beman.off

beman.off

ابزارهای مورد استفاده مکانیک

نمونه های ابزار اندازه گیری

 

کولیس

تستر کستر/کمبر/تست پا

کولیس‌ها بسیار شبیه به قطب‌نمای نقشه‌کش هستند: ابزاری که برای کشیدن دایره‌ها در کلاس ریاضی، مداد را داخل آن می‌کشید. کولیس ها به جای یک پایه دو پایه دارند و منحنی هستند. برای اندازه گیری قطر بیرونی از کولیس های منحنی به سمت داخل استفاده می کنید. برای اندازه گیری قطر داخلی، نوک هر پا به سمت بیرون منحنی می شود.

 

تسترهای Caster/Camber/Toe-in زاویه لاستیک ها را اندازه گیری می کنند و به مهندسان کمک می کنند تا فرمان را روی وسایل نقلیه تراز کنند. هر سه این ابزار تضمین می‌کنند که عملکرد خودرو "بر اساس مشخصات" یا مطابق با مشخصات توصیه شده سازنده باقی می‌ماند. گیج‌های ورودی/پایی دارای میله‌ای هستند که به اندازه کافی بلند است تا بین مرکز لاستیک‌های چپ و راست اندازه‌گیری شود، با یک شاخک در هر انتهای میله که بدون نفوذ یا سوراخ کردن به داخل شیار آج روی هر لاستیک می‌لغزد.

 

کمبر زاویه لاستیک و روسازی رو به داخل یا بیرون را اندازه می گیرد. کمبر صفر یک زاویه 90 درجه بین جاده و خط مرکزی تایر ایجاد می کند. مهندسان از یک زاویه یاب و یک لبه مستقیم برای تعیین و تنظیم آن زاویه استفاده می کنند.

 

کاستور زوایای ایجاد شده بین مفاصل توپی بالا و پایین را اندازه می گیرد. کمبر صفر مستقیماً از طریق لاستیک به سمت زمین می رود. خم شدن به سمت عقب ماشین باعث ایجاد چرخش مثبت می شود در حالی که خم شدن به سمت جلو باعث ایجاد چرخش منفی می شود. تنظیم کاستور فشار روی مفاصل توپ را کاهش می دهد.

 

نمونه های ابزار تشخیصی

 

آینه دندان

اهم متر

نیروی سنج دیجیتال

همان آینه ای که دندانپزشک شما برای دیدن داخل دهان برای معاینه پشت دندان ها استفاده می کند، می تواند به تشخیص مشکلات مربوط به قطعات غیرقابل دسترس در وسایل نقلیه و دستگاه ها کمک کند. نسخه‌های بزرگ از همان آینه به بازرسان کمک می‌کنند تا سطوح زیرین هواپیما و وسایل نقلیه تحویلی را زمانی که به آسانسورها، رمپ‌ها یا پایه‌های جک دسترسی ندارید، مشاهده کنند.

نیروی سنج دیجیتال فشار و کشش را اندازه گیری می کند. نیروی سنج دیجیتال کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که فنرها میزان صحیح جذب ضربه را برای وسایل نقلیه فراهم می کنند.

 

اهم متر به مهندسان برق کمک می کند تا مقاومت را آزمایش کنند. این نام از استفاده از حرف یونانی امگا در حساب دیفرانسیل و انتگرال گرفته شده است. مهندسان برای اندازه گیری نرخ تغییر از حساب دیفرانسیل و انتگرال استفاده می کنند.

 

همه این ابزارها همراه با همتایان دیجیتالی خود به مهندسان مکانیک کمک می کنند تا دستگاه های کارآمدتری طراحی کنند. بدون آنها، مهندسان نمی توانند مشخصات عملکرد را تنظیم کنند، نقاط خرابی را کشف و تعمیر کنند یا ماشین ابزار و قطعات دقیق تولید کنند. این فرآیند تست شامل آزمایش‌های تخریب است که برای کمک به مهندسان در کاهش صدمات و افزایش ایمنی محصول طراحی شده‌اند.

 

نمونه هایی از وظایف مهندسی مکانیک

طراحی پروتز

نانوتکنولوژی

کالیبراسیون ماشین آلات دقیق

شکل دادن به خط مشی عمومی با ارائه گواهی در مورد مشخصات طراحی و اثرات جایگزینی بر نقاط خرابی و حاشیه های ایمنی

مطالعه جامعه شناسی چگونگی کمک مکانیسم ها به مردم

طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر

CAD مخفف عبارت Computer-Aided Design, Drawing or Diagnosis است. ممکن است با یکی از اولین نسخه های اختصاصی نرم افزار CAD، معروف به اتوکد، آشنا باشید. Autodesk مالک نرم افزار اتوکد است. از دیگر برندهای نرم افزار CAD می توان به SmartDraw و nanoCAD Plus به همراه متلب و فری کد اشاره کرد.

 

چاپگرهای سه بعدی امروزی به این دلیل وجود دارند که زمینه طراحی مکانیکی به پیشرفت هایی در هوش مصنوعی و رباتیک خود ترمیم شونده منجر شده است. با پرینترهای سه بعدی می توان قطعات دقیق را طراحی، چاپ و در محل نصب کرد.

امکان خرید ابزار مکانیکی همچون آچار بکس و مولتی پلایر از سایت ابزار ماشین وجود دارد.

منبع: https://work.chron.com/

beman.off
beman.off

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋