برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

معاون علمی: 80 شرکت فناور دانش بنیان بیش از هزار میلیارد تومان درآمد دارند

معاونت علمی: 80 شرکت دانش‌بنیان فناور بیش از یک هزار میلیارد تومان درآمد دارند

اسدی‌فرد معتقد است که شرکت‌های دانش‌بنیان فناور درصورت رشد، می‌توانند به «ابرشرکت» یا همان یونیکورن تبدیل شوند.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست‌جمهوری اعلام کرد درحال‌حاضر 70 تا 80 شرکت دانش‌بنیان فناور وجود دارند که درآمدی بالای یک هزار میلیارد تومان دارند. اسدی‌فرد معتقد است این دست شرکت‌ها درصورت رشد، می‌توانند به «ابرشرکت» یا همان یونیکورن تبدیل شوند.

«رضا اسدی‌فرد» در نشست خبری معرفی نظام جدید ارزیابی و حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، اطلاعاتی درخصوص میزان درآمد این شرکت‌ها ارائه کرد.

بنابر اعلام او، اگر شرکت‌های دانش‌بنیان کنونی با معیارهای جدید دسته‌بندی شوند، 7 درصد آن‌ها در دسته «فناور» قرار می‌گیرند که حدود 600 مجموعه می‌شوند:

«این دسته طبق ارزیابی جدید، شرکت‌هایی هستند که فناوری سطح بالا دارند و به فروش بالا نیز رسیده‌اند. این شرکت‌ها درصورت رشد، می‌توانند به پرچم‌های علم و فناوری کشور تحت عنوان «ابرشرکت» تبدیل شوند. درحال‌حاضر نیز 70 تا 80 شرکت دانش‌بنیان فناور وجود دارد که درآمدی بالای یک هزار میلیارد تومان دارند.»

اسدی‌فرد به دسته دیگری که «نوآور» نامیده می‌شوند، اشاره کرد و گفت: «شرکت‌هایی وجود دارند که خروجی دانش‌بنیان ندارند، اما در فرایند تولید خود از فناوری‌ها و تجهیزاتی استفاده می‌کنند که سطح پیچیدگی بالایی دارد. این شرکت‌ها توانایی افزایش نوآوری و بهره‌وری را دارند و به‌عنوان شرکت نوآور دسته‌بندی می‌شوند. حدود 13 درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان کنونی که 1200 شرکت را شامل می‌شود، نوآور هستند.»

به گفته وی، حدود 7 هزار شرکت که 80 درصد دانش‌بنیان‌ها را تشکیل می‌دهند نیز در دسته شرکت‌های نوپا قرار می‌گیرند: «این شرکت‌ها زیر 5 میلیارد تومان فروش دارند و به حمایت‌هایی در جهت رشد و توسعه بازار نیاز دارند.»

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست‌جمهوری اعتقاد دارد با گذشت حدود 12 سال از شکل‌گیری زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان، این زیست‌بوم به حدی از بلوغ رسیده است که از آن انتظار تأثیرگذاری در اقتصاد و حل مسائل کشور می‌رود.

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋