گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

اینتل از پردازنده های کم مصرف سری Core 1 برای لپ تاپ ها رونمایی کرد

اینتل از پردازنده‌های کم‌مصرف Core سری 1 برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد

این پردازنده‌ها به هسته‌های قدرتمند و کم‌مصرف مجهز شده‌اند و حداکثر از 96 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کنند.

اینتل در نمایشگاه CES 2024 در کنار پردازنده‌های قدرتمند سری HX، از پردازنده‌های کم‌مصرف Core سری 1 (Core Series 1) هم برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد. این پردازنده‌ها در سری U قرار می‌گیرند و توانی برابر 15 وات دارند.

درحال‌حاضر پردازنده‌های سری 1 با نام Core شناخته می‌شوند؛ درحقیقت این پردازنده‌ها نه بخشی از سری HX و نه سری Core Ultra هستند. این خانواده تنها شامل سه پردازنده می‌شود.

پردازنده‌های Core سری 1 اینتل

پایین‌ترین عضو این خانواده، اینتل Core 3 100U نام دارد که به 6 هسته شامل 2 هسته قدرتمند و 4 هسته کم‌مصرف مجهز شده است. این پردازنده همچنین از 8 رشته و 10 مگابایت حافظه کش بهره می‌برد. فرکانس پایه و بوست هسته قدرتمند این تراشه به‌ترتیب برابر 1.2 و 4.7 گیگاهرتز است. همچنین این پردازنده از حداکثر 96 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند.

پردازنده‌های Core سری 1

پردازنده بعدی، اینتل Core 5 120U نام دارد که به 10 هسته پردازشی شامل 2 هسته قدرتمند و 8 هسته کم‌مصرف مجهز شده است. فرکانس پایه و بوست هسته قدرتمند این تراشه به‌ترتیب برابر 1.4 و 5.0 گیگاهرتز است. همچنین این پردازنده از حداکثر 96 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند.

درنهایت با پردازنده اینتل Core 7 150U روبه‌رو هستیم که همچنان 10 هسته پردازشی شامل 2 هسته قدرتمند و 10 هسته کم‌مصرف دارد. فرکانس پایه هسته قدرتمند این پردازنده برابر 1.8 گیگاهرتز و فرکانس بوست آن برابر 5.4 گیگاهرتز است. این پردازنده از حداکثر 96 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند.

تمام این پردازنده‌ها از گرافیک مجتمع اینتل بهره می‌برند و توان طراحی حرارتی پایه 15 واتی و حداکثر توان 55 واتی دارند. همچنین این پردازنده‌ها از 4 پورت تاندربولت 4، وای‌فای 7 و بلوتوث 5.4 پشتیبانی می‌کنند.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋