آتش مهار البرز

آتش مهار البرز

مجموعه آتش مهار وارد کننده و پخش کننده انواع تجهیزات آتش نشانی در ایران است. همچنین این مجموعه نماینده رسمی بسیاری از برندهای معتبر و شناخته شده در زمینه ی آتشنشانی و ایمنی در ایران می باشد.
توسط ۵ نفر دنبال می شود

راهنمای خرید فایرباکس

بروز آتش سوزی در بسیاری از موارد حادثه ای اجتناب ناپذیر است که با تجهیز ساختمان ها به تجهیزات مناسب اطفا حریق نظیر فایرباکس ها می توان از بروز خسارات جانی و مالی تا حد زیادی پیشگیری نمود. جعبه های اطفا حریق در ساختمان ها در کاهش خسارت ها و جلوگیری از انتشار حریق به سایر بخش های ساختمان نقش کلیدی و حیاتی دارند. 

همچنین به کمک فایرباکس ها می توان تا رسیدن نیروهای امداد از گسترده تر شدن آتش سوزی جلوگیری کرد. برای فرار افرادی که در ساختمان در حال سوختن محبوس گردیده اند نیز فایرباکس ها از تجهیزات حیاتی و کارآمد به شمار می روند. این باکس های آتش نشانی در دو نوع جعبه های آتش نشانی روکار و توکار در ورودی ساختمان ها و مجتمع ها و مراکز تجاری، اداری و مسکونی نصب می گردند. 

انواع باکس ها

فایر باکس ها دارای انواع متنوعی هستند که همگی با هدف اتصال به منبع آب اصلی ساختمان به منظور اطفای حریق در سریع ترین زمان طراحی و تولید شده اند. امروزه در کلیه مجتمع های بزرگ تجاری، مسکونی ،اداری، سوله ها و انبارها، کارگاه ها و کارخانجات، این جعبه ها با رعایت ضوابط و استانداردهای نصب فایرباکس ها به کار برده می شوند. 

باکس های آتش نشانی محفظه ای از جنس ورق فولادی، استیل یا فایبرگلاس هستند که برای نگهداری تجهیزاتی نظیر شیلنگ و قرقره، نازل، اتصالات لازم، شیر فلکه و سایر تجهیزات اطفا کننده حریق به کار می روند. با توجه به نوع ساختمان و مصارف مورد نظر، این باکس ها در ابعاد استاندارد جعبه آتش نشانی و همچنین ابعاد سفارشی قابل طراحی و ساخت هستند. از انواع این باکس ها می توان به جعبه با قاب پشت آهنی به همراه درب و فریم استیل و گالوانیزه و ورق های روغنی با ضخامت های گوناگون اشاره کرد. بعنوان مثال، بطور معمول از ورق های آهنی با ضخامت های 0.7 تا 2 میل و گالوانیزه یا ضخامت ورق میل ، 1.25 میل و 1.5 میل برای باکس‌های استیل استفاده می گردد. 

 

جعبه های یک و دو کابینه

در انواع تک کابین یک قرقره به همراه شیلنگ برزنتی و یا لاستیکی نگهداری می شود که به کمک اتصالات خاص و نازل، کوپلینک و ... به منبع اصلی آب ساختمان متصل و آماده استفاده در شرایط اضطراری هستند. در انواع دو کابین یا دوقلو نیز از محفظه دوم برای قرار دادن سایر تجهیزات کمک کننده به اطفای حریق نظیر کپسول های آتش نشانی، جعبه های کمک های اولیه و ... استفاده می شود.  

باکس های ایستاده دو طبقه

در این باکس ها معمولا از طبقه بالا برای نگهداری از شیلنگ و سایر اتصالات آبی استفاده می شود. بخش پائینی نیز مختص نگهداری از انواع خاموش کننده آتش نشانی و کپسول ها می باشد. این محفظه ها به نحوی طراحی شده اند که ضد سرقت و مقاوم در برابر آسیب دیدگی و ضربه هستند. همچنین در شرایط آب و هوایی مختلف نیز با توجه به جنس و ضخامت ورق سازنده، بسیار مقاوم و کارامد می باشند. 

 

مزیت باکس های استیل

از بهترین گزینه ها برای انتخاب جعبه اطفا حریق در ساختمان ها، فایرباکس های استیل است. ضخامت ورق این باکس ها مطابق درخواست کارفرما تعیین می گردد و معمولا یک الی یک و نیم میل و در انواع براق استیل، نقره ای، مات، خش دار، طلایی و ... تولید می شوند. دوام بالای باکس های استیل و زیبایی منحصر به فرد آنها سبب شده از پر کاربردترین و محبوب ترین نوع جعبه ها باشند. 

از دیگر مزایای این نوع باکس ها عبارتند از:

عدم زنگ زدگی

عدم خوردگی

زیبایی و دوام بیشتر

عدم تغییر رنگ

مقاوم در برابر ضربه و فشار

ضد سرقت بودن

و ...

فایرباکس ها به نحوی قابل سفارش و ساخت هستند که علاوه بر کارآمد بودن و مقاومت و دوام بالا، به لحاظ زیبایی نیز در معماری ساختمان ها نقش بسزایی خواهند داشت. می توان از باکس های استیل در مجتمع ها و ساختمان های مسکونی و تجاری که زیبایی ظاهری در آنها اهمیت بیشتری دارد به جای انواع باکس های فلزی و روغنی استفاده نمود. 

آتش مهار البرز
آتش مهار البرز مجموعه آتش مهار وارد کننده و پخش کننده انواع تجهیزات آتش نشانی در ایران است. همچنین این مجموعه نماینده رسمی بسیاری از برندهای معتبر و شناخته شده در زمینه ی آتشنشانی و ایمنی در ایران می باشد.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋