سرویس Constant Contact
قیمت: ۶۰ روز اول رایگان و بعد از آن از ۲۰ دلار در ماه به بالا
Constant contact یکی از محبوب ترین سرویس های ایمیل مارکتینگ در صنعت های مختلف است. بیشتر از ۱۰۰ نوع قالب در این سرویس برای کاربران آماده شده که حتی قابلیت شخصی سازی هم دارند و هر بیزینسی بسته به نیازش می تواند آن را تغییر دهد. انواع ایمیل های مختلف را از ایمیل های تخفیف تا معرفی محصول تا پرسشنامه و … را می توانید از این سرویس تهیه کنید. علاوه بر ایمیل های تبلیغاتی در این سرویس می توانید ایمیل های مناسبتی را هم برنامه ریزی کنید مثلا دقیقا روز تولد هر مشتری به ایمیلش ایمیل تبریکی خاص ارسال کنید.
ثبت نام در این پلتفرم نیازی به هیچ گونه کارت اعتباری هم ندارد اما همانطور که در بالا اشاره شد فقط ۶۰ روز اول رایگان است و استارت آپ های تازه کار که نمی خواهند از ابتدا هزینه های بالا برای ایمیل مارکتینگ پرداخت کنند می توانند از این فرصت بهره ببرند.
سرویس Campaign Monitor
قیمت: ۹ دلار در ماه به بالا
سرویس Campaign Monitor برای تبلیغات ایمیلی
قابلیت بسیار خوب که سرویس Campaign monitor دارد تجزیه و تحلیل کمپین و میزان بازدهی آن است
Campaign monitor یکی دیگر از سرویس های ایمیل مارکتینگ است که به ادعای خودش کمپین های ایمیل مارکتینگ بسیار حرفه ای و شخصی سازی شده ای را برای بیزینس ها محیا می کند اما در عین حال استفاده بسیار آسانی هم دارد. با این سرویس امکان ویرایش ایمیل ها را دارید یعنی می توانید قسمت های دلخواه تان را از قالب ایمیل حذف یا اضافه کنید. قابلیت بسیار خوب دیگری که این سرویس دارد تجزیه تحلیل کمپین و میزان بازدهی آن است که توسط این آنالیز ها می توانید کاربر هدف خودتان را راحت تر بشناسید و در کل بعد از ارائه بازخورد کمپین تبلیغاتی را بهینه سازی کنید.
شخصی سازی ایمیل ها یکی دیگر از ویژگی های کمپین مانیتور است. در واقع این سرویس از دیتای مشتری های موجود استفاده می کند تا محتوای ایمیل را تا حد ممکن شخصی سازی کند و نرخ تعامل ایمیل را تا حد زیادی افزایش دهد. در کل این سرویس منبع متنوعی از تصاویر و محتواها را دارد و ایمیل شما را بسیار تخصصی جلوه می دهد.
سرویس ایمیل مارکتینگ MailChimp
قیمت: نسخه رایگان ( ۱۲۰۰۰ ایمیل تا ۲۰۰۰ کاربر) نسخه پولی ( ۱۰ دلار در ماه به بالا)
سرویس Mailchimp میلیون ها کاربر از ۱۷۵ کشور دارد و از آنجایی که رایگان است و قابلیت پرداخت دلاری لازم ندارد کسب و کارهای ایرانی به خصوص نوپا ها می توانند به خوبی از آن استفاده کنند. این سرویس با جمع آوری دیتای مشتری میزان بازدید ها و در کل آنالیز بازده ایمیل را بررسی می کند و در اختیار شما می گذارد. میل چیمپ بیشتر از ۳۰۰ قالب مختلف دارد که ویرایش آنها هم فراهم شده و می توانید بسته به نیاز بهترین قالب را برای محصول یا خدماتتان انتخاب کنید. با این سرویس حتی می توانید ساعت ارسال ایمیل را نیز بسته موقعیت جغرافیایی مشتری تعیین کنید. میل چیمپ انواع آموزش های ویدیویی را نیز محیا کرده تا طرز استفاده از آن را به راحتی یاد بگیرید.
سرویس AWeber
قیمت: ۳۰ روز اول رایگان و بعد ۱۹ دلار در ماه به بالا
Aweber یک پلتفرم تبلیغات ایمیلی است که عموما برای استارت آپ ها و کار آفرینان کوچک طراحی شده است و هدف آن استفاده آسان کسب و کارها است چرا که محیط کاربری آن به نسبت سرویس های دیگر ساده تر طراحی شده است. این سرویس توانایی وصل شدن به وردپرس را هم دارد و قالب های ایمیل مختلف، پاسخ دهی خودکار، چت آنلاین و … از جمله امکانات آن است. ویژگی جالب دیگری که این سرویس دارد سیستم دلیوری ایمیل است و اینکه ایمیل به دست کاربر رسیده یا نه دائما از طریق بررسی سرور ها بررسی می شود.
سرویس SendinBlue
قیمت: رایگان ( تا ۳۰۰ ایمیل در روز) و پولی ( ۲۵ دلار در ماه به بالا)
Sendinblue هم یکی دیگر از سرویس های محبوب است تا ۳۰۰ ایمیل در روز را به طور رایگان پوشش می دهد و این ابزار نیز برای کسب و کارهای کوچک و کسانی که محدوده مشتری کمی دارند بسیار مناسب است.
سرویس SendinBlue
ابزار sendinblue برای کسب و کارهای کوچک و کسانی که محدوده مشتری کمی دارند بسیار مناسب است
این سرویس علاوه بر ابزارهای ایمیل مارکتینگ دارای پنل ارسال SMS هم می باشد و روزانه بیش از ۳۰ میلیون ایمیل و پیامک از طرف این سرویس فرستاده می شود. این سرویس نیز دارای قالب های ایمیل زیبا و بسیاری است که قابلیت ادیت آن ها را فراهم است.
سرویس GetResponse
قیمت: ۳۰ روز اول رایگان و بعد از ۱۵ دلار تا ۱۱۹۹ دلار
گت ریسپانس یکی از سرویس های ایمیل مارکتینگ است که از ۲۰ زبان مختلف پشتیبانی می کند. علاوه بر پنل ایمیل مارکتینگ این سرویس خدماتی از جمله مدیریت ارتباط با مشتری، خدمات لندینگ پیج و برگزاری وبینار را به صورت تخصصی انجام می دهند. این سرویس از بیش از ۵۰۰ قالب ایمیل پشتیبانی می کند و انواع فرم های پاسخگویی مثل پر کردن اطلاعات کاربر یا نظر سنجی، انجام تست A/B ( در ادامه مطلب این تست را بررسی می کنیم)، سیستم دلیوری و پاسخ دهنده اتوماتیک برای کمپین ایمیلی کاربر محیا می شود و در صورت بروز مشکل از طریق ایمیل و چت آنلاین یا تماس تلفنی پاسخگوی کاربر هستند. این سیستم تقریبا حرفه ای تر از بقیه سرویس هاست و به خصوص نسخه های گران آن توسط بسیاری از بیزینس های بزرگ استفاده می شود.
سرویس ActiveCampaign
قیمت: از ۳۹ تا ۲۲۹ دلار در ماه ( قبل از خرید،یک نسخه آزمایشی رایگان قابل درخواست است)
اکتیو کمپین را در واقع می توان جزو سرویس های اتوماسیون بازاریابی به حساب آورد که خدمات متنوعی از جمله خدمات ارتباط با مشتری CRM ، لایو چت و ابزار های ایمیل مارکتینگ را ارائه می دهد و جزو سرویس های گران به حساب می آید. در واقع این سرویس پلتفرمی ایجاد کرده که با ادغام سرویس CRM و ایمیل مارکتینگ در آن می توانید جذب لید مرتبط انجام دهید و در واقع تبلیغات ایمیلی تان را هدفمند تر انجام دهید.مثلا با بخش بندی و کلاس بندی مشتری های می توانید برای هر گروه مشخص یک نوع ایمیل خاص ارسال کنید. این سرویس هم چنین خدمات موبایلی ایمیل ها را به بهترین نحو انجام می دهد تا محتوای ایمیلی در صفحه موبایل مشتری هم به راحتی قابل دیدن و استفاده باشد.
سرویس iContact
قیمت: ۱۴ دلار در ماه به بالا
آی کانتکت از سال ۲۰۰۳ شروع به فعالیت کرد و امروزه یکی از پر طرفدارترین سرویس های تبلیغات ایمیلی به شمار می رود. کار با سیستم آی کانتکت بسیار آسان است اما در عین حال طراحی ایمیل های حرفه ای یکی از ویژگی های بارز آن است.
این سیستم قابلیت ادیت و ویرایش قالب ها را فراهم کرده و از بیشتر امکانات اتوماسیون بازاریابی پشتیبانی می کند. چیزی که این سرویس را از بقیه سرویس ها متمایز می کند وجود مشاورین و استراتژیست هاییست که به بیزینس ها کمک می کنند چطور مشتریان را دسته بندی کنند و هر مشتری چه نوع ایمیلی را می پسندد و در این حالت امکان موفقیت کمپین ایمیلی را به حداکثر می رسانند.
۷. ارزیابی عملکرد کمپین تبلیغاتی
یکی دیگر از اقداماتی که در تبلیغات ایمیلی باید صورت بگیرد ارزیابی عملکرد و بازده کمپین است که تاثیر گذاری آن از طریق پارامتر های زیر قابل بررسی است:
نرخ دلیوری: این نرخ تعیین می کند که چه میزان ایمیل ها به دست کاربر رسیده و در اینباکسش قرار گرفته و چه تعداد وارد فولدر اسپم شده و کاربر آن را ندیده است.
نرخ باز شدن ایمیل: میزان درصدی که کاربر ایمیل شما را باز کرده و آن را دیده است.
نرخ کلیک CTR: میزان درصدی که کاربر روی لینک های فراخوان عمل کلیک کرده است.
لغو اشتراک ها: این پارامتر تعداد کاربرانی را که از ادامه اشتراک منصرف شده اند و از کمپین لغو اشتراک کرده اند مشخص می کند.
تست A/B در ایمیل مارکتینگ چیست؟
تست A/B در ایمیل مارکتینگ چیست؟
تست A/B در واقع آزمایشی است که بر اساس آنالیز و تحلیل نتایج ایمیل ها
واقعیت این است که همه لیست ایمیل ها مشابه هم ساخته نمی شوند و نمی توان یک نوع ایمیل خاص را به همه آنها تعمیم داد چرا که بعضی از کاربران ایمیل های شخص سازی شده را بیشتر می پسندند در حالی که از نظر بعضی دیگر همین ایمیل ممکن است اسپمی به نظر بیاید. به هر حال شما فقط با یک آدرس ایمیل نمی توانید متوجه شوید مخاطب شما دقیقا چه چیزی را می پسندد و اینجاست که متغیرهای دیگری هم باید برای تست استفاده شوند و تست A/B به کمک می آید.
پاسخ ها