آیدا دلبند

آیدا دلبند

مادر، همسر، دانشجوی سال آخر مامایی
 ۱ نفر را دنبال می کند

عوارض مصرف الکل در دوران بارداری بر جنین چیست؟

مصرف مشروبات الکلی در بارداری چه اثراتی برای جنین داره؟

مصرف مشروبات الکلی در بارداری

در این بخش به بررسی اثرات مصرف مشروبات الکلی در بارداری می‌پردازیم. به احتمال زیاد بسیاری از خانوم‌های باردار به ضرر‌هایی که مصرف مشروبات الکلی برای جنینشون داره، فکر کردن. الکل نوعی ماده مخدره که توانایی تخریب و از بین بردن سلول‌های مغز رو داره. در صورتی که مشروبات الکلی در مقدار‌های زیاد به صورت مداوم مصرف شن، ممکنه که خطر مبتلا شدن به بیماری‌های کبدی، بیماری‌های قلبی رو در فرد زیاد کنن. از دیگر عوارض مصرف مشروبات الکلی می‌توان به اختلالات عصبی اشاره کرد. تمام مواردی که گفته شد، عوارض مصرف مشروبات الکلی بر روی یک فرد بالغ بودن.

حالا فکر کنید با مصرف نوشیدنی‌های الکلی توسط خانوم‌های باردار ممکنه که چه آسیب‌های جبران ناپذیری برای جنین اون‌ها پیش بیاد. مصرف این نوع نوشیدنی‌ها چه در مقدار زیاد و چه در مقدار کم ضرر‌های بسیاری برای مادر و جنین داره. به خانوم‌های بارداری که قصد مصرف نوشیدنی‌های الکلی رو دارن، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشن تا با ضررهای این کار به صورت کامل آشنا شن.
 

مصرف مشروبات الکلی

بررسی اثرات مصرف مشروبات الکلی بر روی جنین

در این بخش به بررسی اثرات مشروبات الکلی بر روی جنین می‌پردازیم. مصرف مشروبات الکلی در بارداری نه تنها برای جنین، بلکه برای مادر هم ضررهای جبران‌ناپذیری داره.

ایجاد مشکل در رشد جنین

از اثرات مصرف مشروبات الکلی در بارداری بر روی جنین می‌توان به بروز مشکل در رشد جنین اشاره کرد. زمانی که مادر جنین در دوره بارداری خود اقدام به مصرف مشروبات الکلی کنه، ممکنه که با رشد ناقص جنین خود روبرو شه. این ماده مخدر از رشد کامل جنین جلوگیری می‌کنه و در نهایت جنین با مشکلات تغذیه‌ای به دنیا خواهد آمد.

افزایش خطر سقط از اثرات مصرف مشروبات الکلی در بارداری

یکی دیگه از اثرات مصرف مشروبات الکلی در بارداری بر روی جنین، افزایش خطر سقط او هست. خانو‌های بارداری که در دوره حاملگی خود مشروبات الکلی می‌نوشن ممکنه که کودک خود رو از دست بدن. الکل تاثیر بسیاری بر روی سقط جنین داره.
 

زایمان زودتر از زمان تعیین شده

از مهم‌ترین اثرات مصرف مشروبات الکلی در بارداری بر روی جنین می‌توان به زایمان زودرس اشاره کرد. خانوم‌هایی که قصد بچه‌دار شدن رو دارن، باید چند ماه قبل از اقدام به بارداری از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنن. زیرا این نوع نوشیدنی‌ها تاثیرات مخربی بر روی جنین و مادر دارن. مصرف نوشیدنی‌های الکلی در دوره حاملگی هم به هیچ عنوان توصیه نمی‌شه. خانوم‌های باردار برای حفظ سلامت و جان فرزند خود باید این نوع نوشیدنی‌ها رو از لیست غذایی خود به طور کامل حذف کنن.

کمبود اکسیژن از اثرات مصرف مشروبات الکلی در بارداری

از دیگر اثرات مصرف مشروبات الکلی در بارداری بر روی جنین می‌توان به کمبود اکسیژن اشاره کرد. کمبود اکسیژن در جنین باعث رشد ناقص او خواهد شد. سلول‌های جنین در صورتی که با کمبود اکسیژن مواجه شن، به صورت کامل رشد نمی‌کنن و در نهایت فرزند با مشکلات جسمی به دنیا خواهد آمد.

اختلالات رفتاری از عوارض مصرف مشروبات الکلی در بارداری

اختلالات رفتاری از دیگر اثرات مصرف مشروبات الکلی در بارداری بر روی جنین محسوب می‌شه. در صورتی که مادر جنین در دوره بارداری خود اقدام به مصرف مشروبات الکلی کنه، کودکی که به دنیا میاره، در رفتار‌های او اختلالات بسیاری رو مشاهده خواهد کرد. اختلالات رفتاری باعث بروز مشکلات اجتماعی و تحصیلی در کودک می‌شه.

ضررهای  نوشیدنی‌های الکلی بر روی جنین

بررسی راهکارهای ترک الکل در دوره حاملگی

بعد از بررسی اثرات مصرف مشروبات الکلی در بارداری بر روی جنین، به معرفی راهکارهایی جهت ترک الکل در دوره بارداری می‌پردازیم. با بکارگیری این روش‌ها و ترک الکل می‌توانید سلامت جنین خود رو تضمین کنید. ترک الکل در دوره بارداری راهکارهای بسیاری داره که در این بخش به معرفی تعدادی از آنها می‌پردازیم.

مشاوره با پزشک: یکی از بهترین راهکارها برای ترک الکل در دوره بارداری مشاوره با پزشکه. با پزشک متخصص خود و یا پزشکان زنان و زایمان می‌تونید در مورد میزان الکلی که مصرف می‌کنید، صحبت کنید. پزشکان روش‌های متعددی رو برای ترک الکل پیش روی شما عزیزان می‌زارن که با استفاده از اون‌ها می‌تونید الکل رو به راحتی کنار بگذارید.

جایگزین الکل با غذاهای سالم: برای ترک الکل در دوره بارداری می‌تونید این نوع نوشیدنی رو با غذاهای سالم و مفید جایگزین کنید. از موادغذایی سالم و مفیدی که به جای الکل می‌تونید در لیست غذایی خود قرار بدید، می‌توان به آب‌میوه طبیعی، چای سبز، آب نبات، سبزیجات و لبنیات اشاره کرد.

آیدا دلبند
آیدا دلبند مادر، همسر، دانشجوی سال آخر مامایی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋