berkeh.bahadori

berkeh.bahadori

طرز تهیه کیک وانیلی

کیک وانیلی ساده از کیک های خوشمزه و پرطرفدار در بین ایرانیان می باشد و مواد اصلی آن به راحتی در هر خانه ای پیدا می شود. اگر به دنبال درست کردن کیک با طعم عالی برای صبحانه و عصرانه خود هستید ما به شما کیک وانیلی ساده را پیشنهاد می کنیم. در صورت تمایل به جای شیر می توانید از ماست هم استفاده کنید. در ادامه با طرز تهیه کیک وانیلی ساده با وب سایت هارنیکا همراه باشید.

مواد لازم کیک وانیلی ساده برای نفر
تخم مرغ 3 عدد
شکر 1 پیمانه
آرد گندم  2 پیمانه
وانیل 1 قاشق مرباخوری
شیر 1/2 پیمانه
بکینگ پودر 2 قاشق مرباخوری
روغن مایع 1/2 پیمانه
نمک خیلی کم

مراحل طرز تهیه کیک وانیلی ساده

1. برای درست کردن کیک وانیلی ساده و خانگی در یک ظرف مناسب تخم مرغ ها را می ریزیم و با همزن هم می زنیم. سپس شکر را به همراه روغن مایع، شیر و وانیل اضافه کرده و هم می زنیم تا همه مواد باهم مخلوط شوند. برای هم زدن این کیک می توانید از یک چنگال یا مخلوط کن استفاده کنید.

2. برای اینکه کیک به خوبی پف کند مواد خشک را ابتدا در یک ظرف جداگانه مخلوط می کنیم. برای این کار مواد خشک شامل آرد، بکینگ پودر و نمک را در یک ظرف می ریزیم و مخلوط می کنیم.

3. سپس مواد خشک مخلوط شده را داخل مایه کیک می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم. وقتی که روی مواد چند حباب مشاهده کردید دیگر مخلوط نکنید. اگر بیش از اندازه مخلوط کنید کیک تان به خوبی پف نخواهد کرد.

4. در این مرحله قالب کیک را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و سپس مایه کیک را داخل قالب می ریزیم. حالا کیک را برای پخت داخل طبقه وسط فر از قبل گرم شده به مدت 20 دقیقه با دمای 175 درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا بپزد.

5. وقتی که روی کیک طلایی شد یک خللال دندان تمیز داخل کیک فرو می بریم اگر تمیز بیرون آمد کیک پخته است. پس از پخت کیک قالب را از داخل فر بیرون می آوریم و کنارهای کیک را با کارد آزاد می کنیم و در سینی برمی گردانیم. امیدواریم از خوردن این کیک وانیلی ساده و خوشمزه لذت ببرید.

منبع : سایت هارنیکا

berkeh.bahadori
berkeh.bahadori

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋