بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۵۲ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

پری بیوتیک چیست؟ مواد غذایی حاوی پری بیوتیک



کاربرد پروبیوتیک ها, تفاوت پروبیوتیک و پری بیوتیک, مزایای پری بیوتیک

پری بیوتیک یکی از انواع فیبرهاست که فعالیت باکتری ها را افزایش می دهد

 

مهم ترین منابع پری بیوتیک برای حفظ سلامت روده

پری بیوتیک ها، یک دسته از فیبرها هستند که برای سلامت بدن بسیار مفید هستند. به طور کلی، فیبر هایی مانند پری بیوتیک ها، به طور کامل هضم نمی شوند. از این رو، شاید برای برخی این سوال پیش بیاید که چرا فیبرها با وجود اینکه هضم نمی شوند، برای بدن مفید هستند؟ در ادامه ی این مطلب، با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره پری بیوتیک ها به دست آورید.

پری بیوتیک چیست؟ 

 

مزایای پری بیوتیک, منابع پری بیوتیک, باکتری های مفید دستگاه گوارشی

جالب است بدانید پری بیوتیک در بدن جذب نمی شود

 

پری بیوتیک، یکی از انواع فیبرها است که فواید زیادی برای بدن دارد. پری بیوتیک ها، با اینکه در بدن انسان جذب نمی شوند، اما برای بخش دیگری از بدن انسان بسیار مفید هستند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. 

 

همانطور که می دانید، بدن انسان از میکروارگانیسم هایی تشکیل شده است که برخی از آنها به طور موقت وارد بدن می شوند و باعث ایجاد بیماری می شوند، مانند باکتری های بیماری زا. اما باکتری های دیگری در بدن وجود دارند که برای بدن بسیار مفید هستند و نبود آنها می تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود.

 

باکتری های مفید دستگاه گوارشی، باعث بهبود فرایند گوارشی می شوند و می توانند این فرایند را سریع تر و تأثیر گذارتر بکنند. پری بیوتیک ها، فیبر هایی هستند که به عنوان ماده غذایی توسط میکروارگانیسم های مفید، مورد استفاده قرار می گیرند. در نتیجه، مصرف پری بیوتیک ها، می تواند فعالیت باکتری ها و میکروارگانیسم های مفید را بهبود ببخشد.

 

برخی از افراد تصور می کنند که فیبر ها به این دلیل که هضم نمی شوند، برای بدن مفید نیستند، اما حقیقت چیز دیگری است. پری بیوتیک ها می توانند غذای مورد نیاز میکرو ارگانیسم های بدن، از جمله میکرو ارگانیسم های موجود در لوله گوارش را فراهم کنند و فعالیت آنها را بهبود ببخشند. 

 

پری بیوتیک ها، می توانند در سلامت بدن انسان، نقش بسیار مهمی را ایفا کنند. پری بیوتیک ها، می توانند عملکرد میکروارگانیسم های روده را چندین برابر کنند و فرایند گوارش و هضم غذا را راحت تر کنند.

 

پرو بیوتیک، نام دیگر میکروارگانیسم های موجود در لوله گوارش بدن انسان است. پروبیوتیک ها، در هضم شدن بهتر غذا و جلوگیری از عفونت و... مؤثر هستند. وجود پری بیوتیک ها، باعث می شود که پرو بیوتیک ها عملکرد فعال تری داشته باشند و بتوانند به بهترین شکل ممکن به وظایف خودشان عمل کنند. 

 

پرو بیوتیک ها، می توانند از اسهال جلوگیری کنند و در صورت ایجاد شدن التهاب لوله گوارش، فرایند بهبودی و از بین رفتن التهاب را سریع تر کنند. در نتیجه، وجود پروبیوتیک ها باعث می شود که از بدن سالم تری برخوردار باشیم و احتمال ابتلا به بیماری های لوله گوارش کمتر خواهد شد. 

 

پرو بیوتیک ها، با اینکه در لوله گوارش زندگی می کنند، اما در صورتی که پری بیوتیک آنها تأمین نشود، ممکن است که عملکرد آنها به شدت کاهش پیدا کند. 

 

فواید پری بیوتیک 

 

پری بیوتیک, نان پری بیوتیک, پری بیوتیک ها

پری بیوتیک ها باعث بهبود عملکرد پروبیوتیک ها می شوند

 

پری بیوتیک ها، موادی هستند که در راستای بهبود عملکرد پروبیوتیک ها عمل می کنند. پری بیوتیک ها، با وجود اینکه جذب نمی شوند، اما یکی از مواد ضروری هستند که بدن باید آنها را دریافت کند. در ادامه، به معرفی برخی از فواید پری بیوتیک ها خواهیم پرداخت.

 

1. بهبود فرایند هضم غذا

پرو بیوتیک ها، در هضم بسیاری از مواد غذایی مؤثر هستند. پری بیوتیک ها، با تغذیه کردن پرو بیوتیک ها، باعث بهبود عملکرد آنها می شوند. در نتیجه، پرو بیوتیک ها می توانند به بهترین شکل ممکن مواد غذایی موجود در لوله گوارش را هضم کنند و آن را در اختیار بدن انسان قرار دهند. 

 

2. کاهش مضرات مصرف آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک ها ، یک دسته از داروهایی هستند که توانستند بسیاری از بیماری های مربوط به باکتری ها را درمان کنند. بیوتیک، به معنای زندگی و آنتی، به معنای ضد است، در نتیجه آنتی بیوتیک به معنای ضد زندگی و حیات است. استفاده از آنتی بیوتیک ها، می تواند باکتری ها را به سریع ترین شکل ممکن از بین ببرد.

 

بسیاری از بیماری هایی که توسط باکتری ها ایجاد می شوند، با مصرف آنتی بیوتیک ها به راحتی درمان شده اند، اما موضوع تنها به همین جا ختم نمی شود. در بدن انسان، دو نوع باکتری یافت می شود. گروه اول، باکتری های مضر هستند که هنگام ورود به بدن، باعث ایجاد بیماری می شوند و می توانند بدن را با مشکلات فراوانی روبرو کنند. گروه دوم، باکتری های مفید بدن یا همان پروبیوتیک ها هستند. 

 

باکتری های مفید بدن، در بافت های مختلف، لوله گوارش، و حتی روی پوست وجود دارند. آنتی بیوتیک ها، نه تنها باکتری های مضر بدن را از بین می برند، بلکه می توانند به تجمع باکتری های مفید بدن نیز آسیب وارد کنند. در نتیجه، مصرف آنتی بیوتیک ها می تواند ضرر های خود را نیز داشته باشد و میزان باکتری های مفید را کاهش دهد. 

 

پری بیوتیک ها، می توانند با غذا رسانی به پرو بیوتیک ها، سبب رشد و تکثیر آنها شوند. تکثیر پرو بیوتیک ها، می تواند اثر ناشی از مصرف آنتی بیوتیک ها را جبران کند و تجمع باکتری های مفید را به حالت اول برگرداند.

 

3. افزایش جذب مواد معدنی

پری بیوتیک ها، می توانند جذب شدن مواد معدنی را تسهیل کنند و به عبارتی دیگر، میزان جذب آنها را در روده افزایش دهند. توجه داشته باشید که فرایند هضم غذا با فرایند جذب غذا تفاوت دارد. هضم غذا، به معنای گوارش مکانیکی و شیمیایی غذا برای جذب بهتر است. جذب غذا، به معنای ورود مواد گوارش یافته و مفید به محیط داخلی بدن از طریق روده است.

 

پری بیوتیک ها، می توانند فرایند جذب کلسیم را که یکی از مهم ترین مواد معدنی است، سریع تر کنند. پری بیوتیک ها، باعث به راه افتادن فرایند هایی می شوند که می تواند جذب کلسیم را افزایش دهد. کلسیم، در تراکم استخوان های بدن، نقش بسیار مهمی دارد و در صورت کمبود آن، ممکن است که فرد دچار پوکی استخوان شود. کمبود پری بیوتیک، می تواند باعث ایجاد چنین حالتی شود و پوکی استخوان به وجود بیاید.

 

4. مضرات پری بیوتیک ها

پری بیوتیک ها، یکی از مواد مورد نیاز و ضروری برای بدن انسان هستند و به طور کلی، ضرر خاصی برای آنها کشف نشده است. محققان در حال تحقیق بر روی این فیبر هستند، اما تا کنون نتوانسته اند شواهدی مبنی بر مضر بودن پری بیوتیک ها مشاهده کنند. 

 

مواد غذایی حاوی پری بیوتیک

 

مزایای پری بیوتیک, منابع پری بیوتیک, باکتری های مفید دستگاه گوارشی

توت و موز، میوه هایی سرشار از پری بیوتیک هستند

 

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، پری بیوتیک ها، در واقع نوعی فیبر هستند. فیبر ها، دسته ای از مواد غذایی هستند که در فرآورده های گیاهی وجود دارند. فیبر، یک نوع بافت گیاهی است که در آن، دیواره سلول های گیاهی، سخت می شود. 

 

میوه هایی مانند توت، موز و.... حاوی مقدار فراوانی پری بیوتیک هستند. غلات مانند گندم و جو، حاوی فیبر های گوناگون از جمله پری بیوتیک ها هستند. سیر و پیاز، دسته ای از مواد غذایی هستند که در غذاهای ایرانی، کاربرد بسیار گسترده ای دارند. خوشبختانه، سیر و پیاز دارای مقدار فراوانی پری بیوتیک هستند و مصرف آنها توسط متخصصان تغذیه توصیه می شود.

 

سخن پایانی

پری بیوتیک ها، فیبرهایی هستند که می توان آنها را به راحتی و با مصرف فرآورده های گیاهی به دست آورد. بدن انسان باید تمام مواد ضروری و مورد نیاز خود را دریافت کند. افرادی که فقط از مواد غذایی حیوانی استفاده می کنند، نمی توانند پری بیوتیک مورد نیاز بدن خود را فراهم کنند و باید رژیم غذایی خود را عوض کنند.

 

گرداوری: بخش سلامت

 

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
idat.ir در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋