برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

MacOS Sequoia اجرای برنامه هایی را که قوانین امنیتی اپل را نقض می کنند دشوارتر می کند

مک اواس سکویا اجرای اپ‌های ناقض قوانین امنیتی اپل را سخت‌تر می‌کند

اپل در مک اواس سکویا قابلیتی را حذف می‌کند که اجازه می‌داد کاربران به‌راحتی اپ‌هایی را باز کنند که قوانین این شرکت را رعایت نمی‌کردند.

نسخه جدید سیستم‌عامل مک به نام سکویا (Sequoia) قابلیت جدیدی را معرفی کرده است که اجرای نرم‌افزارهای ناقض قوانین امنیتی اپل را برای کاربران سخت‌تر می‌کند. مک او اس سکویا در خردادماه سال جاری در جریان کنفرانس WWDC 2024 معرفی شد.

به گزارش MacRumors، اپل قصد دارد امکانی را از مک اواس سکویا حذف کند که به کاربران اجازه بازکردن نرم‌افزارهایی را می‌دهد که دقیقا منطبق بر قوانین امنیتی این شرکت نیستند. کاربران سیستم‌عامل مک هم‌اکنون با استفاده از میان‌بر Control-click می‌توانند اخطارهای امنیتی اپل را نادیده بگیرند و نرم‌افزارهای فاقد تأییدیه امنیتی را اجرا کنند. پس از حذف این گزینه، کاربران برای بازکردن اپ‌هایی که توسط قابلیت Gatekeeper سیستم‌عامل بلاک شده‌اند باید به قسمت System Settings رفته و در بخش Privacy and Security، برخی اطلاعات امنیتی را مطالعه کنند. 

تغییر امنیت مک اواس سکویا

تمامی اپ‌های مک اواس باید توسط سیستم App Notarization بررسی شوند

درحالی‌که طی چند روز گذشته خبرهای ضدونقیضی از حذف این آپشن به گوش می‌رسید، اما امروز اپل سرانجام تأیید کرد که این امکان در آپدیت جدید مک او‌اس سکویا حذف شده است. اپل همچنین از توسعه‌دهندگان خواسته تا اطمینان حاصل کنند که نرم‌افزارهای آن‌ها با آخرین آپدیت‌های امنیتی منطبق است.

شرکت اپل برای بالابردن امنیت کاربران و جلوگیری از نفوذ بدافزارها به سیستم‌عامل مک، در کنفرانس WWDC 2018 از سیستم جدیدی به‌نام App Notarization رونمایی کرد. بر این اساس، تمامی توسعه‌دهندگان مک اواس موظف هستند نرم‌افزارهای خود را برای بررسی‌های امنیتی بیشتر روی سرورهای اپل آپلود کنند. نرم‌افزارهایی که فاقد هرگونه مشکل امنیتی یا کد مخرب باشند یک تأییدیه از اپل دریافت می‌کنند که باعث می‌شود قابلیت Gatekeeper مک اواس آن‌ها را بلاک نکند. 

اپل اکنون از توسعه‌دهندگانی که نرم‌افزارهای خود را خارج از اپ استور مک توزیع می‌کنند خواسته که نرم‌افزارها را در سیستم App Notarization ثبت و تأییدیه‌های امنیتی لازم را دریافت کنند. همچنین کاربران نیز باید مراقب باشند که نرم‌افزارهایی که تأیید نشده را نصب نکنند زیرا که ممکن است حریم خصوصی و داده‌های آن‌‎ها را در معرض خطر قرار دهد. 

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋