maryam88psy

maryam88psy

حواستان به این پنج ترند بازاریابی در سال 2024 باشد!

 

آشنایی و شناخت پنج ترند بازاریابی اصلی برای برندها از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتوانند با استفاده از هوش مصنوعی، استریمینگ و… به بهترین نحو تبلیغات نوآورانه خود را پیش ببرند. 

اگر چه صنعت تبلیغات با تغییرات شدید غریبه نیست، سال 2024 برای بازاریابان از این جهت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ با ظهور هوش مصنوعی، افزایش حجم استریمینگ تنها تضمین اثرگذاری تبلیغات در این سال توجه بالا به تغییرات موجود در دنیای تبلیغات در کنار مسائل اقتصادی، فرهنگی مهم و حیاتی است. 

برای موفقیت در صنعت بازاریابی و تبلیغات توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی روز از جهت حفظ مشتریان و در عین حال به دست آوردن مشتریان جدید و همچنین دستیابی به منافع تجاری بالاتر اهمیت بالایی دارد. در ادامه پنج ترند مهم که در سال 2024 باید حواسمان به آنها باشد، آورده شده است.

 

 

هوش مصنوعی 

پس از انتشار چندین نسخه از ربات های هوش مصنوعی همچون چت جی پی تی در اواخر سال 2022 توجه عموم به سمت هوش مصنوعی افزایش یافت. افرادی زیادی متوجه شدند که با استفاده از هوش مصنوعی به راحتی می توانند تصاویر و محتوای مدنظرشان را تهیه کنند. براساس نظرسنجی صورت گرفته در آوریل سال 2023 از 200 مدیر تبلیغات شرکتهای بزرگ آسیایی، اروپایی و آمریکا بیش از 70 درصد آنها از هوش مصنوعی قبلا استفاده کرده اند و 19 درصد نیز روند رو به رشد هوش مصنوعی را تحت نظر داشته اند. حوزه های مورد علاقه در بین مدیران بازاریابی شامل شخصی سازی، تولید محتوا و حوزه های متنوع تبلیغاتی است. 

اکثریت این مدیران نسبت به هوش مصنوعی حس خوبی داشتند و نسبت به آینده آن خوش بین بودند. یکی از دلایل اصلی این خوش بینی ماشین لرنینگ و اهمیت آن در تبلیغات خلاقانه بود. 

یکی از مدیران ارشد فناوری در شرکت آمازون معتقد است با افزایش هوش مصنوعی برای زبان های غیر غربی همچون عربی، ژاپنی و… اطلاعات بیشتری در اختیار هوش مصنوعی قرار خواهد یافت و همین موضوع بر عملکرد بهتر بازاریابی و تبلیغات در محیط های مختلف تاثیرگذار خواهد بود. 

معاون فروش تبلیغات شرکت آمازون در کشور ایالات متحده آمریکا معتقد است با گسترش هوش مصنوعی و کاربرد بالاتر آن می توان طیف مخاطبان بیشتری را جذب کرده و اثرگذاری تبلیغات را به نسبت بالایی افزایش داد. 

اصل مسئولیت اجتماعی رسانه 

همانند سال گذشته اصل ثبات و مسئولیت اجتماعی رسانه از مهمترین موضوعات دنیای تبلیغات به حساب می آید. در ماه ژوئن سال گذشته شرکت تبلیغاتی Ad Net Zero وابسته به شرکت آمازون اعلام کرد که تلاش های صورت گرفته از این شرکت در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و ارتقای اصل ثبات رسانه بوده است. 

همچنین این شرکت اعلام کرد که با توجه به عقد قرارداد با بیش از 400 شرکت تلاش دارند تا میزان تولید گاز دی اکسید کربن تولیدات تبلیغاتی را تا سال 2040 به صفر برسانند. 

برنامه سال 2024 شرکت اد نت زیرو کاهش میزان تولید گازهای گلخانه ای و حفظ اصل مسئولیت اجتماعی رسانه است. علت اصلی توجه کسب و کارها به این موضوع علاقمندی کاربران و مصرف کنندگان به برندهایی است که در راستای مسئولیت اجتماعی خود عمل می کنند. در شروع سال 2022 فقط 6 درصد از مصرف کنندگان به توجه برندها به محیط زیست و مسائل فرهنگی اهمیت می دادند در حالیکه در حال حاضر 88 درصد از مصرف کنندگان برندهایی را انتخاب می کنند که توجه ویژه به مسئولیت اجتماعی دارند. 

 

استریمینگ 

استریمینگ (CTV) باعث تغییر در چشم انداز رسانه ها خواهد شد، انتظار می رود تا سال 2027 هزینه های تبلیغات تلویزیونی سالانه کاهش یابد. با توجه به وجود گزینه های پخش متعدد کاربران به مرور از تلویزیون دورتر می شوند و توجه ها به سمت رسانه های آنلاین و دیجیتال جلب می شود. شرکت هایی چون Prime Video در تلاشند تا فضایی منحصر به فرد برای مخاطبان ایجاد کنند تا به راحتی فیلم ها، سریال ها و پخش زنده برنامه های ورزشی مورد علاقه شان را تماشا کنند.

توانایی شروع تعامل سازنده با مشتریان با پیام مناسب در زمان درست و با به کارگیری محتوای مناسب مهمترین اصلی است که پخش های استریم نوظهور به آن توجه دارند. 

در کل بازاریابان دیجیتال تخمین می زنند که هزینه های صرف شده در بخش استریمینگ در سال 2024 به 30 میلیارد دلار خواهد رسید و با توجه به روند رو به رشد پخش استریم این هزینه ها در سالهای آتی افزایش خواهند یافت. 

برنامه زنده ورزشی

با توجه به برآوردهای مدیران تبلیغاتی برنامه زنده ورزشی همچنان یک ژانر پرطرفدار حتی بین نسل جدید است و در سال 2024 و آینده به رشد خود ادامه خواهد داد. بازاریابان شاهد موفقیت بالاتر تبلیغات ویدیویی با استفاده از برنامه های زنده ورزشی هستند، با توجه به بررسی ها افزایش تعامل و خرید محصولات با انجام تبلیغات ویدیویی آنلاین تا 20 برابر قابل افزایش است. 

همچنین بررسی ها نشان می دهد که در سال آتی برنامه های زنده ورزشی زنان نیز بیشتر از قبل مورد توجه قرار خواهند گرفت و دو ورزش پرطرفدار بانوان فوتبال و بسکتبال است. 

با توجه به این مسائل و وجود مسابقات و جام های مختلف ورزشی در سال جاری بازاریابان می توانند از این فرصت برای تبلیغات و بازاریابی نهایت استفاده را داشته باشند. 

 

شناسایی و هدف قرار دادن مخاطب مدنظر

با توجه به افزایش پخش آنلاین شناسایی و هدف قرار دادن مخاطب مدنظر اهمیت بیشتری پیدا می کند. با توجه به اینکه کوکی های شخص ثالث در سال جاری و به مرور باید حذف شوند، کسب و کارهای آنلاین به دنبال راه های جایگزین مانند هدف گذاری ساختاری و… هستند تا بتوانند تجربه بی نظیر برای کاربران فراهم آورند. 

با روی آوردن شرکت ها به این واقعیت جدید، استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی، بهینه سازی داده ها و بخش بندی مخاطبان و حفظ شفافیت با مشتریان و پیروی از مقررات سفت و سخت دولت‌های محلی و فدرال، به ویژه از سال 2023 مورد توجه قرار گرفته است. تحقیقات مرکز پیو نشان می دهد که 67 درصد از آمریکایی ها اطلاعی ندارند که شرکت ها با اطلاعات آنها چه کاری انجام می دهند. در عین حال 81 درصد نگران نحوه استفاده اطلاعاتشان توسط شرکت ها هستند.اما برندها همچنان می توانند با ارسال پیام مناسب و شناسایی مخاطب هدف به اهداف مدنظرشان دست یابند. 

سال 2024 و فراتر از آن

با توجه به موارد گفته شده برندها می توانند با استفاده از ظرفیت های موجود در بازار و همچنین توجه به ترندهای روز تبلیغات به اهداف مدنظر خود دست یابند. در این راه توجه به اصول مهمی چون توجه به مسئولیت اجتماعی، شیوه های جدید بازاریابی و استفاده از هوش مصنوعی می تواند به بازاریابان در دستیابی به اهدافشان کمک شایانی بکند. 

maryam88psy
maryam88psy

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋