belegcothaliun

belegcothaliun

یک وکیل داوری کیست و چه می‌کند؟

یک وکیل داوری کیست و چه وظایفی دارد؟ برای آن که بدانید یک وکیل داوری کیست باید ابتدا با مفهوم داوری آشنا شوید. داوری ترمی در اصطلاحات حقوقی است که برای دعاوی و اختلافات تجاری کاربرد دارد. در این نحوه صدور حکم، دو طرف پیش از رسیدن به این مرحله و در هنگام عقد قرارداد، شخصی را به عنوان حکم میان خود برمی‌گزینند. هدف از این کار آن است که با سررسیدن زمان رسیدن به اختلافات از درگیر شدن در گیر و دارهای سیستم‌های حقوقی اجتناب شود. در ایالات متحده درباره‌ی سیستم قضایی آن کشور گفته می‌شود که مانند یک قطار است و آن قطار مغزی ندارد. (it’s a train and that train has no brain). واضح است که افراد فعال در تجارت نمی‌توانند خود را معطل چنین سیستمی نمایند. خصوصا که گاهی اصولا سیستم‌های حقوقی کشورهای مختلف در تجارت بین‌الملل حوزه‌های استحفاظی متفاوتی دارند.

بهترین وکیل داوری کیست و کار او چیست؟

حال می‌توانیم توضیح دهیم که معیارهای شناخته شدن یک نفر به عنوان وکیل در  پرونده‌های داوری چیست. باید گفت که وکیل یادشده می‌تواند خود به عنوان حکم شناخته گردد. و یا به وکالت از موکل خود در جلسات داوری به عنوان یک وکیل سعی از گرفتن رأی داور به نفع طرف خودی نماید. در هر صورت اگر شخصی خود را متخصص در این پرونده‌ها معرفی کند احتمالا با تمام این رویه‌ها آشناست.

یک وکیل داوری برجسته باید از هوش بالا و توان حفظ خونسردی چشمگیری در شرایط بحرانی دارا باشد. هم چنین بهتر است تا سال‌های زیادی در این حرفه فعال و با چم و خم کار خو گرفته و از پس آن بر بیاید. برای قضاوت در این باره می‌توانید به سادگی و با بررسی سابقه‌ی وکیل تصمیم بگیرید که به او برای رسیدگی به پرونده‌ی خود اعتماد کنید یا نه.

belegcothaliun
belegcothaliun

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋