محمد حسینی

محمد حسینی

من محمد هستم، دانشجو گرافیک در دانشگاه تهران است. حدود 5 سال است که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم
 ۲ نفر را دنبال می کند

بهترین منابع آموزش دیجیتال مارکتینگ در ایران

با این که شیوه‌های سنتی بازاریابی هنوز هم استفاده می‌شوند اما این روزها استفاده از تکنولوژی‌ برای بازاریابی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. این روزها به هر فعالیتی که منجر به بازاریابی یک محصول یا خدمت خاص شود و انجام آن توسط دستگاه‌های الکترونیکی انجام شود، دیجیتال مارکتینگ گفته می‌شود. حتی اگر از رادیو به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده شود، باز هم به آن دیجیتال مارکتینگ گفته می‌شود. یک فرد برای این که بتواند وارد این حوزه شود، نیاز دارد تا با اصول ابتدایی و علمی آن آشنا شود. اما برای یادگیری منابع بسیاری وجود دارد که ممکن است شخص یادگیرنده را در ابتدا گیج کند. به همین خاطر در این نوشته تعدادی از بهترین سایت‌ها که دوره‌های مفیدی در این حوزه برگزار می‌کنند را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم که با ما همراه باشید.

6 منبع یادگیری دیجیتال مارکتینگ 

 

سایت نوین

نوین یکی از معدود وبسایت‌هایی است که به صورت کاملا تخصصی به مفاهیم مربوط به دیجیتال مارکتینگ می‌پردازد. این سایت نه تنها اقدام به ارائه ویدئوها و دوره‌های آموزشی بسیار در این زمینه می‌کند بلکه مشاوره‌ی تخصصی در این حوزه هم ارائه می‌کند. دوره‌های این سایت شامل پکیج‌هایی برای کسب درآمد آنلاین، بازاریابی محتوا، دیجیتال مارکتینگ و همچنین مقالات متعددی در رابطه با آموزش انتشار رپورتاژ آگهی، افزایش میزان فروش و مشتری‌ها، تحلیل‌های دیجیتال، سئو، تبلیغات در گوگل و ... است که قاعدتا برای هر کسب و کاری ضرورری است.

 

سایت فرادرس

فرادرس یکی از اولین و بهترین سایت‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف است. دوره‌هایی که در این سایت ارائه می‌شود را می‌توانید با قیمت کم خریداری کرده و از آن‌ها استفاده کنید. کیفیت مطالبی که در این دوره‌ها گفته می‌شود، توسط فرادرس تایید خواهد شد. یکی از مهم‌ترین دسته‌بندی‌هایی که می‌توانید در این سایت پیدا کنید، مفاهیم مربوط به دیجیتال مارکتینگ است. از مفاهیم اولیه بازاریابی دیجیتال گرفته تا تولید محتوای متنی، ویدئویی، صوتی، تصویری، آموزش گوگل آنالیتیکس، سئوی وردپرس و... یکی از مهم‌ترین نکات مثبت سایت فرادرس این است که هزینه‌ی دوره‌ها مناسب بوده و تقریبا همه اشخاص می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند. همچنین تخفیف‌های خوبی در مناسبت‌های مختلف ارائه می‌شود تا خرید آسان‌تر هم شود.

 

سایت پی سی مگ

پی سی مگ یکی از سایت‌های تازه تاسیس اما به شدت پرطرفدار است که می‌توان آن را بلاگ تخصصی آموزش دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی در ایران دانست. اگر شما صاحب یک کسب و کار هر چند کوچک در فضای دیجیتالی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما با آموزش‌های این سایت همراه شوید چرا که نکات ریز و درشت فراوانی وجود دارد که شما به عنوان یک سرپرست و یک رئیس بایستی از آن‌ها مطلع باشید. عمده آموزش‌هایی که در این سایت پیدا می‌شود، به صورت مقاله به همراه تصاویر توضیحی و ویدئوهای آموزشی است و شما می‌توانید آموزش را هر طور که راحت‌تر هستید، دنبال کنید.

 

سایت متمم

آنطور که متمم خود را معرفی کرده است، فضایی برای یادگیری منسجم و در واقع توسعه‌های درون فردی است اما با این حال می‌توانید مقالات و دوره‌های آموزشی بسیاری در رابطه با آموزش دیجیتال مارکتینگ در ایران بیاموزید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت متمم این است که تمرینات بسیاری در هر دوره وجود دارد که در صورت حل نکردن آن‌ها قادر به ادامه‌ی مسیر نیستید.

سایت متمم به شما پیشنهاد می‌کند که به جای پیش بردن با عجله دوره و  یادگیری سریع، صبر بیشتری پیشه کرده و سعی کنید تا مفاهمیم را به آرامی اما عمیق فرا گیرید تا به صورت کامل در ذهنتان ته نشین شوند. یکی دیگر از ویژگی‎های دیگر متمم که آن را از سایر وبسایت‌ها متمایز ساخته است، این است که در هر پست آموزشی تعداد زیادی کامنت از دیگر دانشجویان خواهید دید که تجربیات و نظرات ارزشمند خود را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند و به این ترتیب می‌توانید از یک گنجینه ارزشمند برخوردار شوید.

 

سایت جذب مارکتیگ

اگر به دنبال یک وبسایت هستید که در کنار آموزش اصول اولیه دیجیتال مارکتینگ اصول سئو و بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جست و جو را هم یاد بگیرید احتمالا سایت جذب مارکتینگ گزینه‌ی خوبی برای شما خواهد بود. در این سایت علاوه بر این که می‌توانید ترفندهای مهم و کاربردی دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید، می‌توانید با سئوی داخلی و خارجی هم آشنا شوید.

همچنین با یادگیری الگوریتم‌های گوگل فرایند توسعه کسب و کار خود در سایت را سرعت ببخشید. بخشی از آموزش‌های این سایت به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته و برخی از آموزش‌های دیجیتال مارکتینگ به صورت پولی است. در بخش رایگان هم می‌توانید اطلاعات مفید و حیاتی بسیاری را پیدا کنید که دانستن آن‌ها برای راه اندازی و پیش بردن یک کسب و کار بسیار حیاتی و مهم است. آموزش ایمیل مارکتینگ و بازاریابی عصبی و شبکه‌ای از جمله‌ی این آموزش هاست که علاوه بر این که کاملا دسته اول و یونیک هستند، بلکه بسیار کاربردی و راهگشا می‌باشند.

 

سایت یکتانت

ممکن است یکتانت را بیشتر به خاطر بستری که تبلیغات روی آن راه اندازی می‌شود بشناسید اما جالب است بدانید که این سایت هم آموزش‌های بسیاری در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در واقع یکتانت دارای یک بلاگ بسیار قدرتمند است که نویسنده‌های آن بروزترین نکات از دنیای آموزش دیجیتال مارکتینگ را در آن‌جا نوشته و در اختیار خواننده‌های علاقه مند به این حوزه قرار می‌دهند. معرفی کتاب‌های ارزشمند این حوزه، نشان دادن نمونه‌های موفق به همراه فیلم‌های آموزشی از جمله چیزهایی است که در این سایت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

 

سخن پایانی

آموزش دیجیتال مارکتینگ و تکنیک‌های مرتبط با آن از جمله دانشی است که هر کسی که در دنیای تجارت امروزی فعالیت می‌کند باید از چند و چون آن به صورت کامل مطلع باشد. اما تعدد منابع آموزشی این حوزه سبب می‌شود که عموم افراد گیج شده و ندانند که کدام یک از منابع می‌تواند گزینه‌ی مناسب‌تری برای آن‌ها باشد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در این نوشته تعدادی از مهم‌ترین منابع آموزش دیجیتال مارکتینگ در ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم. تقریبا تمامی سایت‌های مذکور از لحاظ کیفیت محتوا در یک سطح قرار دارند و نکات ارزشمند زیادی را در اختیار دانشجویان قرار خواهند داد.

محمد حسینی
محمد حسینی من محمد هستم، دانشجو گرافیک در دانشگاه تهران است. حدود 5 سال است که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋