azinblog

azinblog

بررسی اخبار خودرو

عکس های سیتروئن آمی ارزانترین خودرو برقی جهان

آمی بامزه با طول 2400 میلی متر، عرض 1390 میلی متر، ارتفاع 1520 میلی متر و وزن تنها 485 کیلوگرم، تمام ویژگی های مهم را دارد تا به یکی از محبوب ترین خودروهای شهری آینده تبدیل شود.

 

در واقع خودرو سیتروئن آمی به دلیل ابعادش حتی از رقیب Smart EQ ForTwo خود کوچکتر است. ویژگی منحصر به فرد میکرو سیتروئن شکل غیر معمول و پویا آن است که شبیه یک مکعب است. با توجه به پنل‌های شیشه‌ای عریض خود، این خودرو می‌تواند به مقدار زیادی نور طبیعی که به داخل کابین نفوذ می‌کند و همچنین دید عالی نسبت به محیط اطراف خود ببالد.

 

آمی که یک خودروی تمام الکتریکی است، یک موتور الکتریکی (8 اسب بخار) را با یک بسته باتری لیتیوم یونی (5.5 کیلووات ساعت) ترکیب می کند. حداکثر سرعتی که خودرو می تواند به آن دست یابد 45 کیلومتر در ساعت است، در حالی که برد خودکار 70 کیلومتر است. در صورت اتمام، باتری می تواند تنها در 3 ساعت به طور کامل شارژ شود. اپلیکیشن موبایل سیتروئن من، مالک Ami می‌تواند وضعیت باتری، برد، زمان تا شارژ کامل را کنترل کند، هشدارهای مربوط به مشکلات احتمالی را دریافت کند و همچنین نزدیک‌ترین ایستگاه‌های شارژ را پیدا کند.

 

تقریبا یک سال پس از معرفی خودرو برقی کانسپت سیتروئن آمی با ظاهری آینده نگر، سیتروئن نسخه آماده تولید خود را معرفی کرد. شکل آمی نتیجه دیدگاه خودروساز در مورد نحوه ظاهر و رفتار خودروهای آینده در جاده است. به همین دلیل جای تعجب نیست که چرا میکرو دو نفره دارای طراحی مکعب مانند و خطوط پویا است.

منبع : آذین بلاگ

azinblog
azinblog بررسی اخبار خودرو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋