی از مجوز های الکترونیکی را دریافت کنند. برای مثال در وبسایت های ایرانی نماد اعتماد یا اینماد یکی از این مجوز هاست.

 

از طرفی اگر وبسایت فروشگاهی باشد نیاز به دریافت درگاه پرداخت اینترنتی دارد. معمولا نماد بانک های ارائه دهنده پرداخت اینترنتی نیز در این وبسایت ها درج می شود.

پروانه کسب و مجوز ستاد ساماندهی نیز از دیگر مجوز هایی است که عموما در سایت های بزرگ و قانونی وجود دارند.

 

در وبسایت های فروشگاهی خارجی نیز می توانید با مشاهده نماد های پی پال ، مسترکارت ، ویزاکارت و .. متوجه وجود این نماد ها و مجوز ها شوید.

دقت داشته باشید برای اینکه از صحت این مجوز ها اطمینان خاطر کسب کنید باید روی ان ها کلیک کنید و اطلاعات کامل تری از ان مجوز که به سایت هدف شما ارئه شده است کسب کنید. 

این نماد ها و مجوز ها معمولا در قسمت فوتر سایت و صفحه درباره ما درج می شوند.

 

از گوگل کمک بگیرید

گوگل دارای الگوریتم هایی است که با استفاده از آن ها می تواند تشخیص دهد که یک وبسایت فعالیت قانونی دارد یا نه برای مثال الگوریتم زیرا گوگل وظیفه بررسی نماد های و مجوز ها به علاوه صفحات تماس با ما ، درباره ما و شرایط و ضوابط را دارد.

نام وبسایت را در گوگل جست و جو کنید در صورتی که سایت قابل اعتماد باشد در نتایج اولیه گوگل قرار دارد.

 

از Transparency Report گوگل استفاده کنید

گوگل روزانه میلیارد ها صفحه را بررسی و اسکن می کند تا صفحات غیر ایمن و در معرض خطر را شناسایی کند.

در اخر اگر شک داشتید که وبسایت فعالیت غیر قانونی و خطرناک دارد می توانید ادرس ان را در Transparency Report گوگل جست و جو کنید تا داده های گوگل متوجه آن شوید.

 

جمع بندی و سخن پایانی 

در این مقاله سعی کردیم 11 روش های شناسایی وبسایت های غیر معتبر و متقلب را به شما معرفی کنیم . آنچه که باید در اخرین مرحله بدانید این است که از عقل سلیم خود استفاده کنید حتی در صورتی هیچکدام از روش های بالا را مورد استفاده قرار ندادید می توانید با اکتفا و عقل و درک خود به این نتیجه برسید که وبسایت فعالیت قانونی دارد یا نه. امیدواریم این مقاله نیز برای شما مفید بوده باشد.

 

گردآوری: بخش کامپیوتر و اینترنت  

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋