حسام محمدی

حسام محمدی

یک وبلاگ عمومی

بیمه آسانسور برای پرداخت هزینه خرابی


بیمه آسانسور در موارد خاص می تواند به ما کمک کند. در صورت وقوع حادثه آسانسور، ساکنان ساختمان باید خسارت جانی و اقتصادی را جبران کنند. در صورتی که ساختمان دارای بیمه آسانسور باشد، خسارت شرکت بیمه مسئولیت آسانسور توسط شرکت بیمه پرداخت می شود. در صورت عدم پرداخت هزینه خرید بیمه آسانسور، در صورت بروز حادثه و مجروح شدن فردی، ساکنین ساختمان باید خسارت وارده را بپردازند. لازم به یادآوری است که اتفاقی که افتاد معمولاً یک خسارت جانی بود، بنابراین برای جبران خسارت وارده مجبور شدیم هزینه زیادی بپردازیم.
بیمه آسانسور ساختمان ها و ساکنان را در برابر حوادث غیر منتظره محافظت می کند همچنین تعمیر آسانسور به موقع از حادثه جلوگیری می‌کند.
بیمه آسانسور شرایط دریافت خسارت از شرکت بیمه، در زمان نصب و راه اندازی اولیه، سیستم آسانسور باید مورد بازرسی و کنترل قرار گیرد تا گواهی استاندارد صادر شده از انجمن فرمانداران ایران دریافت شود. برای اخذ مجوز تکمیل پروژه ساختمانی از شهرداری، گواهی استاندارد بالابر الزامی است. ما در این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ خواهیم داد، لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بیمه آسانسور چیست؟
 

وقتی برای خرید خانه به مشاور املاک مراجعه می کنیم، یکی از آرزوهای ما برای ساختمانی که قصد داریم در آن زندگی کنیم، آسانسور است. اما علاوه بر اینکه امیدواریم آسانسور بتواند راحت تر بین طبقات حرکت کند، باید به این موضوع نیز توجه کنیم که آیا این آسانسور دارای گواهینامه و بیمه استاندارد است؟ توصیه می کنم برای آشنایی با قوانین آسانسور این مقاله را مطالعه کنید. احتمالاً ساعت‌ها به دلیل نقص در آسانسور گیر کرده‌اید و در نهایت به یک تجربه دلخراش تبدیل شده‌اید. باید توجه داشته باشید که مسئولیت این اتفاقات احتمالی بر عهده ناظر ساختمان آسانسور، مالک، شرکت خدمات و نگهداری آسانسور است.

با توجه به خطرات احتمالی یکی از وظایف مدیر ساختمان خرید بیمه آسانسور می باشد. در صورتی که مدیر آسانسور بیمه خریداری کرده باشد در صورت بروز مشکل در آسانسور شرایط بیمه آسانسور را دارد و می تواند برای جبران خسارت از بیمه کمک بگیرد.
 

مسئولیت خرید بیمه آسانسور
 

زمانی که در یک ساختمان یا آپارتمان زندگی می کنیم، برای اداره ساختمان به یک مدیر ساختمان یا هیئت مدیره (برای مجتمع ها) نیاز است.دانستن مسئولیت های یک مدیر ساختمان به صرفه است.مدیر ساختمان علاوه بر انجام یکسری وظایف عمومی بیمه آسانسور را نیز بر عهده دارد. برای راه‌اندازی آسانسورها، مدیران ساختمان باید با شرکت‌های دارای مجوز از وزارت صنعت و معدن قرارداد سرویس و نگهداری منعقد کنند. پس از امضای قرارداد، تکنسین ها برای بررسی آسانسور و انجام اقدامات لازم جهت ارتقای سلامت آسانسور به مکان های مربوطه مراجعه می کنند.
اگر ساختمان شما 2 آسانسور، یک مسافر و یک باربری دارد، باید برای هر آسانسور بر اساس مشخصات هر آسانسور بیمه خریداری کنید. مدیر ساختمان نیز مسئولیت این کار را بر عهده دارد.

بیمه اجباری ساختمان
 

یکی از مهم ترین بیمه هایی که یک مدیر ساختمان باید خریداری کند، بیمه آتش سوزی و بیمه آسانسور است. از نظر قانونی فقط خرید بیمه آتش سوزی اجباری بود، قانونی که در سال 1400 به تصویب مجلس رسید. در غیر این صورت خرید بیمه های دیگر ضروری نیست، خرید این بیمه ها برای آینده است. مبلغی که برای بیمه پرداخت می کنید هزینه بسیار کمی برای رویدادهای احتمالی آینده است.بیمه آسانسور
هزینه بیمه آسانسور آپارتمان، برای آپارتمان مسکونی نوساز چهار طبقه با درب داخلی، هزینه بیمه آسانسور برای 4 نفر حدود 40000 تومان الی 140000 تومان می باشد.
 

چه سازه ای برای بیمه آسانسور مناسب است
 

با توجه به اینکه آسانسور اغلب در ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی برای راحتی بیشتر استفاده می شود در ابتدای مقاله اشاره کردیم. به همین دلیل هر ساختمانی برای کنترل حوادث و آسیب ها نیاز به بیمه آسانسور دارد. به متولیان مدیریت پاساژ توصیه می شود بیمه آسانسور و بیمه پاساژ را خریداری کنند.

حفاظت از جان و مالی در بیمه آسانسور
 

تعهدات بیمه مسئولیت آسانسور:

پوشش مرگ
بیمه از کار افتادگی
حمایت از هزینه های پزشکی
بیمه خسارت اقتصادی آسانسورهای باربری
میزان تعهد در هر بیمه نامه با توجه به شرایط و مشخصات بالابر و یا بر حسب نیاز بیمه گر تعیین می شود.
نحوه محاسبه حق بیمه آسانسور
هزینه غرامت و از کارافتادگی اعضا با توجه به نسبت مهریه محاسبه شد که در سال 1401 برای ماه های حرام 800 میلیون تومان و برای ماه های غیر حرام 600 میلیون تومان بود.شرکت های بیمه بسته به انتخاب شرکت بیمه هزینه های درمانی را بین 5 تا 40 میلیون تومان در نظر می گیرند.

هزینه بیمه آسانسور بر اساس عوامل مختلفی محاسبه می شود:

نوع استفاده از آسانسور
ظرفیت آسانسور
میزان تعهد به درخواست بیمه گذار
لایه های اتصال
سن آسانسور

دلایل افزایش حق بیمه آسانسور

در صورتی که کابین آسانسور بیمه شده فاقد در باشد، 5% اضافی از قیمت بیمه آسانسور دریافت می شود.
در صورت خرید بیمه آسانسور ساختمان های تجاری و اداری نرخ حق بیمه 10 درصد افزایش می یابد.
در صورت استفاده از این بیمه برای ساختمان های بالای 10 طبقه، حق بیمه 10 درصد افزایش می یابد.
اگر مسئولیت نصاب و سرویس‌دهنده نیز پوشش داده می‌شود، هنگام پرداخت حق بیمه باید 20% اضافی بپردازید.

شرکت بیمه آسانسور
 

انواع شرکت های بیمه مسئولیت آسانسور

بیمه آسانسور ایران
بیمه آسانسور دانشکده
بیمه آسانسور راز
بیمه سماد
بیمه آسانسور سامان
 

بیمه آسانسور دانا
سیاست کوسا
بیمه آسانسور عمان
بیمه نامه آسانسور کارآفرین

شرایط بیمه آسانسور
 

برای خرید بیمه قوانین خاصی برای نصب و ایمن سازی آسانسور در کانکس ها، مراکز تجاری و جاهای دیگر وجود دارد. برای اخذ بیمه آسانسور باید تمامی نکات ایمنی رعایت شود و سپس نسبت به اخذ بیمه نامه اقدام شود.بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، بیمه آسانسورهای بدون استاندارد غیرقانونی است. این بیمه نامه تنها برای ساختمان هایی قابل استفاده است که از استانداردهای آسانسور بهره مند هستند.
پرداخت بیمه آتش سوزی آسانسور
بیمه مسئولیت آسانسور فقط خسارت اقتصادی و جانی را پرداخت می کند برای جبران خسارت آتش سوزی باید بیمه آتش سوزی را جداگانه خریداری کنید. با بیمه آتش سوزی کلیه تاسیسات ساختمان در برابر آتش سوزی، صاعقه و انفجار بیمه خواهند شد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت از بیمه آسانسور
 

در صورت بروز حادثه در حین استفاده از آسانسور، باید حداکثر ظرف مدت 5 روز کاری کتباً به شرکت بیمه اطلاع داده شود. مدارک زیر جهت مطالبه خسارت ناشی از بیمه حوادث آسانسور منجر به جراحت و هزینه های بستری در بیمارستان الزامی است.

صورت حساب بیمارستان
صورت حساب پرداخت شده
دستورالعمل های جراحی
خلاصه موارد بیمارستانی
عکس شناسنامه و کارت ملی مصدوم
بیمه مسئولیت آسانسور سندی است که برای دریافت خسارت در صورت فوت فرد مورد نیاز است و چنانچه فرد هنگام استفاده از آسانسور دچار حادثه شود، بیمه آسان خسارت وی را جبران می کند.مدارک های پرونده شامل زیر است:

کپی اصل گواهی فوت
کپی اصل شناسنامه نامعتبر
تصویر مشابه گزارش اصلی پلیس
کپی اصل گزارش پزشکی قانونی
کپی اصل گواهی وراثت
رای دادگاه
 

شرایطی که بیمه مسئولیت خسارت پرداخت نمی کند
 

در صورت بیمه شدن آسانسور، چنانچه حادثه ای رخ دهد که موجب خسارت به سرنشینان آسانسور شود، شرکت بیمه موظف به جبران خسارت می باشد.

1- خسارت عمدی ناشی از بیمه شده.

2- خسارات ناشی از انفجارهای هسته ای و تشعشعات رادیواکتیو.

3- خسارات ناشی از جنگ ها، انقلاب ها، شورش ها، اعتصاب ها و حوادثی از این قبیل.

4- خسارات ناشی از تخلف از قوانین و مقررات دولتی.

5- خسارات ناشی از بلایای طبیعی از قبیل سیل، زلزله، صاعقه و سایر مشکلات مشابه که مسئولیت آن بر عهده بیمه گذار نیست.

 

خلاصه: مدیر ساختمان ملزم به خرید بیمه آسانسور است و خسارت ناشی از آسانسور توسط شرکت بیمه پرداخت می شود. بیمه مسئولیت آسانسور با بیمه آتش سوزی متفاوت است.تصادف به ما یاد نمی دهد که همیشه باید چشم اندازی از آینده داشته باشیم.
.

حسام محمدی
حسام محمدی یک وبلاگ عمومی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋