نی نی های بامزه

نی نی های بامزه

برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران
توسط ۱ نفر دنبال می شود

اول هفته با فیلم و سریال! بخش دوم

اول هفته با فیلم و سریال! قسمت دوم

 

تماشای فیلم و سریال علاوه بر گذران اوقات فراغت نقش بسیار پر رنگی در زندگی دارد. فیلم‌های ترسناک، درام، طنز و . همه و همه به نحوی در زندگی ما تاثیر داشته و روبه‌رویی و رفع بحران‌ها، سختی‌ها و مشکلات را آسان‌تر می‌کنند. همچنین، دیدن فیلم‌های خوب سبب می‌شود تا سلامت روحی و فیزیکی بدن را تضمین کرده و رشد شخصی‌مان را بالا ببریم.

مزیت های فیلم دیدن با خانواده چیست؟

۱. با تماشای فیلم افسردگی را از خود دور کنید

تحقیقات نشان داده است که انجام فعالیت‌های موردعلاقه افراد در کاهش افسردگی و بهبود خلق و خوی آن‌ها نقش دارد. بنابراین، اگر فعالیت مورد پسند و مطلوب شما تماشای فیلم و سریال است، با دیدن فیلم‌های موردعلاقه‌تان به کاهش افسردگی در خودتان کمک کنید.

۲. استرس، با دیدن هر نوع فیلمی درمان می شود

کورتیزول و اپی نفرین از هورمون‌های موجود در بدن هستند و وظیفه آن‌ها مدیریت سطح استرس است. خنده یا حتی گریه به کاهش این دو هورمون در بدن کمک کرده و استرس افراد را کاهش می‌دهد. بنابراین، اگر به استرس مبتلا هستید، فیلم طنز یا حتی درام و غمگین ببینید.

۳. فیلم ها می توانند انگیزه دهنده و نیروبخش باشند

احتمالا تجربه کرده‌اید که بعد از مدتی از انجام یک فعالیت، بدن و ذهن خسته شده و نیاز به استراحت پیدا می‌کنید. انجام فعالیت موردعلاقه مانند فیلم دیدن سبب می‌شود تا مدتی استراحت کرده و سپس با انگیزه بیشتر به کار برگردید. در ضمن، اگر شخصیت فیلمی که در حال تماشایش هستید، فردی باانگیزه و جاه طلب باشد، حس تلاش و انگیزه بیشتری را در شما ایجاد خواهد کرد.

۴. با تماشای فیلم موضوعات اجتماعی جامعه را بهتر درک کنید

امروزه، فیلم‌ها موضوعات متفاوت و متنوعی را شامل می‌شوند و هر فیلم و سریالی می‌تواند بیانگر یک رویداد اجتماعی خاص باشد. دیدن فیلم به درک بهتر شرایط موجود کمک کرده و دید افراد جامعه را بازتر می‌کند. همچنین، دیدن فیلم‌هایی که قصه‌هایشان مشابه زندگی شماباشد، به حل مسائل و مشکلات زندگی‌تان کمک خواهد کرد.

۵. بهبود روابط با دیدن فیلم و سریال امکان پذیر است

تماشای فیلم به بهبود روابط دوستانه، فامیلی و عاشقانه کمک می‌کند. اگر احساس می‌کنید که روابط فامیلی یا دوستانه شما کمرنگ شده و دوست دارید مثل سابق رابطه مستحکمی با هم داشته باشید، او را به تماشای فیلم و سریال دعوت کنید. در این صورت، هم در هنگام تماشای فیلم و هم در زمان تحلیل آن با هم وقت می‌گذرانید.

۶. فیلم ها اجازه می دهند که انسان های بهتری باشیم

فیلم‌ها پر از شخصیت‌های خوب و بد هستند و همزادپنداری با شخصیت‌های مثبت داستان سبب می‌شود تا ما از نقل قول‌های خوب آن‌ها و فعالیت‌های انسان دوستانه‌شان تقلید کرده و انسان بهتری باشیم. بنابراین، رشد شخصی و ایجا تغییرات مثبت در رفتار و گفتار از جمله مزایای تماشای فیلم و سریال است.

امروز چی ببینیم؟

فیلم خانوادگی

پیشنهاد امروز ما به شما فیلم Wonder یا اعجوبه است. این فیلم از دسته فیلم‌های «حال خوب کن» یا همان Feel Good است که سال ۲۰۱۷ به نمایش درآمد. داستان فیلم درباره پسر کوچکی به نام آگوست "آگی" پولمن است که از نقص چهره مادر زادی رنج می‌برد و در تلاش برای تطابق خود با محیط اطراف، مخصوصاً هم سن و سالان خود است. مادر آگی (جولیا رابرتز) و پدرش (اون ویلسون) هم برایش سنگ تمام می‌گذارند و زندگی خود را وقف آگی کرده‌اند. فیلم از آن جایی شروع می‌شود که آگی تصمیم می‌گیرد به مدرسه عادی برود و دیگر نمی‌خواهد مادرش معلم سرخانه او باشد. داستان فیلم حول یک سال تحصیلی آگی و فراز و نشیب‌های آن در قالب چند نریشن از شخصیت‌های متفاوت می‌گذرد و ما را با رنج و شادی تمام شخصیت‌های اطراف آگی آشنا می‌کند. این روزها، جامعه به شدت به قلدری و زورگویی حساس است و در بسیاری از کلاس‌ها، شبکه‌های اجتماعی و مقالات راهکارهایی برای شناسایی و ریشه‌یابی آن مطرح و آموزش داده می‌شود. فیلم شگفتی هم گریزی به این مقوله می‌زند و راه‌هایی آسان و کارآمد را جلوی پای کاراکترهایش می‌گذارد. در شگفتی، آگی و دیگر دوستانش، آگاه از شرایطشان، وارد محیط‌های دوستانه می‌شوند. آگی هیچ جای فیلم نمی‌پرسد واقعاً چهره زشتی دارد یا نه. در عوض می‌پرسد که آیا قرار است همیشه صورتش برای بقیه مهم باشد؟

با فرزندت درمورد فیلم حرف بزن!

  • از او بپرسید که اگر او همچین نقصی داشت، آیا حاضر بود به مدرسه برود؟
  • آیا میتوانست با هم کلاسی هایش ارتباط برقرار کند و دوست بشود؟
  • رفتار شما به عنوان والد کودکی که نقص جسمانی مثل سندروم داون یا نقص عضو دارد چگونه خواهد بود؟ آیا او را به مدارس خاص میفرستادید یا که بین بچه های معمولی درس بخواند؟
  • شما به عنوان والد آیا جسارت این را داشتید که با فرزند خود به مکان‌های عمومی بروید؟
  • یا از فرزند خود بپرسید که اگر خواهر یا برادر شما همچین مشکلی داشت، رفتار آنها با او چگونه بود؟ آیا او را  از دیگران مخفی می‌کرد؟

کودک و والد

 

چنانچه این فیلم را دیده‌اید نظر خود را بنویسید.

 

 

نی نی های بامزه
نی نی های بامزه برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋