بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

علل و راههای کاهش درد شانه و گردن در دوران شیردهی



درد شانه و گردن در دوران شیردهی,علل درد شانه و گردن در دوران شیردهی, درمان درد گردن در شیردهی

درد گردن و شانه در زمان شیردهی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد

 

درد شانه و گردن در دوران شیردهی

معمولاً زنان از روش های مختلفی برای بغل کردن و یا شیر دادن به نوزاد استفاده می کنند که در صورتی که به صورت اشتباه این کار را انجام دهند به مرور باعث گرفتگی عضلات در ناحیه شانه و گردن شده و سبب برروز درد در این نواحی می شود.

درد شانه و گردن در دوران شیردهی 

شما تنها مادری نیستید که در هنگام شیردهی دچار درد شانه، گردن یا کمر می شوید، این درد یک مشکل رایج در بین مادران است.

 

علت درد شانه و گردن در دوران شیردهی

پوزیشن نامناسب برای شیردهی

علت اصلی درد شانه و گردن و کمر درد در دوارن شیردهی پوزیشن هایی است که برای شیردهی انتخاب می کنید؛ زیرا درهنگام شیردهی باید برای مدت طولانی در یک پوزیشن بمانید و در صورتی که پوزیشن شیردهی نامناسبی داشته باشید به مرور باعث درد در نواحی مختلف بدنتان  از جمله گردن و شانه می شود.

 

هنگامی که به ستون فقرات خویش از پهلو نگاه کنید، خواهید دید که از انحنایی به شکل S درست شده است. این خمیدگی ها به این دلیل وجود دارند که به حالت فنری دیسک های بین ستون فقرات کمک کند (مثل کمک فنر). هنگامی که این خمیدگی های سازشکار، تخت یا بی اندازه فرورفته شوند، خطر افزایش التهاب در ستون فقرات و کارکرد بیش از حد گروه‌های خاص ماهیچه ای بیشتر می شود. این وضعیت سبب گرفتگی ماهیچه ای و درد می شود. برای جلوگیری از این درد ها باید یادتان باشد موقع شیردهی در وضعیت بدنی مناسبی قرار داشته باشید و یادتان باشد که بچه باید به طرف پستان شما بیاید و نه برعکس.

 

درد شانه و گردن در دوران شیردهی,علل درد شانه و گردن در دوران شیردهی,پوزیشن شیردهی به نوزاد

پوزیشن مناسب برای پیشگیری از درد گردن و شانه در زمان شیردهی

 

بغل کردن اشتباه نوزاد

معمولاً زنان از روش های مختلفی برای بغل کردن و یا نگه داشتن نوزادان استفاده می کنند.

پیش از بلند کردن نوزاد، سعی کنید تیغه های شانه را به طرف پائین و به طرف یکدیگر بیاورید. اینکار باعث فعال شدن قسمت های میانی و پایینی بدن می شود. درصورتی که برای بلندکردن نوزاد، شانه های خود را با هم به بالا و یا پائین و دور از یکدیگر بکشید در این حالت ممکن است عضلات مختلفی درگیرشوند. این وضعیت یک انقباض ملایم است که در آن تقریباً انگار تیغه های شانه را به پشت خود می چسبانید.

 

زمانی که کودک را برداشتید، سعی کنید شانه های خود را در آن وضعیت نگه دارید و دست ها را بیش از شانه های حرکت دهید. در این وضعیت باید احساس راحتی کنید، به این معنی که احساس نکنید که قادر به حرکت دادن تیغه های شانه نیستید. در این حالت تنها باید مطمئن باشید که تیغه های شانه بجای چرخیدن به طرفین دنده ها، به پشت متکی باشند.

 

علت درد شانه,علل درد شانه و گردن در دوران شیردهی, درمان درد گردن در شیردهی

بغل کردن صحیح نوزاد برای پیشگیری از درد شانه

 

تغذیه نامناسب

در دوره شیردهی  تغذیه مناسب اهمیت ویژه ای دارد. حمایت روحی و جسمی از مادری که فرزندش را شیر می دهد ضروری بنظر می رسد. مادر باید تمام وقتش را صرف شیر دادن و نگهداری از فرزندش کند، به همین علت امکان دارد دچار استخوان درد و درد عضلات شود. مادران شیرده بهتر است زیر نظر پزشک از مکمل های کلسیم استفاده کنند تا کمتر دچار دردهای استخوانی شوند. همچنین مادر شیرده ، روزانه به 3 لیوان لبنیات مقداری بادام و سبزیجاتی چون اسفناج و جعفری و نعناع و كرفس و كلم نیاز دارد تا 1000 میلی گرم نیاز كلسیم او تأمین شود.

 

علت درد شانه,درمان درد شانه,اههای درمان درد شانه

مصرف مکمل کلسیم برای پیشگیری از درد شانه و استخوان در زمان شیردهی

  

برای کاهش درد شانه و گردن می توان از روشهای زیر استفاده کرد:

1) ماساژ آرام عضلات گردن و شانه ها

2) گذاشتن کیسه آب گرم و یا حوله گرم روی گردن و شانه ها

3) ماساژ ملایم عضلات با روغن های گرم

4) استراحت نسبی به گردن چنانچه فشار زیادی جدیدا وارد شده است

5) ورزش یا پیاده روی میتواند زمینه بروز درد را کاهش دهد

6) برای ورزش های تقویت کننده عضلات باید قبلش مشکل گردن بررسی شود. با مراجعه به متخصص طب فیزیکی میتوانید برای دریافت روشهای تقویت عضلات کمک بگیرید.

 

گردآوری: بخش کودکان  

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋