آریا بارون توس

آریا بارون توس

آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

ساندویچ پانل سقفی شادولاین مدل آلمان با عایق پلی یورتان

رویه مدل آلمان

شکل و اندازه پروفیل ذوزنقه ای و تعداد ذوزنقه ها در عرض پانل و در ورق بالایی میزان تحمل فشار یک ساندویچ پانل سقفی را تعیین می کند. ساندویچ پانل با توجه به فاصله تکیه گاه های فونداسیون و شیب سقف، میزان برف منطقه و حداکثر فشار باد و همچنین فشار سایر بارهای وارده به سقف، ساندویچ پانل مناسبی است. سقف باید محاسبه و مشخص شود. به عنوان مثال، در مناطقی که برف وجود ندارد و فاصله نگهدارنده پایه پانل به یکدیگر نزدیک است، استفاده از یک ساندویچ پانل سقفی با ذوزنقه های پلکانی بزرگ تنها باعث سنگینی غیر ضروری سقف و هدر رفتن هزینه ها و یا تند شدن شیب می شود. حتی در مناطق برفی هنگام نصب سقف. به علاوه استفاده از پله های بزرگ ذوزنقه ای به صرفه نیست. پانل های با عرض 1.2 متر دارای اتصالات همپوشانی کمتر، مصرف پیچ کمتر، هزینه حمل و نقل کمتر، سرعت نصب بالاتر، وزن سقف را بی جهت افزایش نمی دهند و برای خریدار مقرون به صرفه تر هستند. پانل های با عرض 1.2 متر فقط با ماشین آلات مدرن و دانش فنی امروزی امکان پذیر است. از این رو تمامی تولیدکنندگان معتبر اروپایی و حتی ترکیه ای چندین نوع ساندویچ پانل سقفی با سایزهای ذوزنقه ای مختلف تولید می کنند تا خریدار همواره بتواند بر اساس محاسبات فنی ساندویچ پانل را انتخاب و خریداری کند. آریا بارون برای اولین بار در ایران چندین مدل پانل سقفی با پروفیل های ذوزنقه ای مختلف برای سقف های مختلف در شرایط آب و هوایی مختلف تولید کرد و این مدل ها را به نام کشورهای جهان نامگذاری کرد.

 

مواد لایه بالایی

ورق رویی بسته به کاربرد و تقاضا و نیاز سقف می تواند خود رنگ یا گالوانیزه، خود رنگ یا آلوزین رنگ، آلومینیوم خودرنگ یا رنگ شده، فولاد ضد زنگ مات باشد. یا مس با ضخامت های مختلف. هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند که در زیر آمده است.

ورق گالوانیزه: لایه پایه یا هسته این ورق ها از فولاد یا به صورت عامیانه آهن است و دو طرف ورق برای جلوگیری از خوردگی سریع ناشی از تمایل آهن به ترکیب شدن با اکسیژن هوا روکش می شود. با لایه گالوانیزه روکش شیمیایی به منظور محافظت بهتر ورق کف از مخلوط شدن با هوا و زنگ زدگی روی سطح گالوانیزه، بر حسب کاربری با چندین لایه رنگ مختلف پوشانده می شود. تا زمانی که لایه های رنگ این ورق ها خراشیده و گالوانیزه نشده باشد و آهن پایه با اکسیژن هوا در تماس نباشد مقاومت در برابر زنگ زدگی خوب است اما باید به سوراخ کاری دقت کرد. بستن پیچ های اتصال نیز باعث کروژن، زنگ زدگی و پوسیدگی می شود و پیشرفت آن متناسب با تراکم رطوبت بوده و به هوای شور محیط تبدیل می شود.

ورق آلومینیوم: بزرگترین مزیت ورق های آلومینیومی برای بالا یا پایین ساندویچ پانل ها این است که در بدترین شرایط آب و هوایی حتی گرمسیری در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی مقاوم هستند. ساندویچ پانل با ورق ته آلومینیومی بهترین انتخاب برای مرغداری ها، آشپزخانه ها، کارخانه های مواد غذایی یا سالن های تولیدی است که به رطوبت بالا و/یا شستشوی زیاد نیاز دارند، مانند رب گوجه فرنگی، تولید نوشابه. آلومینیوم هنگام صیقل دادن انعکاس نور بسیار خوبی از خود نشان می دهد و در نتیجه درخشندگی بیشتری در صورت استفاده به عنوان یک ورق دارد. محیط و مصرف انرژی کمتر شده و اگر به عنوان صفحه رویی استفاده شود، انرژی تابشی و گرمای ورودی به محیط را کاهش می دهد. یکی دیگر از مزایای ورق های آلومینیومی این است که می توان آنها را بازیافت کرد، به این معنی که پس از گذشت چندین دهه، اگر سازه برای بازسازی استفاده شود، باید تخریب شود. ورق های آلومینیومی پایه و رویه را می توان به عنوان مواد بازیافتی مطلوب فروخت. از دیگر مزیت های این ورق ها نسبت به ساندویچ پانل ها وزن سبک آنهاست. آنها می توانستند کمتر این محصول را تولید کنند اما امروز به آن اعتماد دارند و با دانش روز و ماشین آلات مدرن به راحتی می توان این ساندویچ پانل را با چسبندگی عالی فوم به ورق آلومینیوم تولید کرد.

 

جنس لایه پایه

ورق رویی بسته به کاربرد و تقاضا و نیاز سقف می تواند خود رنگ یا گالوانیزه، خود رنگ یا آلوزین رنگ، آلومینیوم خودرنگ یا رنگ شده، فولاد ضد زنگ مات باشد. یا مس با ضخامت های مختلف. هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند که در زیر آمده است.

ورق گالوانیزه: لایه پایه یا هسته این ورق ها از فولاد یا به صورت عامیانه آهن است و دو طرف ورق برای جلوگیری از خوردگی سریع ناشی از تمایل آهن به ترکیب شدن با اکسیژن هوا روکش می شود. با لایه گالوانیزه روکش شیمیایی به منظور محافظت بهتر ورق کف از مخلوط شدن با هوا و زنگ زدگی روی سطح گالوانیزه، بر حسب کاربری با چندین لایه رنگ مختلف پوشانده می شود. تا زمانی که لایه های رنگ این ورق ها خراشیده و گالوانیزه نشده باشد و آهن پایه با اکسیژن هوا در تماس نباشد مقاومت در برابر زنگ زدگی خوب است اما باید به سوراخ کاری دقت کرد. بستن پیچ های اتصال نیز باعث کروژن، زنگ زدگی و پوسیدگی می شود و پیشرفت آن متناسب با تراکم رطوبت بوده و به هوای شور محیط تبدیل می شود.

ورق آلومینیوم: بزرگترین مزیت ورق های آلومینیومی برای بالا یا پایین ساندویچ پانل ها این است که در بدترین شرایط آب و هوایی حتی گرمسیری در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی مقاوم هستند. ساندویچ پانل با ورق ته آلومینیومی بهترین انتخاب برای مرغداری ها، آشپزخانه ها، کارخانه های مواد غذایی یا سالن های تولیدی است که به رطوبت بالا و/یا شستشوی زیاد نیاز دارند، مانند رب گوجه فرنگی، تولید نوشابه. آلومینیوم هنگام صیقل دادن انعکاس نور بسیار خوبی از خود نشان می دهد و در نتیجه درخشندگی بیشتری در صورت استفاده به عنوان یک ورق دارد. محیط و مصرف انرژی کمتر شده و اگر به عنوان صفحه رویی استفاده شود، انرژی تابشی و گرمای ورودی به محیط را کاهش می دهد. یکی دیگر از مزایای ورق های آلومینیومی این است که می توان آنها را بازیافت کرد، به این معنی که پس از گذشت چندین دهه، اگر سازه برای بازسازی استفاده شود، باید تخریب شود. ورق های آلومینیومی پایه و رویه را می توان به عنوان مواد بازیافتی مطلوب فروخت. از دیگر مزیت های این ورق ها نسبت به ساندویچ پانل ها وزن سبک آنهاست. کمتر می توانستند این محصول را تولید کنند اما امروزه به آن اعتماد دارند و با دانش روز و ماشین آلات مدرن می توان به راحتی این ساندویچ پانل را با چسبندگی عالی فوم به ورق آلومینیوم تولید کرد.

 

صفحه پایه نوع رول شده

ورق های بالا و پایین در دستگاه رول فرم به اشکال مختلف رول می شوند و نوع نورد با توجه به انتظار مقاومت در برابر فشارهای وارده و ظاهر انتخاب می شود.

آریا بارون، ماشین آلات پیشرفته و C.N.C.

 

پارامترهای موثر بر کیفیت

1- کیفیت و انتخاب مناسب لایه رویی و لایه پایه:

لایه رویی و لایه پایه با توجه به نحوه استفاده از فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، مس، پی وی سی، فایبرگلاس، گالوانیزه یا آلوزینک رنگ می شود، به دلیل جهانی بودن گالوانیزه و آلوزینک، اطلاعات بیشتر در مورد کیفیت آن را در اینجا مشاهده کنید. این دو نوع برگ ما پرداخت می کنیم

همانطور که در شکل مشاهده می شود ورق از چند لایه تشکیل شده و ضخامت کل آن را ضخامت ورق می گویند.ضخامت ورق های بالایی و پایینی ساندویچ پانل بین 0.3 تا 0.7 میلی متر می باشد. پایداری مورد انتظار از آن، البته ضخامت میلی متر رایج تر است. و مصرف بسیار بالاتری دارد.

به عنوان مثال، هنگام صحبت در مورد ورق با ضخامت 0.5 میلی متر، باید توجه داشت که ورق پایه مسئول استحکام اصلی نباید نازک تر از استاندارد باشد، بلکه ضخامت لایه های تشکیل دهنده باید متناسب و استاندارد باشد. ضخامت برای صرفه جویی در قیمت کمبود ضخامت را باید با لایه های رنگ ارزان جبران کرد.

همچنین بخوانید: ساندویچ پانل سقفی شادولاین مدل آلمان با عایق پلی یورتان PUR یا PIR

همچنین لازم به ذکر است که لایه اپوکسی پشت تخته ها وظیفه ایجاد چسبندگی بهتر بین برد و فوم پلی اورتان را دارد و در صورت حذف این لایه اپوکسی به منظور کاهش هزینه ها، چسبندگی فوم به تابلو درست نخواهد بود

کیفیت رنگ استفاده شده در رنگ آمیزی ورق فلزی، خطوط تولید و روش های رنگ آمیزی، شستشو و چربی زدایی بر کیفیت ورق رنگی بسیار موثر است.

آریا بارون به منظور اطمینان از بهینه بودن و کیفیت استاندارد ورودی ورق به خط تولید، ابتدا ورق فلزی را مستقیماً از شرکت های معتبری مانند کارخانه فولاد مبارکه تهیه می کند و همچنین دارای کلیه تست های استاندارد کنترل کیفیت از قبیل تست نمک پاشی و رنگ می باشد. ضخامت قبل از ورود به اندازه گیری، خط تولید مقاومت رنگ، خمش و آزمایش ضربه در آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد اولیه در کارخانه برای هر محموله انجام می شود.

 

2- کیفیت فوم پلی یورتان استفاده شده:

فوم پلی اورتان از ترکیب ایزوسیانات، پلیول و برخی افزودنی های دیگر با کاتالیزورها به دست می آید.

کیفیت این مواد اولیه به طور مستقیم بر کیفیت فوم پلی اورتان ساندویچ پانل تاثیر می گذارد.

پلی ایزوسیانورات ها (PIR) مواد شیمیایی از خانواده پلی یورتان ها هستند و بیشتر برای مقاصد عایق استفاده می شوند و درصد MDI در این فوم بیشتر از فوم PUR است. در شرایط مساوی، نسبت عایق PIR بیشتر از PUR است. مقاومت PIR در برابر آتش نیز بالاتر از PUR (B1) است.

طبق آخرین تحقیقات منتشر شده کمترین ضریب انتقال حرارت پلی یورتان ها و به عبارتی بهترین عایق بین دانسیته های 35kg/m³ تا 50kg/m³ بدست می آید و بهترین و مناسب ترین دانسیته در بین موارد فوق می باشد. محدوده فشرده سازی یا چگالی 41 کیلوگرم بر متر مکعب است

در بیشتر موارد، چگالی یا جرم حجمی با چگالی برابر با فوم، شرط لازم و کافی برای یک فوم با کیفیت در نظر گرفته می شود. همانطور که می دانیم فوم پلی اورتان یک ماده آلی است و وظیفه اصلی آن عایق است. دانسیته مطلوب را می توان به راحتی با مخلوط شدن با مواد معدنی سنگین مانند ذرات مل یا غبار سنگ و یا حتی مواد آسیاب پلی یورتان به دست آورد، اما عایق استاندارد مطلوب حاصل نشده و سطح عایق کاهش یافته و تبادل سرما و حرارت به صفر رسیده است. محدودیت استاندارد دیگر پذیرفته نخواهد شد.

درجه عایق فوم که به طور مستقیم به ضریب انتقال حرارت بستگی دارد، یک پارامتر کیفیت مهم است که نیاز به توجه ویژه دارد. ضریب انتقال حرارت را می توان با دستگاه مربوطه اندازه گیری کرد و وجود مواد افزودنی آلی یا غیر آلی فراری در لایه های فوم را با میکروسکوپ آزمایشگاهی اندازه گیری کرد. قابل مشاهده و تشخیص هستند. یکی دیگر از ویژگی های مهم فوم پلی یورتان مقاومت آن در برابر آتش است که در صورت عدم رعایت می تواند آسیب های جدی به همراه داشته باشد.

آریا بارون آزمایشگاهی مدرن را منحصراً برای خریداران معتبر تجهیز می کند و به آنها امکان آزمایش رایگان نمونه ها را می دهد. این آزمایشگاه مجهز به دستگاه استاندارد تست پایداری در برابر آتش، میکروسکوپ تشخیص بصری بافت پلی یورتان و میکروسکوپ برای تست عدم وجود نشتی یا مواد افزودنی معدنی در ورق های فوم، دستگاه های استاندارد تست چسبندگی فوم به تخته، تستر خمش پانل کارخانه های چگالش و بسیاری از دستگاه ها. دیگران مجهز هستند.

خریداران معتبر می توانند حساب کنند

از هر محموله دریافتی و زمانی که آنجا هستید، طبق درخواست، نمونه برداری کنید.

آزمایشگاه نمونه ها را به صورت رایگان آزمایش می کند.

 

3- کیفیت ماشین آلات خط تولید:

دستگاه های تولید فوم پلی یورتان از دانش فنی بالایی برخوردار بوده و حتی برخی از کشورهای اروپایی که سال ها در زمینه تولید این دستگاه ها فعالیت می کنند، هنوز به جزئیات و به اصطلاح ریزه کاری های این بخش به نام پای سفال نرسیده اند.

آریا بارون با اعتقاد بر اینکه قیمت بالای دستگاه های تولید شده توسط برندهای درجه یک اروپایی به دلیل کیفیت برتر آنهاست، سال ها پیش بر این اساس از دستگاه های فوم پلی اورتان O.M.S استفاده کرد. ایتالیا فعالیت خود را آغاز کرد.

در خط تولید پیوسته تمام اتوماتیک (Continius) ساندویچ پانل های پلی یورتان، کلاف های ورق بالایی و پایینی به طور جداگانه باز می شوند و هر کدام از آنها وارد دستگاه تخلیه الکتریکی ورق می شوند و باعث تخلیه انرژی الکتریکی ورق و خروج فوم می شود. به خوبی به سطح بچسبد ورق

سپس ورقی که انرژی الکتریکی آن تخلیه می شود وارد دستگاه نورد سرد (رول فرمینگ) می شود و کرکره های ورق بالایی به ورق پایینی می رود. اگر دستگاه نورد کیفیت خوبی نداشته باشد، رنگ ورق در خم مودار است. و با گذشت زمان این موها از جایی که هستند شروع به زنگ زدگی می کنند. سپس ورق با اتمسفر مخصوص کنترل شده وارد پیش گرمکن شده و تا دمای مورد نظر گرم می شود. سپس ورق بالا و پایین که به دمای مورد نظر رسیده اند از پیش گرمکن خارج شده و وارد بخاری می شوند و پس از رسیدن به دمای و شرایط سطحی از پیش تعیین شده، مواد فوم تهیه شده در دستگاه تولید فوم روی آن پاشیده می شود. بشقاب با فشار، دما و درصد مخلوط مورد نظر.

فشار، دما، درصد مخلوط و الگوی اسپری پارامترهای بسیار مهمی هستند که بر کیفیت تأثیر می گذارند. حال ساندویچ پانل تشکیل شده وارد دستگاه پرس دوار طولی شده و پس از اتمام فرآیند پخت از اینجا خارج می شود. معمولا این پرس های طولی دورانی تا 12 تا 36 متر بوده و خطوط آریا بارون برای رسیدن به کیفیت مطلوب به پرس های 36 متری مجهز می شوند. همچنین طول این پرس، کیفیت سطح و تحمل فوم در برابر فشارهای بالا نیز از پارامترهای موثر است.

 

4- کارگران واجد شرایط و با تجربه با دانش فنی به روز:

تلفیقی از مهارت، تخصص و تجربه است و شرط لازم برای استفاده بهینه از ماشین آلات مدرن و مواد اولیه مرغوب، حضور کارگران ماهر در چرخه تولید است.

آریا بارون چون کارگردانان و نیروهای تولیدی این شرکت قادر به تولید محصولات با کیفیت و بادوام با مواد اولیه مناسب و با استفاده از ماشین آلات مدرن و پیشرفته هستند. برگزاری دوره ها و سمینارهای آموزشی داخلی و بین المللی و دعوت از اساتید داخلی و خارجی در بازه های زمانی مناسب را در دستور کار خود قرار داده است.

 

آریا بارون توس
آریا بارون توس آریــا بــارون تــوس تولید کننده فرآورده‌های نوین ساختمانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋