fateme.nasiri

fateme.nasiri

توسط ۱ نفر دنبال می شود

آیا ایمیل مارکتینگ همچنان تاثیرگذار است؟

 

وقتی اینترنت برای اولین بار در دسترس قرار گرفت، همه عاشق ایمیل بودند و ظاهر شدن پیام جدید در اینباکس ایمیل افراد، بسیار هیجان انگیز بود. امروزه، کاربران ایمیل در مورد اعتماد به ایمیل های ناآشنا بیشتر محتاط هستند و به پیام های راه یافته به اینباکس ایمیل خود، بیشتر اهمیت می دهند. همین نکته باعث شده است تا بسیاری از صاحبان مشاغل بپرسند: "آیا بازاریابی ایمیلی هنوز یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موثر و مناسب برای مشاغل کوچک است؟"

پاسخ ساده این است: بله. اگر بازاریابی ایمیلی به درستی انجام شود، می تواند راهکاری بسیار مؤثر برای برقراری ارتباط با مشتریان باشد.

در ادامه به سه دلیل مهم اشاره کرده ایم که به شما می گوید چرا بازاریابی ایمیلی همچنان موثر است.

1. همه از ایمیل استفاده می کنند.

شما باید بازاریابی محصولات و خدمات خود را روی پلتفرم هایی متمرکز کنید که مخاطبانتان بیشتر از آن ها استفاده می کنند. این نکته بیشتر برای شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و لینکدین صادق است. در عوض، ایمیل بستری جامع است که تقریبا همه با آن سر و کار دارند. حدود 4 میلیارد نفر در سراسر جهان از ایمیل استفاده می کنند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تعداد کاربران ایمیل از مجموع کاربران فیس بوک و توییتر بیشتر است. برخی از افراد ایمیل خود را روزانه و حتی در برخی از موارد، چند بار در روز چک می کنند. با وجود تلفن های همراه هوشمند، دریافت ایمیل به سرعت به کاربران اعلام می شود. به همین علت است که گفته می شود ایمیل ها 24 ساعته دیده می شوند، خوانده می شوند و کاربران با آن در تعامل هستند.

بنابراین، مهم نیست که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، این احتمال وجود دارد که بتوانید از طریق ایمیل به آن ها دسترسی پیدا کنید و ایمیل مارکتینگ را تقریبا برای هر کسب و کاری به کار بگیرید.

2. در صورت پیروی از اصول و قواعد، تاثیرگذاری بالایی دارد.

 

همانطور که گفتیم اکثر افراد چندین بار در هر روز ایمیل خود را چک می کنند. با توجه به گزارش های ارائه شده، بازاریابان محتوا خبرنامه های ایمیلی را به عنوان برترین نوع محتوا برای ایمن سازی و پرورش سرنخ ها معرفی می کنند.

نکته قابل توجه این است که همه افراد از ایمیل های اسپم فراری هستند! بنابراین هرگز نباید هرزنامه ارسال کنید. در عوض، ایمیلی که ارسال می کنید باید دارای محتوای مفیدی باشد که برای مخاطبان شما ارزش ایجاد می کند. با ارسال محتوای مفید و آموزنده، با اعتماد مخاطبین ایمیل خود را جلب می کنید و از طریق برقراری روابط موثر و گسترش دامنه کسب و کار خود، به افزایش نرخ فروش دست می یابید.

با ارسال محتوای مفیدی که به نیازهای افراد توجه دارد، احتمال درگیر شدن مخاطبان با ایمیل بیشتر می شود. اگر در حال ارسال هرزنامه هستید، آن ها لغو اشتراک خواهند کرد. بنابراین، اسپم نباشید، ارزش اضافه کنید و تا حد امکان خود را به ایده آل مشتری نزدیک کنید.

3. بازاریابی ایمیلی مقرون به صرفه است.

ایمیل مارکتینگ شیوه ای مقرون به صرفه است که امکان انجام تبلیغات با هزینه ای اقتصادی را برای شما فراهم می کند. بازاریابی از طریق ایمیل هزینه اولیه بسیار کمی دارد که حتی در طولانی مدت هم همچنان مقرون به صرفه است.

ایمیل مارکتینگ، شیوه ای موثر برای بازاریابی

 

چدر این مقاله سه دلیل را مورد بررسی قرار دادیم که ثابت می کند تاثیرگذاری بازاریابی ایمیلی همچنان بر قوت خود باقی است. در مجموع می توان گفت که نسبت به هزینه اقتصادی این خدمت، تقریبا از هر شکل دیگری از ارتباطات بازاریابی در دستیابی به بازار هدف شما مؤثرتر بوده و می توان آن را با کسری از هزینه لازم برای اجرای بسیاری از تاکتیک های دیگر انجام داد. این فقط به کمی زمان و تلاش نیاز دارد. همچنین می توانید آن را به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر واگذار کنید تا خیالتان از بابت کیفیت نهایی راحت باشد.

fateme.nasiri
fateme.nasiri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋