برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

اینتل تراشه های هوش مصنوعی خود را در رقابت با انویدیا و کوالکام به خودروها می آورد

اینتل در رقابت با انویدیا و کوالکام، تراشه‌های هوش مصنوعی خود را به خودروها می‌آورد

خودروهای برقی با این تراشه‌ها تجربه پیشرفته‌تری را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

اینتل به‌طور رسمی از تراشه متمرکز بر هوش مصنوعی خود برای بخش خودرو رونمایی نمود و از آن به‌عنوان «نسل اول تراشه خودرو تقویت‌شده با هوش مصنوعی» یاد کرد. غول فناوری همچنین از خرید یک شرکت مدیریت انرژی و تلاش جدید خود برای استانداردسازی باتری خودروهای برقی خبر داده است.

براساس گزارش رویترز، «جک وست»، رئیس کسب‌وکار خودروی اینتل، در نمایشگاه CES 2024 اعلام کرد که شرکت خودروسازی چینی Zeekr به‌عنوان اولین شرکت، از تراشه هوش مصنوعی مختص خودروهای اینتل استفاده خواهد کرد. با وجود این تراشه، خودروهای این شرکت چینی تجربه پیشرفته‌ای ازجمله دستیارهای صوتی هوش مصنوعی و ویدیو کنفرانس را به مشتریان خود ارائه می‌کند. همچنین اولین خودروی دارای تراشه هوش مصنوعی اینتل از Zeekr اواخر سال جاری عرضه خواهد شد.

اینتل در رقابت با انویدیا و کوالکام، تراشه‌های هوش مصنوعی خود را به خودروها می‌آورد

وست می‌گوید:

«ما یک دیدگاه خاص و مجموعه‌ای از قابلیت‌های منحصربه‌فرد داریم که فکر می‌کنیم می‌تواند به صنعت کمک کند تا وسایل نقلیه خود را به‌طور واقعی با نرم‌افزارها تعریف کنیم.»

همان‌طور که رویترز اشاره می‌کند، هرچند اینتل تراشه موردنیاز سیستم‌های اطلاعات-سرگرمی نصب‌شده در 50 میلیون خودرو را عرضه کرده است، اما در بازار رو‌به‌رشد نیمه‌هادی‌های موردنیاز در صنعت فناوری خودران، از طرف رقبایی مانند انویدیا و کوالکام تحت‌الشعاع قرار دارد. این شرکت حالا می‌خواهد شرایط را تغییر دهد.

غول فناوری وعده داده است که با وجود این تراشه، خودروها به قابلیت‌هایی ازجمله دستیارهای صوتی بهتر، قابلیت‌های ویدیو‌کنفرانس بهبودیافته و همچنین بازی‌های ویدیویی برای سرنشینان عقب مجهز خواهند شد. بهبود ویژگی‌های امنیتی مانند سیستم‌های نظارت بر راننده نیز ازجمله قابلیت‌های دیگر این سیستم محسوب می‌شود.

خرید استارتاپ حوزه خودروهای برقی توسط اینتل

اینتل در رقابت با انویدیا و کوالکام، تراشه‌های هوش مصنوعی خود را به خودروها می‌آورد

اینتل همچنین اعلام کرد که Silicon Mobility، استارتاپ فرانسوی (که برای کنترل موتورهای خودروهای برقی و سیستم‌های شارژ داخلی آن‌ها تراشه و نرم‌افزاری طراحی می‌کند) را خریداری خواهد کرد. بااین‌حال، هزینه خرید این شرکت که توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری Cipio Partners و Capital-E کنترل می‌شود، هنوز اعلام نشده است.

درنهایت، وست به ساخت باتری‌هایی برای خودروهای برقی اشاره کرد که وزن سبک‌تری دارند و از مواد معدنی کمتری استفاده می‌کنند، اما همچنان از نظر عملکرد مانند نسل فعلی یا حتی بهتر از آن هستند. او گفت:

«درحال‌حاضر باتری‌ها سنگین‌ترین و گران‌ترین جزء خودروها هستند. خودروهای امروزی ما را به یاد لپ‌تاپ‌های نسل اول می‌اندازند.»

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋