atefe1375khedri67kiarsi

atefe1375khedri67kiarsi

نرم‌افزار رایگان اسلایسینگ پرینتر سه بعدی

نرم‌افزار اسلایس Cura:
آموزش پرینت سه بعدی

این نرم‌افزار توسط کمپانی قدرتمند Ultimaker که خود برند محبوبی در دنیای چاپگرهای سه بعدی FDM میباشد، توسعه و پشتیبانی میشود. به علت استراتژی متن باز بودن این کمپانی، نرم‌افزار ابداعی آن‌ها نیز رایگان میباشد. کمپانی «آلتی میکر» مدتهاست که با استفاده از این نرم‌افزار، تکنیک و قدرت فناوری خود را به رخ رقبا کشیده است.

نرم‌افزار کیورا (Cura)، فرمتهای STL – ۳MF – OBJ و برخی فرمتهای دیگر را پشتیبانی میکند. افراد حرفه‌ای با این نرم‌افزار قادر هستند برخی مشکلات مدل سه بعدی را نیز اصلاح کنند. این نرم‌افزار فرآیند چاپ، زمان پرینت و نوع متریال را قابل تنظیم نموده است.

چه چیز آن عالیست: هم برای افراد مبتدی و هم حرفه‌ای ها، نرم افزاری کاملاً راضی کننده است. در حالت پیش‌فرض،‌ به راحتی مهمترین تنظیمات قابل بررسی بوده (برای افراد حرفه ای، ۲۰۰ فاکتور قابل تنظیم وجود دارد). رابط کاربری خوبی داشته و میتوانید تنظیمات پرینتر سه بعدی دو نازل را با آن هندل کنید. در صورتی که کامپیوتر نسبتاً قدرتمندی داشته باشید،‌ میتوانید فایلهای حجیم فرمت STL را نیز با Cura مدیریت کنید.

چه چیزی در آن چندان جالب نیست: برخی خوره های پرینت سه بعدی اعتقاد دارند با این نرم‌افزار عملکرد خوب را میگیرید و نه عالیترین نتیجه. همچنین برخی ویژگیها مثل ساپورت گذاری در مقایسه با رقبا ضعیفتر است. در برخی مدلها ممکن است زمان تخمینی پرینت حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد با نتیجه واقعی تفاوت داشته باشد.

برای چه کسانی مناسب است: افراد تازه کار و تا حدودی حرفه ای.

پلتفرم رایگان – آماده برای ویندوز و مک

وبسایت سازنده نرم‌افزار Cura

نرم‌افزار اسلایس MatterControl:

یادگیری پرینت سه بعدی

این نرم‌افزار همانند همتایش repetier مثل یک هاست پرینتر سه بعدی روی کامپیوتر شما عمل میکند: بدین معنی که قادرید کل فرآیند پرینت را مدیریت کنید. با این حال امکان خروجی گرفتن فرمت جی کد را روی SD Card خواهید داشت. رابط کاربری آن ساختار قابل قبولی دارد. در این نرم‌افزار امکان واردسازی چند فرآیند پرینت پشت سرهم و تعریف queue (یعنی کدام فایل زودتر از دیگری چاپ شود) را با موس دارید: منتها باید به پرینتر وصل باشید.

نرم‌افزار MatterControl از ساختار موتور پردازشی سه نرم‌افزار قدرتمند MatterSlice,Curae,  Slic3r بهره برده است: بنابراین برای آزمایش و مقایسه بسیار ایده‌آل است. در حالت پایه، کاربر قادر است تا layer height – ضخامت لایه داخلی – متریال ساپورت – raft و غیره را تنظیم کنید. این تنظیمات قابل ذخیره سازی نیز هست تا از تکرار مراحل جلوگیری شود. برای افراد حرفه‌ای امکانات جالبی مثل auto mesh repair و مدیریت اکسترودرهای چندگانه فراهم شده است. در نرم‌افزار MatterControl امکان پیش نمایش کل فرآیند چاپ به دقت بالا و لایه به لایه فراهم میباشد.

چه چیز آن عالیست: نرم‌افزار اسلایسینگ کار راه انداز برای آماده سازی و رفع خطاهای معمول. برای افراد خبره نیز به عنوان تست فرآیندهای چاپ کاربرد دارد.

چه چیزی در آن چندان جالب نیست: در برخی مدلهای ارزان‌ قیمت پرینتر سه بعدی، ممکن است نتیجه متفاوتی با آنچه در نرم‌افزار مشاهده شده، مواجه شوید.

برای چه کسانی مناسب است: از افراد مبتدی تا حرفه‌ای که زیاد با پرینت سه بعدی سروکار دارند.

پلتفرم رایگان – آماده برای ویندوز و مک و لینوکس

وبسایت سازنده نرم‌افزار MatterControl

نرم‌افزار پرینت سه بعدی OctoPrint:
پرینت سه بعدی

این نرم‌افزار تنها به slice خلاصه نمیشود، در‌واقع یک ماشین هوشمند و هاست پرینتر سه بعدی است. امکانات آن واقعاً غیر قابل باور و شگفت انگیز است! با OctoPrint به راحتی امکان مدیریت و مانیتور و هندل پرینترهای سه بعدی روی مرورگر اینترنت شما فراهم خواهد شد. این نرم‌افزار روی مدار  Raspberry Pi نیز نصب میشود، طوری که امکاناتی مثل استفاده از وب کم و دیگر پلاگینهای اضافه فراهم میشود.

بدین طریق فرآیند چاپ (۳D printing job) از هر مکان با مرورگر روی دستگاههای متصل راه اندازی می‌شود و نیازی به SD Card ندارید. ویژگیهای بسیار جذاب دیگری هم هست که در اینجا معرفی نمیکنیم و خودتان در سایت سازنده ببینید. این نرم‌افزار از موتور Cura بهره میبرد: بنابراین حتی نیاز ندارید فایل را روی کامپیوتر جداگانه اسلایس کنید، تنها کافیست مدل STL را در این نرم‌افزار لود کرده و کل کارها انجام میشود.

چه چیز آن عالیست: نرم افزاری تمام‌عیار و کاربردی آنهم با پلتفرمی رایگان که بر تعداد استفاده کنندگان آن روز به روز افزوده میشود.

چه چیزی در آن چندان جالب نیست: حیف است که عیبی بر آن بگذاریم!

برای چه کسانی مناسب است: افراد متوسط تا حرفه‌ای.

پلتفرم رایگان – آماده نصب روی ویندوز – مک – لینوکس و مدار Raspberry Pi !

وبسایت سازنده نرم‌افزار OctoPrint

نرم‌افزار Repetier:
چاپ سه بعدی

اگر این آمادگی را در خود میبینید که از مرحله پایه slicing پرینت سه بعدی فارغ شده و قدم در سطح پیشرفته‌تری بگذارید ولی همچنان یک پلتفرم رایگان را دنبال نمایید، نرم‌افزار رپیتیر یکی از بهترین انتخابهای شماست. نرم‌افزار Repetier یکی از پیشکسوتان این حوزه است و اولویت اول جامعه بزرگ سازندگان RepRap میباشد.

نکته مهم درباره این نرم‌افزار میانبر بودن آن از سطح متوسط به پیشرفته است. ریپیتیر همچون نرم‌افزار OctoPrint اپلیکیشنی اصطلاحاً All-in-One محسوب شده و هاست پرینتر سه بعدی شما خواهد بود. با این نرم‌افزار، امکان مدیریت اکسترودر چندگانه تا ۱۶ عدد فراهم است! پشتیبانی از Slice چندگانه با پلاگین و همچنین سازگاری قابل قبولی با اکثر پرینترهای سه بعدی FDM را نیز داراست.

علاوه بر این، نرم‌افزار Repetier Host امکان ارتباط از راه دور را به سرور رپیتیر (همانند OctoPrint) میدهد: یعنی اگر این اپلیکیشن را روی مدار Raspberry Pi نصب کنید قادر خواهید بود تا در هر زمان و مکانی پرینتر سه بعدی خود را بوسیله یک مرورگر اینترنتی (تبلت،‌موبایل و کامپیوتر) مدیریت کنید.

چه چیز آن عالیست: یکی از محبوب‌ترین اسلایسرهای سازندگان RepRap و از بهترین نرم افزارهای پرینتر سه بعدی.

چه چیزی چندان در آن جالب نیست: برخی ادعا کرده‌اند در مدلهای سه بعدی خاص، کیفیت پرینت در مقایسه با نرم افزارهای جدیدتر مثل Cura، پایینتر است.

برای چه کسانی مناسب است: افراد متوسط که از پیشرفت کردن ترسی ندارند.

پلتفرم رایگان – آماده نصب روی ویندوز – مک – لینوکس و مدار Raspberry Pi !

وبسایت سازنده نرم‌افزار Repetier

نرم‌افزار Slic3r:
نرم افزار چاپگر سه بعدی

این یکی هم از انواع متن باز اسلایسر پرینتر سه بعدی است. شهرت آن در اضافه کردن ویژگیهای انحصاری مربوط به حاشیه یا bleeding edge میباشد که در هیچ نرم‌افزار دیگری قابل تنظیم نیست. این نرم‌افزار قابلیت multipleView را نیز داراست، پس پیش نمایش بهتری از مدل سه بعدی برای کاربران فراهم میشود.

یک ویژگی جذاب دیگر نرم‌افزار Slice3r فرم تراکم داخلی لانه زنبوری با سه وجه خاص است: اولین الگوی مدل infill با توجه به لایه ها قابلیت تنوع پذیری دارد و از تکرار متناوب یک طرح جلوگیری شده است، بنابراین در کیفیت نهایی پرینت سه بعدی و مقاومت لایه داخلی تأثیر مثبتی خواهد داشت.

در بخشهای قبل درباره نرم‌افزار قدرتمند OctoPrint صحبت کردیم، نرم‌افزار Slic3r سازگاری خوبی با OctoPrint دارد: وقتی یک مدل با Slic3r اسلایس شود با چند کلیک ساده امکان انتقال به OctoPrint box فراهم میشود.

طی سالها، کاربران تجربه زیادی با تنظیمات، متریالها و اخبار پرینتر سه بعدی داشته اند، تمامی این دانشها در نرم‌افزار Slice3r لحاظ گردیده است: اکسترودر چندتایی، میکرو لایه گذاری، bridge هوشمند، Brim (حاشیه – لبه)، command line slicing ، امکان تعریف layer heights متنوع، ترتیب پرینت یا sequential printing: one object at a time ، honeycomb infill ، mesh cutting ، object splitting into parts و غیره.

چه چیز آن عالیست:‌ باید بر اسلایسینگ در لحظه یا real-time 3D slicing آفرین گفت: اگر سیستم ضعیفی نیز دارید، با Slic3r به ندرت با مشکل مواجه خواهید شد. اگر یک تنظیم را تغییر دهید،‌ این نرم‌افزار تنها محدوده مورد نظر را تحت تأثیر قرار میدهد. این نرم‌افزار تمامی ویژگیهای زیر را به صورت Real time ارائه میکند:

slicing, 3D preview, toolpath preview in 2D and 3D, 3D honeycomb infills

همچنین این نرم‌افزار قابلیت تنظیم سفارشی بستر چاپ را داشته و هماهنگی بسیار خوبی با نرم‌افزار قدرتمند OctoPrint نیز دارد.

atefe1375khedri67kiarsi
atefe1375khedri67kiarsi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋