آریا بارون توس

آریا بارون توس

آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

معرفی انواع ورق ساندویچ پانل

انواع ورق ساندویچ پانل از فلزاتی مانند گالوانیزه، آلومینیوم و آلوزینک ساخته می شوند. همانطور که می دانید ساختمان از دو ورقه در دو طرف و قسمت اصلی آن از اسفنج های مختلف ساخته شده است. این فوم ها شامل پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ می باشد. این مصالح مدرن در مقایسه با متریال های سنتی دارای ویژگی هایی مانند سبکی، عایق بودن و هزینه نصب پایین هستند که باعث محبوبیت بسیار زیادی در بین کارگران ساختمانی شده است.
انواع صفحات موجود در ساندویچ پانل به اشکال مختلف در ساخت پانل دیواری و سقفی استفاده می شود. با توجه به اینکه ساندویچ پانل ها در دو نوع سقفی و دیواری مورد استفاده قرار می گیرند، بر اساس این تفاوت ها، ورق فلزی مورد استفاده در سقف های ساندویچ پانل باید بسیار سبک انتخاب شود تا در سازه های مختلف به مدت طولانی خم نشود.

 

معرفی ورق های ساندویچ پانل

ورق های آلومینیومی : یکی از پرکاربردترین ورق های ساندویچ پانل نوع آلومینیومی می باشد، این نوع ورق در کلاس فلزات سبک بوده و در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود. از دیگر ویژگی های ورق های آلومینیومی می توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی، استحکام فیزیکی بالا، سبکی و قیمت مناسب اشاره کرد. شما می توانید این ورق ها را در دو نوع ورق و رول در بازار مشاهده کنید.

 

انواع ساندویچ پانل چیست؟

ورق های الکترواستاتیک
ورق های عاج
ورق های ذوزنقه ای و کرکره ای
ورق های لوزی
در مورد استفاده از ورق های آلومینیومی باید بگوییم که 25 درصد ورق های آلومینیوم به صورت صنعتی و حدود 75 درصد در صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی و بسته بندی استفاده می شود.
ورق های آلوزینک: از انواع دیگر ورق های ساندویچ پانل می توان به آلوزینک اشاره کرد که نسبت به سایر ورق ها از استحکام بیشتری برخوردار بوده و در مقابل عوامل جوی نیز مقاومت بالایی دارد. این بشقاب ها در طرح ها و رنگ های مختلف و ساختار آن ها از روی و آلومینیوم ساخته شده است. لازم به ذکر است که انواع رنگی این صفحات در ایران تولید نمی شود و وارداتی می باشد. نمونه بی رنگ تولید داخل می باشد.
ورق های آلوزینک از موادی مانند 55% آلومینیوم، 4.43% روی، 1.6% سیلیکون تولید می شوند. این ورق ها در بخش های مختلف از جمله نظامی، حمل و نقل و بسته بندی و همچنین ساندویچ پانل کاربرد دارند.
ورق های گالوانیزه: نوع دیگری از ورق های ساندویچ پانل مدل گالوانیزه ای است که برای پوشش فلزات استفاده می شود. استحکام بالای ورق های گالوانیزه و مقاومت آنها در برابر خوردگی و سایش، طول عمر این سازه ها را تضمین می کند. یکی دیگر از ویژگی های این محصول عدم خوردگی آن در صورت جدا شدن لایه رویی این صفحات می باشد.
از ویژگی های بارز ساندویچ پانل های ساخته شده با ورق گالوانیزه می توان موارد زیر را برشمرد:
قابل رنگ آمیزی با رنگ های مختلف
ماشین کاری بالا
این پنل ها در برابر عوامل جوی و طبیعی و همچنین ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.
ورق های گالوانیزه دارای پوشش قوی هستند که از اکسید شدن و خوردگی فلزات جلوگیری می کند.
جلوگیری از خوردگی فلز

 

تاریخ استفاده از ورق های ساندویچ پانل

ساندویچ پانل همانطور که بارها بیان کرده ایم از دو ورق یا ورق فلزی در طرفین ساخته می شود که در فضای بین این ورق ها نوعی عایق یا فوم وجود دارد. معمولا این فوم ها به کمک یک لایه پرایمر نازک به ورق های فلزی می چسبند. اگر به تاریخچه ساندویچ پانل ها نگاهی بیندازید، خواهید دید که این ورق ها از دیرباز مورد استفاده بوده اند. برای مدت طولانی از این صفحات در صنایع مختلف مانند هواپیما، قطار و سایر وسایل نقلیه استفاده می شد.

استفاده از این ورق های فلزی در ساخت ساندویچ پانل از سال 1930 مرسوم شد و پس از پایان جنگ جهانی دوم این ماده مورد توجه بسیاری قرار گرفت. ساندویچ پانل های ساخته شده به روش مدرن این قابلیت را دارند که به وسیله شیارهای منحنی، مستقیم یا جانبی به یکدیگر متصل شوند و در نتیجه ساختاری محکم ایجاد کنند. و بدن را پیدا کنید. در حال حاضر امکان ارائه پنل های مورد نظر به مشتریان به صورت شخصی سازی شده وجود دارد.

 

مزایای ساندویچ پانل

این سازه ها با توجه به حجم کمی که دارند دوام و عایق خوبی دارند. وجود عایق مناسب این پنل ها را در برابر برف و باران بسیار مقاوم کرده و از ورود آب به ساختمان ها جلوگیری می کند. از دیگر مزایای ساندویچ پانل ها می توان به حجم کم آنها اشاره کرد. قطر این پانل ها حدود 4 تا 10 سانتی متر است که سطح کمی از ساختمان ها را پوشش می دهد. با وجود قطر کم این پانل ها، دوام و استحکام بالایی دارند. به همین دلیل از آنها به عنوان پانل سقفی و دیواری در ساختمان های صنعتی استفاده می شود.
عایق بودن یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد ساندویچ پانل ها می باشد. عایق ها عموماً از پشم سنگ، پلی اورتان و پلی استایرن ساخته می شوند، این فوم ها دارای استحکام و سبکی بالایی هستند، همچنین غیر قابل اشتعال هستند، به همین دلیل در ساخت انبارها و سوله های صنعتی کاربرد دارند. پشم سنگ بیشترین مقاومت را در برابر حرارت نشان می دهد و در برخی موارد برای ساخت کوره های ذوب استفاده می شود.
ساندویچ پانل ها بسیار محبوب هستند زیرا سازه های صرفه جویی در هزینه و انرژی هستند.

 

بررسی انواع ورق ساندویچ پانل

 

پلاک آلومینیومی

چنین تخته هایی گزینه ای عالی برای ساخت ساندویچ پانل هستند، زیرا بسیار انعطاف پذیر هستند و به راحتی خم می شوند. علاوه بر این ورق های آلومینیومی به دلیل نرمی به راحتی دور اجسام پیچیده می شوند، به دلیل خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی در تولید ساندویچ پانل کاربرد دارند و یکی از گزینه های خرید ساندویچ پانل در حال حاضر گزینه ای است. به کیفیت چنین پانل هایی.

 

ورق گالوانیزه

در برخی موارد ممکن است ساندویچ پانل ها نیاز به اتصال قوی داشته باشند که در این موارد از ورق های گالوانیزه استفاده می شود. همچنین این نوع ورق دارای خاصیت ضد خوردگی و نسبتا سبک و آماده استفاده در ساندویچ پانل می باشد. همچنین نباید از این نکته غافل شد که ورق گالوانیزه از آهن و فولاد و غوطه‌ور شدن در فلز روی از دیگر ویژگی‌های این نوع ورق است.

 

ورق آلوزینک

این ورق از ترکیب ورق هایی مانند آلومینیوم، سیلیکون و روی تهیه می شود که یکی از ویژگی های اصلی آن مقاومت عالی در برابر خوردگی است. به طور کلی تخته های آلوزینک با توجه به اینکه طول عمر قابل توجهی دارند و معمولا به صورت رنگی و خام در بازار موجود می باشند گزینه مناسبی برای تهیه انواع ساندویچ پانل می باشد.

 

منبع: https://www.aryabaron.com/sandwichpanel/sheet/

آریا بارون توس
آریا بارون توس آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋