علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

اینتل نگاهی به پردازنده های Arrow Lake و Lunar Lake دارد که در سال 2024 معرفی خواهند شد

نیم‌نگاه اینتل به پردازنده‌های Arrow Lake و Lunar Lake که در 2024 معرفی می‌شوند

اینتل مدعی شد که پردازنده‌های نسل Arrow Lake این شرکت اولین CPU گیمینگ جهان با شتاب‌دهنده هوش مصنوعی خواهد بود.

اینتل در CES 2024 نیم‌نگاهی به پردازنده‌های جدید خود داشت که در سال آینده به‌طور کامل معرفی می‌شوند. پردازنده‌های Arrow Lake اینتل برای گیمرها تولید خواهند شد و دارای اولین CPU در جهان با شتاب‌دهنده هوش مصنوعی خواهند بود. Arrow Lake هم برای کامپیوترهای دسکتاپ و هم برای لپ‌تاپ‌ها با هسته‌های پرقدرت Lion Cove و گرافیک یکپارچه Alchemist+ Xe-LPG در دسترس خواهند بود. همچنین پردازنده‌های Lunar Lake اینتل که در 2024 عرضه می‌شوند، دارای یک معماری کم‌مصرف جدید با بهبود عملکرد هوش مصنوعی خواهند بود.

براساس گزارش Tom's Hardware، در نمایشگاه CES 2024 اینتل اعلام کرد که پردازنده‌های Arrow Lake و Lunar Lake برای کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها در نیمه دوم سال 2024 عرضه خواهند شد. Arrow Lake جانشین مجموعه Meteor Lake خواهد شد و عمدتاً برای استفاده در سیستم‌های گیمینگ کاربرد دارد. اینتل ادعا می‌کند که این پردازنده «اولین CPU گیمینگ جهان با شتاب‌دهنده هوش مصنوعی» را ارائه می‌دهد.

نیم‌نگاه اینتل به پردازنده‌های Arrow Lake و Lunar Lake که در 2024 معرفی می‌شوند

پردازنده Arrow Lake و Lunar Lake اینتل

پردازنده‌‌های Arrow Lake مختص دسکتاپ نخواهد بود، بلکه در لپ‌تاپ‌ها نیز به‌کار خواهد رفت. در دسکتاپ، انتظار می‌رود این پردازنده‌ها از سوکت LGA 1851 استفاده کنند و احتمالاً با نام تجاری Core Ultra سری 2 به بازار عرضه شوند. همچنین آن‌ها شامل هسته‌های پرقدرت Lion Cove و ترکیبی از هسته‌های کم‌مصرف Skymont و Crestmont خواهند بود. شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی این پردازنده‌ها، پیشرفته‌ترین عملکرد را در پردازنده‌های اصلی دسکتاپ به ارمغان می‌آورند.

اینتل درباره سری Lunar Lake نیز گفت که با معماری کاملاً جدید کم‌مصرف و بهبودهای قابل‌توجه در IPC (ارتباط بین پردازشی) عرضه خواهد شد. این شرکت همچنین ادعا کرد که این تراشه‌ها سه برابر بیشتر از Meteor Lake عملکرد هوش مصنوعی را در هر دو قسمت پردازشگر گرافیکی (GPU) و واحد پردازش عصبی (NPU) ارائه می‌دهند.

براساس گزارش‌های قبلی، Lunar Lake با معماری هسته ترکیبی که شامل هسته‌های پرقدرت Lion Cove و هسته‌های کم‌مصرف Skymont عرضه خواهد شد. همچنین پردازشگر گرافیکی این سری دارای معماری گرافیکی Battlemage (Xe2-LPG) با 64 واحد اجرایی (EU) خواهد بود.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋