topik

topik

سرویس و نگهداری

 

سرویس و نگهداری آسانسور یک فرآیند مهم است، فرقی نمی کند که در یک آسمان خراش اداری، یک شرکت یا یک آپارتمان باشد. حفظ عمر آسانسور و حفظ امنیت مسافران بسیار مهم است. عملکرد صحیح آسانسور یکی از وظایف شما به عنوان مدیر یا مالک ساختمان است. حتما با یک مرکز تخصصی تعمیر و نگهداری آسانسور توافق کنید تا افراد حرفه ای این کار را برای سرویس دوره ای و بازدید آسانسور برای شما انجام دهند. توجه!! قبل از بستن قرارداد خدمات آسانسور حتما به این نکات ذکر شده در این مقاله توجه کنید.
اکثر آمار ساختمان هایی که دارای انواع آسانسور هستند (آسانسور کششی، آسانسور هیدرولیک و ...) نشان می دهد که سرویس و تعمیر آسانسور در اولویت ساختمان نیست. 80 درصد علت خرابی ها و هزینه های بالا عدم مراقبت صحیح از این تجهیزات است. سرویس آسانسور در تهران و سراسر ایران توسط مجموعه تخصصی تعمیر آسانسور انجام می شود.

 


سرویس آسانسور چیست


به آن بازنگری اجزای آسانسور (قطعات، سنسورها و ...) و عملکرد، سرویس و نگهداری آسانسور گفته می شود.پس از نصب سیستم بالابر، تعمیر و نگهداری دوره ای آن ضروری است و ایمنی و عملکرد بهتر دستگاه را در حین کار حفظ می کند. به خاطر داشته باشید که خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور به اندازه نصب آسانسور مهم است و باید به اندازه نصب آسانسور زمان صرف کنید.
 اگر ماهانه توسط تکنسین بررسی شود، می توان احتمال خطرات را به حداقل رساند و به صرفه تر خواهد بود. در صورت معیوب شدن قطعه و تعویض به موقع و سریع آن، سایر قطعات آسیبی نمی بینند، بنابراین سیستم آسانسور دچار آسیب کلی نمی شود. به عنوان مثال اگر کابل ها یا سیم بکسل ها مشکل داشته باشد و به موقع تعمیر نشود باعث آسیب به صفحه کشش آسانسور می شود. در نهایت احتمال قطع شدن کابل یدک کش که باعث سقوط آسانسور می شود که خسارات اقتصادی و جانی قابل توجه و جبران ناپذیری را به همراه دارد.
تعدادی از افراد فکر می کنند هزینه ای که برای سرویس و نگهداری آسانسور می پردازند مبلغی غیرضروری و اضافی است فقط اگر آسانسور خراب شد باید هزینه تعمیر آن را پرداخت کنند. همانطور که قبلاً گفتیم، سرویس و بررسی ماهانه آسانسور بسیار مقرون به صرفه تر از تعمیر آسانسور است.قانون خدمات و نگهداری آسانسور
به همین دلیل باعث شد قانونی برای اجباری شدن سرویس و نگهداری آسانسور وضع شود! با این حال، افراد زیادی در سراسر کشور وجود دارند که با وجود این قانون از این خدمات استفاده نمی کنند. این سرویس باید بصورت قانونی و فنی ماهانه توسط تکنسین سرویس آسانسور واجد شرایط انجام شود. برای این منظور بهتر است با یک شرکت معتبر در زمینه سرویس و نگهداری آسانسور و بیمه آسانسور تعمیر و نگهداری آسانسور قرارداد ببندید.

نکات مهم سرویس دوره ای آسانسور


تغییرات ناگهانی ولتاژ برق: گاهی ولتاژ برق کاملاً ناگهانی قطع و وصل می شود و این نقطه در کار آسانسور مشکل ایجاد می کند.
اضافه بار آسانسور: آسانسورها مقدار معینی از وزن یا افراد را جابجا می کنند. هنگامی که آسانسور برای حرکت بیش از حد توصیه شده استفاده می شود، عملکرد آن تحت تأثیر قرار می گیرد. عواملی مانند تعداد زیاد سرنشین، فشار درب، قطعات فرسوده، کیفیت پایین قطعات به کار رفته در آن و حمل و نقل آسانسور منجر به چنین آسیب هایی می شود.
خرابی سیستم اتصال: به دلیل استفاده مکرر از سیستم بالابر ممکن است اتصالات یا قطعات مکانیکی از کار بیفتد.خرابی سیستم روشنایی: لامپ ها و سیستم روشنایی ممکن است با گذشت زمان از کار بیفتند و نیاز به تعویض داشته باشند.
مسائل مربوط به سیستم های الکتریکی و مکانیکی: ساختمان هایی که تعداد واحدهای زیادی دارند، طبیعتاً باعث استفاده زیاد از آسانسور می شوند و اغلب دچار خرابی های سیستم الکتریکی و مکانیکی می شوند.

مشاوره در مورد نگهداری آسانسور


آسانسور انواع مختلفی دارد، آسانسور کششی مخصوص حمل و نقل افراد می باشد. تجهیزات را با این نوع بالابر جابجا نکنید، این کار به سیستم آسیب می رساند

 تهویه آسانسور به دلیل باز و بسته شدن مداوم درها همیشه در حال انجام است. فقط در مواقع لزوم از فن استفاده کنید، زیرا روشن کردن مداوم فن و چراغ آسانسور باعث فرسودگی و مصرف برق بیشتری می شود. برخی از آسانسورها دارای سنسور هستند، پس از خروج افراد از آسانسور، سیستم در حالت آماده به کار است.

 یادداشت مهم! دکمه کف، بستن فوری درب یا دکمه احضار را به طور مداوم فشار ندهید، زیرا یک بار فشار دادن این دکمه ها پیامی را به کنترل پنل ارسال می کند، هیچ تاثیری ندارد. اما فقط باعث کاهش عمر کلیدها می شود.

با استفاده از آسانسور بیش از ظرفیت به اطلاعات نصب شده در داخل کابین توجه کنید.
و از هل دادن آسانسور خودداری کنید.

برنامه ریزی سرویس و نگهداری آسانسور

همه ساختمان ها باید از یک برنامه معمول برای کاهش خرابی ها و نگهداری مناسب آسانسور پیروی کنند.با عقد قرارداد با یک مرکز خدمات آسانسور مطمئن می توانیم این مشکل را کنترل کنیم. همچنین می توانید با تهیه چک لیست سرویس و نگهداری آسانسور برای این کار برنامه ریزی کنید.
یکی از عواملی که باید در نظر گرفته شود، قدمت سیستم آسانسور و حجم کاربری ساختمان است، هر دو فاکتوری که در برنامه ریزی نگهداری باید در نظر گرفته شود. سیستم‌های قدیمی‌تر ممکن است به خدمات جامع‌تری نیاز داشته باشند که بیشتر طول می‌کشد. قطعات الکترونیکی و مکانیکی عمر مفید بالایی دارند و باید با توجه به کیفیت استفاده شده و میزان تاثیرگذاری این قطعات کنترل شوند. حجم استفاده در استهلاک قطعات مصرفی تاثیر دارد.

هزینه سرویس و نگهداری

قیمت سرویس آسانسور به عوامل مختلفی بستگی دارد، داشتن قرارداد با شرکت های معتبر خدمات آسانسور.
بر اساس قیمت حق سرویس و نگهداری سالانه وضعیت مجموعه نیز محاسبه می شود.

نتیجه: با برنامه ریزی مناسب برای سرویس و نگهداری، عمر قطعات مورد استفاده در سیستم آسانسور افزایش می یابد. از خرابی های مکرر و هزینه های گزاف جلوگیری می شود و طبق قانون عمل می کنیم، از کمک گرفتن از کارشناسان و مراکز مورد اعتماد در این امر دست برندارید.هیچ یک

topik
topik

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋