آریا بارون توس

آریا بارون توس

آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

کاربرد انواع ساندویچ پانل سردخانه ای

ساندویچ پانل سردخانه ساندویچ پانل به عنوان یکی از مهمترین ابزارها برای بهینه سازی مصرف برق و کاهش تلفات انرژی در محیط هایی مانند سردخانه استفاده می شود. ساندویچ پانل نوعی مصالح ساختمانی است که به عنوان عایق حرارتی تولید و استفاده می شود. ساندویچ پانل با حفظ دمای داخل سردخانه و جلوگیری از تبادل حرارت نقش بسیار مهمی در سلامت محصولات سردخانه ای دارد.
ساندویچ پانل از سه لایه تشکیل شده است. یک لایه سبک (پلی اورتان) در وسط و دو لایه جامد (ورق گالوانیزه) در دو طرف این لایه. مزیت ساندویچ پانل نسبت به سایر متریال ها سبک بودن، قابلیت نصب در مکان های جغرافیایی مختلف و عایق بودن حرارت و همچنین داشتن سفتی بالا و احتمال خمش بسیار کم است. این عایق معمولاً 3 تا 15 سانتی متر ضخامت دارد.

 

کاربرد ساندویچ پانل

دیوارهای ساندویچ پانل به دلیل استحکام و سبکی بالا در موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله این موارد می توان به:
ساخت انواع لانه و خانه های پیش ساخته
ساخت سردخانه ثابت و سیار
ساخت سالن های ورزشی و سازه های صنعتی
ساخت دیوار و سقف سوله و انبار
ساخت اتاق های ایزوله و بیمارستان های سیار و اتاق های تمیز

 

انواع ساندویچ پانل سردخانه

ساندویچ پانل به طور کلی به سه دسته دیوار، سقف و اتاق سرد تقسیم می شود. انواع ساندویچ پانل و مناطق استفاده از هر یک به شرح زیر است.

 

ساندویچ پانل دیواری

از این نوع ساندویچ پانل ها برای نصب بر روی دیوار سوله ها، کارگاه ها و منازل مسکونی و همچنین سردخانه ها استفاده می شود. به طور کلی ساندویچ پانل های 10 سانتی متری در سردخانه های بالای صفر، ساندویچ پانل های 15 یا 10 سانتی متری در سردخانه های زیر صفر، ساندویچ پانل های 2 سانتی متری و 4 سانتی متری در مصارف غیر برودتی، پارتیشن های ساختمانی و کارگاه ها استفاده می شود. دیوارها. دارند.

 

ساندویچ پانل کم لاک

این نوع ساندویچ پانل دارای اتصالاتی است که ورق های ساندویچ پانل را به صورت نر و ماده به هم متصل می کند. این ویژگی باعث می شود تا پنل ها به راحتی نصب و برداشته شوند.

 

ساندویچ پانل سقفی

این نوع ساندویچ پانل برای نصب بر روی سقف سوله استفاده می شود و در ضخامت های بین 4 تا 10 سانتی متر تولید می شود. تفاوت اصلی این نوع با انواع دیگر طراحی آنهاست. این ساندویچ پانل ها به گونه ای طراحی شده اند که روی هم قرار بگیرند و از ورود آب از پشت بام به داخل ساختمان جلوگیری کنند.

 

ساندویچ پانل اتاق تمیز

این نوع ساندویچ پانل برای محیط هایی که به آلودگی بسیار حساس هستند استفاده می شود. آنها داروهایی مانند انبار سرد، واکسن هایی مانند سردخانه را ذخیره می کنند. این ساندویچ پانل برای جلوگیری از تجمع میکروب ها شکل متفاوتی دارد.

 

ساندویچ پانل از نوع اتاق سرد

در ساندویچ پانل های سردخانه ای از سه نوع روکش استفاده می شود. ورق گالوانیزه، ورق آلومینیوم و ورق آلوزینک با توجه به درخواست مشتری انتخاب و تولید می شود. از ورق یا نایلون رنگ شده فولادی نیز در ساندویچ پانل های خنک نشده استفاده می شود. ورق های بدون برآمدگی و فرورفتگی اغلب در اتاق های تمیز استفاده می شوند. رنگ ورق گالوانیزه ساندویچ پانل عمدتاً سفید است.
هسته یا عایق مورد استفاده در ساندویچ پانل معمولاً از پلی یورتان است و در موارد دیگر از پلی اورتان، پلی استایرن، پشم شیشه، پشم سنگ یا چوب استفاده می شود.

 

انواع ساندویچ پانل با توجه به جنس لایه بیرونی

ساندویچ پانل ها با توجه به جنس سینی به پنج نوع ورق دو طرفه، ورق یک طرفه و فویل یک طرفه، فویل دو طرفه، نایلون دو طرفه و ورق یک طرفه و کاغذ یک طرفه تقسیم می شوند. لایه (خارجی).
ورق ساخته شده از آلوزینک حاوی 55 درصد آلومینیوم، 43 درصد روی و 16 درصد سیلیکون است. در این ترکیب از آلومینیوم برای مقاومت در برابر خوردگی در ورق استفاده می شود.
ورق های بیرونی گفته شده با روکش کلاف رنگ آمیزی می شوند و بنابراین دارای پیش رنگ هستند. این ورق ها در رنگ های متنوع موجود می باشند. پوشش رنگ مورد استفاده پلی استر به ضخامت بیرونی 25 میکرون و در داخل 7 میکرون جهت چسباندن بهتر ورق به لایه میانی (فوم) می باشد.

 

ابعاد ساندویچ پانل اتاق سرد

عرض و حداکثر طول هر ورق ساندویچ پانل برای هر سازنده متفاوت است. به طور کلی عرض مفید ساندویچ پانل سردخانه یک متر و حداکثر طول تولید شده 12 متر می باشد. ساندویچ پانل بسته به سفارش مشتری با توجه به سایز آن در سایزهای مختلف تولید می شود. هنگام سفارش بهتر است به شرایط و هزینه های حمل کالا تا محل پروژه توجه شود.

 

مشخصات فنی ساندویچ پانل سردخانه

مهمترین شاخص فنی ساندویچ پانل ها تراکم آنهاست. این عدد در حال حاضر در پانل های سردخانه حدود 40 کیلوگرم بر متر مکعب است. علاوه بر این، ضخامت ورق گالوانیزه مورد استفاده در ساندویچ پانل یکی دیگر از شاخص های مهم در انتخاب ساندویچ پانل های مناسب برای نگهداری سرد است. ورق های گالوانیزه که در حال حاضر در ساندویچ پانل ها برای نگهداری در سردخانه استفاده می شود حدود نیم میلی متر است.
یکی دیگر از شاخص های مهم در انتخاب ساندویچ پانل، شاخص خود خاموش شدن پانل است که بسته به کاربرد ساندویچ پانل بسیار مهم خواهد بود. این شاخص به صورت کیفیت ساندویچ پانل (B1 یا B2 یا PIR) بیان می شود.

 

ساندویچ پانل مناسب برای کف سردخانه

کف اتاق سرد را می توان با ساندویچ پانل های معمولی سردخانه یا عایق XPS با توجه به سایز سردخانه ساخت. برای حمل و نقل کالا در داخل سردخانه در آینده از چه نوع تجهیزاتی استفاده می شود. فرآیند ساخت کف اتاق سرد در سردخانه های بزرگ یکی از مراحل مهم ساخت سردخانه است. برای کارهای بیشتر در این زمینه به مقاله کف سردخانه مراجعه کنید.

 

قیمت ساندویچ پانل سردخانه

قیمت ساندویچ پانل اتاق سرد ناشی از عواملی مانند چگالی فوم استفاده شده در هسته، ضخامت فوم استفاده شده، جنس ورق پوششی و ضخامت ورق پوششی است. در نهایت قیمت نهایی با توجه به محیط سردخانه مورد نظر محاسبه می شود.
قیمت ساندویچ پانل سردخانه نیز به ساختار این محصول بستگی دارد.
ساندویچ پانل نوعی ماده کامپوزیت است که اساسا از دو جزء تشکیل شده است.
لایه داخلی ساندویچ پانل پنبه ای است که در برابر صدا، رطوبت، گرما و سرما مقاوم بوده و عایق خوبی است.
لایه های بیرونی دو طرف لایه داخلی نیز دوام خوبی دارند.
زیرا در قسمت بیرونی ساندویچ پانل قرار دارند. از نظر ظاهر و زیبایی نیز مهم هستند.
عایق بین دو لایه خارجی (هسته ساندویچ پانل) می تواند از موادی مانند پلی اورتان و پلی استایرن باشد.
پشم سنگ و پشم شیشه.
لایه های بیرونی پانل از ورق های فلزی گالوانیزه، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و ورق های فولادی حاوی مس تشکیل شده است.
این ورق های فلزی با چسب به عایق هسته ساندویچ پانل متصل می شوند. به طور کلی انواع ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای وجود دارد که هر کدام با توجه به نحوه کاربرد از مواد متفاوتی تولید می شوند.
ساندویچ پانل اتاق سرد نیز یکی از انواع پانل ها می باشد.

آریا بارون توس
آریا بارون توس آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋