بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

نکاتی برای تشویق فرزندتان به خوردن میوه ها و سبزیجات



تشویق بچه ها به خوردن سبزیجات, تشویق کودکان به خوردن سبزیجات, فواید میوه و سبزیجات برای کودکان

برای اینکه کودکان تشویق به میوه خوردن شوند میوه را در دسترس آنها قرار دهید

 

چگونه کودک خود را تشویق به خوردن میوه و سبزیجات کنیم؟

دریافت مواد مغذی و انواع ویتامین ها در دوران کودکی از اهمیت زیادی برخوردار است. کودکان در سن رشد هستند و باید تمام گروه های غذایی از جمله میوه ها و سبزیجات را به اندازه کافی دریافت کنند. اما بسیاری از کودکان در سنین پایین بد غذا هستند. در این مقاله به این موضوع که چگونه کودکان را تشویق به خوردن میوه و سبزیجات کنیم می پردازیم.

چگونه کودکان را تشویق به خوردن میوه ها و سبزیجات کنیم؟

کودکان در سن رشد هستند و باید تمام مواد مغذی لازم از جمله میوه ها و سبزیجات را دریافت کنند. اما بسیاری از آنها عادت های بد غذایی دارند و این مسئله برای والدین یک موضوع نگران کننده است. در این مقاله می آموزید که تغذیه کودکان با میوه و سبزیجات کار چندان دشواری نیست و تنها با استفاده از چند راه کار ساده می توانید کودک خود را به خوردن میوه و سبزیجات تشویق کنید.

 

آموزش را از سنین پایین شروع کنید

از همان بچگی و یک سالگی کودک را تشویق کنید که در کنار شما و در جمع خانواده غذا بخورد. با این کار او یاد می گیرد که از هر مواد غذایی که کل خانواده می خورند بخورد. غذای خود را در جمع و در فضای صمیمی خانواده بخورید و از آن لذت ببرید.

 

میوه را در دسترس قرار دهید

برای اینکه کودکان به خوردن میوه عادت کنند باید همیشه میوه را جلوی چشمان آنها قرار دهید تا کودک با دیدن آنها به خوردن میوه تشویق شود. برای این کار می توانید یک سبد میوه را با میوه های رنگارنگ و اشتها آور پر کنید و در جایی قرار دهید که در دسترس کودک باشد. گاهی اوقات می توانید میوه های مختلف را پوست کنده و در شکل های مختلف برش دهید و در یک بشقاب بچینید تا کودک با دیدن آنها تشویق به میوه خوردن شود.

 

هنگام خرید میوه کودک را با خود ببرید

 

تغذیه سالم کودکان, چگونه کودک خود را تشویق به خوردن میوه و سبزیجات کنیم, تشویق کودک به خوردن میوه و سبزیجات

همراهی کودک در خرید میوه باعث می شود کودک میوه مورد علاقه خود را انتخاب کند

 

گاهی بهتر است که برای خرید میوه کودک تان را نیز همراه خود ببرید و از آنها بخواهید تا میوه مورد علاقه خود را انتخاب کند و به شما در مورد آنها نظر دهد. با این کار باعث می شوید که او احساس مسئولیت کرده و به انتخاب خود نیز افتخار کند.

اگر کودکان در انتخاب و خرید میوه ای که خودشان دوست دارند سهیم باشند بیشتر به خوردن آن تشویق می شوند زیرا برای خریدن آن زحمت کشیده اند.

 

کودکان را در انتخاب و آماده کردن غذا مشارکت دهید

 

تشویق کودکان برای میوه خوردن, راههای تشویق کودک به خوردن سبزیجات, تشویق کودک به خوردن میوه

برای تشویق کودکان به میوه خوردن الگو باشید

 

به جای اینکه از ورود کودک به آشپزخانه جلوگیری کنید از او بخواهید که در انتخاب و آماده کردن غذا به شما کمک کند و نظر دهد چون در این صورت با تمایل بیشتری به خوردن غذایی که خود در تهیه و آماده کردن آن سهیم بوده اند خواهند داشت. آنها با مواد غذایی جدید آشنا شده و دوست دارند آنها را چشیده و امتحان کنند. 

از آنها بخواهید که در تهیه ساندویچ و یا سالاد به شما کمک کنند و با سلیقه خود آنها را بچینند و یا تزئین کنند و یا در تهیه سبد میوه به شما کمک کنند.

 

در خوردن میوه و سبزیجات الگوی مناسبی باشید

چطور می توانید از کودک خود بخواهید که میوه و سبزیجات مصرف کند در حالی که خودتان چنین عادتی ندارید. برای اینکه آنها را تشویق کنید که میوه و سبزیجات مصرف کنند باید مانند یک فروشنده ماهر رفتار کنید و میوه و سبزیجات را با اشتها و لذت بخورید و سعی کنید که کودک شما نیز تماشا کند. کودکان بسیاری از رفتار ها را با دیدن یاد گرفته و تقلید می کنند.

 

سعی کنید تغذیه مناسبی داشته باشید تا کودکان نیز عادت های غذایی مناسبی را در پیش بگیرند. برای این کار می توانید از یک شخص دیگر مانند مادربزرگ یا پرستار کودک بخواهید که این کار را انجام دهد زیرا برخی از کودکان از حرف های دیگران بیشتر از پدر و مادر پیروی می کنند.

 

خلاقیت داشته باشید

 

تشویق کودکان برای میوه خوردن, راههای تشویق کودک به خوردن سبزیجات, تشویق کودک به خوردن میوه

با بازی و ورزش می توانید کودکان را به خوردن میوه تشویق کنید

 

گاهی اوقات لازم است از روش های مختلفی استفاده کنید تا او را تشویق به خوردن میوه کنید. کمی سر به سر شان بگذارید  و با آنها بازی کنید. مثلا می توانید میوه هایی مانند سیب یا هلو را ورقه ورقه کرده و در داخل یک طرف دسر بریزید و یا روی بستنی بگذارید.

 

دانه های انگور و گیلاس و میوه های رنگارنگ را در سیخ های چوبی کنید و از او بخواهید آنها را بخورد. یا هر کاری که به نظر تان جالب است و باعث می شود که او با لذت و اشتها میوه بخورد را انجام دهید. شاید لازم باشد برای یک لحظه خرگوش بازیگوشی شوید و یک هویج را کامل بخورید!

 

میوه ها را در شکل های مختلف برش بزنید

برای تشویق آنها به خوردن میوه و سبزیجات می توانید میوه ها را در شکل های مختلف برش بزنید و بچینید و حتی از او بخواهید که از میوه ها شکل های مختلف بسازد و با لذت آنها را بخورد. با این کار هم با او بازی کرده اید هم باعث تقویت قوه خلاقیت او شده اید و با ویتامین های لازم نیز او را تأمین کرده اید.

 

کمپوت و دسر میوه درست کنید

بیشتر کودکان از خوردن میوه در قوطی های کمپوت لذت می برند. شاید آنها به دلیل شربت شیرین موجود در کمپوت ها آنها را نسبت به میوه ها ترجیح می دهند. پس درست کردن کمپوت ایده مناسبی است. از میوه های مختلف کمپوت درست کنید و آنها را در قوطی هایی با عکس های میوه ها بریزید. با این کار مطمئن می شوید که فرزند شما یک میان وعده سالم بدون افزودنی می خورد. 

 

همچنین می توانید از انواع میوه ها دسر خوشمزه تهیه کنید. بچه ها به خوردن دسر علاقه زیادی دارند. می توانید بعد از غذا که دسر می خورید چند تکه میوه مانند گلابی یا هلو نیز روی دسر به صورت زیبایی بچینید.

 

از فواید میوه و سبزیجات در قالب داستان به آنها بگویید

بچه ها خیلی چیزها را از محیط اطراف خود می آموزند و از آنها درس می گیرند. این یک فرصت مناسبی است که با طرح داستان های جالب و مثال های واقعی در قالب داستان های زیبا از اهمیت و فواید میوه و سبزیجات برای فرزند خود حرف بزنید.

در مورد فواید خوردن میوه ها و سبزیجات و مضرات نخوردن آنها داستان های آموزنده بگویید زیرا این روش بسیار مؤثر تر از هر گونه تلاش و بحث و کشمکش می باشد. 

 

برخی از سبزیجات را کباب کنید

برخی از سبزیجات شاید به علت اینکه بیش از حد شل هستند یا عطر و طعم قوی دارند. کودکان علاقه ای به خوردن آنها نداشته باشند. میتوانید آنها را کباب کنید و به آنها بدهید تا بخورند. کباب کردن باعث می شود که روی آنها ترد شود و داخل شان نرم باشد مانند سیب زمینی. همچنین کباب کردن طعم تند آنها را از بین می برد. می توانید روی سبزیجات کباب شده از مقداری روغن زیتون یا پنیر رنده شده استفاده کنید.

 

نا امید نشوید

ممکن است فرزند شما از خوردن برخی از سبزیجات مانند اسفناج و کلم بروکلی چندان لذت نبرد و تمایلی به خوردن آنها نداشته باشد. با دیدن این صحنه نا امید نشوید و به یاد داشته باشید که آنها با رشد کردن ذائقه شان نیز تغییر می کند. بچه ها قبل از اینکه غذایی را دوست داشته باشند باید حد اقل دوازده بار آن را امتحان کرده باشند. بنا بر این هرگز از عبارت های منفی در مورد این عادت فرزند خود استفاده نکنید زیرا این کار باعث می شود که آنها در آینده واقعاً تبدیل به شخصی شوند که آن عبارت ها در خور آنهاست. 

 

گردآوری: بخش کودکان

 

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋