نی نی های بامزه

نی نی های بامزه

برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران
توسط ۱ نفر دنبال می شود

آشنایی با میان وعده های سالم در دوران بارداری

آشنایی با میان وعده های سالم در بارداری

میان وعده های سالم در بارداری

هوس کردن خوراکی‌های خوشمزه و ویارانه همیشه یکی از مهم‌ترین بخش‌‌های بارداری به حساب می‌اومده. معمولا توی این دوران، خانم‌ها به شدت عاشق مزه‌های خاصی مثل شیرینی، ترشی و... می‌شن. به همین خاطر در بیشتر طول روز، دلشون می‌خواد مشغول خوردن خوراکی‌های مورد علاقه‌شون باشن. اگر شما هم بارداری رو تجربه کرده باشین یا حتی الان باردار باشین، احتمالا دچار این حس شدین.

یکی از مسائل مهمی که به عنوان یک خانم باردار باید بهش توجه کنین، تغذیه و رژیم غذایی هست. درسته که توی دوران بارداری بیشتر از هر زمانی هوس یک غذا یا خوراکی خاصی رو می‌کنین ولی باید حواستون باشه که غذای مصرفی شما، مستقیما روی جنین اثر می‌ذاره. به همین خاطر، خیلی مهمه که چیزی رو بخورین که به رشد و سلامت جنینتون کمک کنه. یکی از چیزهایی که می‌تونه به سلامت خودتون و جنین کمک کنه، استفاده از میان وعده های سالم در بارداری هست. اگر نمی‌دونید که در طول روز وقتی گرسنه هستین چی بخورین، این مقاله برای شماست. در ادامه قراره چند میان وعده سالم در بارداری رو بهتون معرفی کنیم.

چرا استفاده از میان وعده های سالم مهمه؟

بی‌شک میان وعده های سالم در بارداری می‌تونه مستقیما روی سلامتی جنین اثر بذاره. شاید بپرسین میان وعده چه ربطی به سلامت جنین داره؟ طبق تحقیقات علمی، هر خانم باردار به طور معمول به 340 کالری اضافه‌تر در سه ماهه‌ی دوم و 450 کالری در سه ماهه‌ی سوم بارداری در طول روز نیاز پیدا می‌کنه. این مقدار کالری مورد نیاز، به راحتی با یک یا دو میان وعده سالم در طول روز می‌تونه تامین بشه.

به علاوه، استفاده از میان وعده های سالم در بارداری می‌تونه مشکلاتی مثل حالت تهوع رو تا حد زیادی برطرف کنه. همچنین استفاده از این تغذیه‌های سالم، باعث می‌شه که رشد جسمانی و مغزی جنین وضعیت خوبی داشته باشه. در ادامه به معرفی چند میان وعده خوشمزه و مقوی خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشین.

اولین میان وعده سالم، تست آووکادو

یکی از بهترین میان وعده های سالم در بارداری که قصد معرفی‌ش رو داریم، تست آووکادو هست. آووکادو سرشار از مواد مغذی کلیدی در بارداریه که می‌تونه خیلی به رشد مغزی جنین و سلامت مادر کمک کنه. آووکادو یکی از غنی‌ترین منابع پتاسیم، فولات و فیبره. پتاسیم موجود توی آووکادو باعث می‌شه که مغز جنین روند رشدی خوبی داشته باشه. فیبر موجود هم باعث می‌شه که مادر باردار دچار مشکلات گوارشی مثل یبوست نشه. به‌ علاوه معده هم عملکرد بهتری توی فرآیند هضم غذا داشته باشه.

برای تهیه‌ی این میان وعده سالم کافیه که آووکادو رو توی یک بشقاب با پشت چنگال له و به مقدار دلخواه، نمک و فلفل بهش اضافه کنین. بعد از اینکه طعم دلخواه‌تون رو بدست آوردین، این ترکیب رو با پنیر روی نون تست بمالین. اینطوری میان وعده‌ی دلچسب شما آماده‌ست!

تست آووکادو

دومین میان وعده سالم، موز و کره‌ی بادام زمینی

یکی دیگه از میان وعده های سالم در بارداری که حتما باید امتحانش کنین، ترکیب موز و کره‌ی بادام زمینی هست. اگر دچار خستگی بارداری شدین، این میان وعده می‌تونه یه پیشنهاد عالی باشه! از اونجایی که موز سرشار از کربوهیدراته باعث می‌شه که انرژی مورد نیاز بدن مادر باردار تامین بشه. همچنین موز دارای ذخایر غنی ویتامین B6 هست که می‌تونه از تهوع بارداری جلوگیری کنه. استفاده از کره‌‌ی بادام زمینی در کنار موز، می‌تونه باعث بشه که شما علاوه بر یک میان وعده‌ی خوشمزه، ترکیبی سرشار از منیزیم هم داشته باشین.

برای تهیه‌ی این میان وعده‌ی سالم در بارداری، کافیه یک موز رو برش بزنین و یک چوب بستنی رو درونش فرو کنین. در ادامه موز رو به کره‌ی بادام زمینی آغشته کنین و یک ساعت توی یخچال بذارین. بعد از اون میان وعده‌ی خوشمزه‌ی شما آماده‌ست!

چیپس میوه، یک میان وعده‌ی خوشمزه برای مادران باردار

میوه‌ها یکی از مهم‌ترین موادی هستن که حتما باید در رژیم غذایی مادران باردار قرار بگیرن. از اونجایی که میوه‌ها منابع غنی انواع و اقسام ویتامین‌ها هستن، نخوردنشون می‌تونه ضرر جبران‌ناپذیری به مادر و جنین بزنه. در دوران بارداری گاهی مادرها میل به خوردن میوه‌ها ندارن و حتی ممکنه خوردن میوه حالشون رو بد کنه. استفاده از میوه‌های خشک شده می‌تونه یه جایگزین خیلی مناسب باشه.

چیپس میوه خشک

چهارمین میان وعده سالم در بارداری، کشک

به عنوان یک مادر باردار، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در برنامه تغذیه و رژیم غذایی‌تون بهش توجه کنین، مسئله‌ی کلسیم هست. کلسیم یکی از عناصر کلیدیه که کمبودش ممکنه باعث ضعف استخوان‌ها و مشکل در رویش دندون‌های کودک در آینده بشه. همچنین کمبود کلسیم می‌تونه رشد ذهنی و مغزی کودک رو دچار مشکل جدی کنه. استفاده از کشک به عنوان میان وعده، می‌تونه یه گزینه‌ی مناسب برای تامین کلسیم بدن باشه.

در آخر باید گفت، به عنوان یک مادر باردار، استفاده از میان وعده سالم در طول روز رو فراموش نکنین. داشتن تغذیه‌ی سالم در بارداری، یکی از موارد مهمی هست که روی سلامت جسمانی و روانی آینده‌ی جنین شما اثر می‌ذاره.

نی نی های بامزه
نی نی های بامزه برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋