سیتروئن امی یا آمی (Ami)، کار خود را از سال 2020 آغاز کرد. این خودرو طی چهار سال، 65 هزار مشتری را جذب کرد.
به نظر میرسد خودروسازان فرانسوی طی سالیان اخیر به بازآفرینی مدلهای قدیمی خود علاقه شدیدی پیدا کردهاند. رنو مدلهای محبوب رنو 4 و رنو 5 را مجدداً به خط تولید خود اضافه کرد. در همین زمان، دیگر شرکت فرانسوی تصمیم گرفته است تا سیتروئن امی را با توجه به سیتروئن 2CV فیسلیفت کند.
سیتروئن امی یا آمی (Ami)، کار خود را از سال 2020 آغاز کرد. این خودرو طی چهار سال، 65 هزار مشتری را به خود جذب کرده است. افرادی که از رانندگی با خودرویی شبیه به اسباببازیهای لگو لذت میبرند، مشتری اصلی آمی هستند. اکنون سیتروئن این مکعب پلاستیکی دوستداشتنی را فیسلیفت کرده است تا برای چندسال آینده همچنان جذاب باقی بماند.
همانند اکثر فیسلیفتها، بیشتر تغییرات سهم قسمت جلو شده است. در این بخش چراغهای جلو بزرگتری را میبینیم که اکنون توجه بیشتری را به سمت خود جلب میکنند. در نمای جانبی خودرو نیز طرح مشابه سیتروئن 2CV معروف به این خودرو اضافه شده است تا یادگاری از گذشته معروف سیتروئن باشد.
سیتروئن در کنار مدل فیسلیفت آمی، مدل مفهومی آمی باگی ویژن را در نیز نمایشگاه خودرو پاریس 2024 رونمایی کرد. سیتروئن امی 2025 در کنار جلوپنجره جدید، سپرهای بزرگتری نیز در جلو و عقب دریافت کرده است. همچنین لوگو سیتروئن اکنون به یک نشان براق تبدیل شده است. سیتروئن میگوید که چراغهای جلو آمی اکنون ظاهری انسانی دارند. قابهایی با تریم مشکی برای این چراغها در نظر گرفته شدهاند که به پلک چشم انسان شباهت دارند.
روی گلگیر سمت راست سیتروئن امی 2025، خطوط هواکش تقلبی قرار گرفتهاند که یادآور سیتروئن 2CV معروف هستند. همین طرح روی گلگیر عقب سمت چپ نیز تکرار شده است. درنهایت روکشهای جدیدی برای رینگهای خودرو لحاظ شدهاند که از الگوی شطرنجی مربع با گوشههای گرد بهره میبرند.
با وجود تغییرات ظاهری، سیتروئن آمی هیچ تغییری را در بخش فنی تجربه نکرده است. این خودرو همچنان به موتور الکتریکی 8 اسببخاری و باتری کوچک 5.5 کیلووات ساعتی مجهز است. بنابراین این خودرو تنها برای رفتوآمدهای حماسی سه کیلومتری به نانوایی و سوپرمارکت عالی به نظر میرسد. سیتروئن امی فیسلیفت در نیمه اول 2025 به بازار عرضه خواهد شد و قیمت آن نیز در زمان عرضه مشخص میشود.
پاسخ ها